ZF IT Generation

ZF IT Generation. Annemarie Fabian, business manager Avocado.red, platformă online pentru accesarea de servicii specializate: Anul acesta vrem să ajungem la un număr de o mie de sesiuni susţinute prin intermediul soluţiei noastre

25 iun 2020 Autor: Ioana Nita

În decurs de şase luni de la lansare platforma a fost utilizată de peste 100 de utilizatori care au desfăşurat peste 300 de şedinţe pe platforma noastră. În prezent, pe Avocado.red sunt înregistraţi 60 de specialişti.

Start-up-ul local Avocado.red, care a lansat la finalul anului trecut o platformă ce conectează utilizatorii cu specialişti din diferite domenii, are în plan să ajungă anul acesta la un număr de 1.000 de sesiuni realizate prin intermediul platformei, în condiţiile în care în prezent pentru companie cel mai important este să câştige tracţiune pe piaţă. Start-up-ul a pornit la drum toamna trecută cu ajutorul grupului local Neogen, care a investit 500.000 euro în Avocado.red. 

„Nu urmărim neapărat să monetizăm rapid, ci mai degrabă ne uităm la a avea tracţiune. Aceasta a fost înţelegerea de la început cu Neogen, faptul că noi nu construim doar pentru România, ci construim o platformă globală, în care folosim tehnologia pentru a ajunge la oameni oriunde s-ar afla ei. Ca atare, noi urmărim mai mult numărul de sesiuni desfăşurate prin intermediul platformei, iar în zece ani ne-am propus să avem un milion de sesiuni susţinute în platformă. Pe termen mai scurt, până la finalul anului vrem să avem o mie de sesiuni în platformă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Annemarie Fabian, business manager în cadrul Avocado.red.

În prezent, pe Avocado sunt disponibile servicii de life & business coaching, consultanţă legală sau psihoterapie, urmând ca în perioada următoare platforma să găzduiască şi alte tipuri de experţi, precum mentori de business, consultanţi de marketing sau nutriţionişti.

„Noi am pornit de la coaching, dar am văzut că nevoia este mai extinsă de atât aşa că am adăugat şi terapeuţi şi avocaţi şi nu vrem să ne oprim aici, ci vrem să răspundem la nevoile pieţei în continuare”, a punctat ea.

Cum a apărut însă ideea pentru dezvoltarea platformei Avocado.red? „Ideea a venit ca o confluenţă între dorinţa lui Neogen de a construi un market-place şi dorinţa mea de a construi un start-up bazat pe nevoia oamenilor de a ajunge la specialişti. Oarecum dintr-un caz propriu – cauţi în stânga, cauţi în dreapta, şi este mai dificil până găşeşti ce ai nevoie. Dar tehnologia poate ajuta la rezolvarea acestei probleme. Aşa am ajuns la ideea dezvoltării unei platforme dedicate specialiştilor, unde utilizatorii îi pot găsi cu uşurinţă.”

Dezvoltarea platformei Avocado.red a început în toamna anului trecut, iar lansare a a avut loc în luna decembrie.

„Am făcut un MVP (minimum viable product – n. red. ) şi apoi am mers către clienţi pentru a testa şi a primi feedback. Funcţionăm ca orice start-up pe principiu de iteraţii, cerem feedback şi apoi continuăm dezvoltarea. În decembrie anul trecut am început cu primul client”, a relatat Annemarie Fabian.

Până acum, Avocado.red a fost utilizată de circa 100 de persoane care au desfăşurat peste 300 de şedinţe pe platformă. „În prezent, pe platformă sunt înregistraţi 60 de specialişti, ponderea mai mare fiind în favoarea coachingului fiindcă aşa am pornit.”

Modelul de business al Avocado.red se bazează pe plata unor abonamente lunare prin intermediul cărora utilizatorii pot accesa şedinţe cu un specialist.

„Noi am pornit din zona B2B în care companiile sunt cele care acoperă costurile pentru angajaţi, însă am văzut că avem şi cerinţe punctuale de la oameni care vor să se dezvolte sau se confruntă cu provocări pe care noi am putea să le adresăm şi atunci am extins serviciul şi către utilizatorul final”, a explicat ea.

Pentru 75 euro/lună un utilizator poate accesa orice specialist din platformă în cadrul unor şedinţe săptămânale.

„Obiectivul nostru la început a fost de învăţare şi de a vedea unde este tracţiunea şi mai puţin de a face bani. Am pornit cu organizaţii şi atunci am mers în companii prin departamentul din resurse umane şi apoi către utilizatori”, a menţionat Annemarie Fabian.

Legat de finanţarea primită de la grupul Neogen, ea a precizat că acesta vine cu o expertiză foarte mare în zona de market-place-uri. „Grupul este specializat pe acest segment şi atunci această expertiză este foarte mai importantă alături de suportul financiar pe care l-am avut de la Neogen încă de la început. Finanţarea pe care noi am agreat-o a fost de jumătate de milion de euro, bani care merg în validarea, testarea, pivotarea şi găsirea unei soluţii în această zonă de market-place.”
 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR