ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Sota, fondator al Signal Sigma - platformă de consiliere pentru investiţii în piaţa de capital: Am crescut numărul de utilizatori plătitori de la 200 de persoane la 320, majoritatea fiind din SUA

30 ian 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Peste trei sferturi dintre utilizatorii noştri vin din Statele Unite, dar avem utilizatori şi din Marea Britanie sau Arabia Saudită şi chiar români stabiliţi în SUA. Interesul este oricum pentru a plasa capital în Bursa americană“ ♦ „Pe piaţa din România am câteva promisiuni de semnare a unor contracte.“

Signal Sigma, platformă de consiliere pentru investiţii în piaţa de capital, a înregistrat o creştere de aproximativ 60% a numărului de utilizatori plătitori pe parcursul anului 2023 faţă de anul precedent, ajungând astfel de la 200 de utilizatori în 2022 la 320 anul trecut, a spus Andrei Sota, fondatorul Signal Sigma, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Update.

„Am observat o creştere mai mare a interesului oamenilor pentru serviciile pe care le oferim în ultima parte anului, începând din septembrie până în decembrie. Peste trei sferturi dintre utilizatorii noştri vin din Statele Unite ale Americii. Interesul este oricum pentru a plasa capital în Bursa americană, chiar dacă acest interes vine de la clienţi din Marea Britanie sau Arabia Saudită - avem utilizatori şi din aceste teritorii, avem inclusiv clienţi români stabiliţi în America. În România, în schimb, oferim pieţei un serviciu nou. Practic, cu serviciile pe care le ofeim utilizatorii nu trebuie să ştie să fie experţi în Bursă sau să aibă cunoştinţe de specialitate, ci pur şi simplu trebuie să vină la noi, îi consultăm - avem autorizaţia ASF pentru a face acest lucru - şi găsim cea mai bună soluţie pentru investiţiile lor. E un serviciu mai custom“, a spus Andrei Sota în cadrul emisiunii.

Platforma a fost dezvoltată şi lansată în urmă cu doi ani, însă, pe parcursul anului 2023 Andrei Sota a ales să îmbunătăţească funcţiile şi interfaţa platformei. Până în prezent start-up-ul Signal Sigma nu a atras finanţări externe.

„Până în acest moment au fost banii mei care au susţinut toată dezvoltarea şi îmbunătăţirea. Eu aleg să văd asta ca un <vote of confidence> în propria mea platformă. Şi când va fi să discutăm din nou cu investitorii externi aş vrea să fie şi termeni mai favorabili nouă, adică la o evaluare mai mare, spre exemplu. Şi dacă e vorba să discutăm, să discutăm despre o sumă de 500.000 de euro sau la nivelul acesta, care să ne ducă într-adevăr la următorul nivel al platformei, pentru că aşa cum e ea în prezent este suficient de bună pentru ceea ce se întâmplă în acest moment.“

De asemenea, în 2023 Signal Sigma a participat în cadrul unui accelerator dedicat start-up-urilor, în cadrul căruia a câştigat premiul „Best Pitch“, a mai spus Andrei Sota.

„Anul trecut am participat în cadrul unui accelerator, pe care îl recomand oricărui antreprenor. Acolo am învăţat ce îşi doresc investitorii şi ce aşteptări au – de foarte multe ori se caută acest potenţial de randament 1.000X la investiţie. Iar propunerea noastră e un pic mai defensivă. Strategia mea este mai degrabă să construiesc o relaţie de încredere şi pe termen lung, să arătăm că lucrăm din ce în ce mai bine, din ce în ce mai mult. Şi ca un bulgăre mare, totul se dezvoltă oarecum organic şi ajunge, poate, să însutească investiţia pe care am făcut-o. 2023 a fost un an dificil pentru a finanţa orice startup - mare, mic, început, neînceput - banii nu prea s-au mişcat, investitorii au fost reticenţi să îşi asume riscuri şi e de înţeles, până la urmă, pentru că au fost dobânzi foarte mari care inhibă apetitul de risc al oricărui investitor. Inclusiv contactele mele, prietenii mei care mai au start-up-uri s-au chinuit destul de tare în 2023. Eu am ales să investesc banii mei.“

În prezent, echipa din cadrul Signal Sigma este formată din trei oameni: Andrei Sota, o analistă care lucrează se ocupă de zona de „crunching numbers“ şi de pregătirea documentelor şi un programator din Anglia care se ocupă de partea de back-end şi front-end.

„În momentul de faţă suntem o echipă mică, eficientă pentru că vrem să facem bani. Nu suntem ca alte start-up-uri care vor neapărat să-şi crească cifra de afaceri. Principalul specialist sunt eu. În primul rând pentru că eu deţin autorizaţia de la ASF efectivă şi astfel îmi permit să vin cu un oarecare grad în plus de autoritate ca să redactez articole, să scriu tutoriale, să explic unor oameni „dacă faceţi aşa, aveţi şanse mai bune să câştigaţi“. Foarte multă lume nu ştie că această autorizaţie se obţine foarte greu, adică sunt maxim 100 de autorizaţii date în acest moment în România, ceea ce înseamnă că sunt foarte puţine. Iar pentru a obţine autorizaţia este un plan întreg, un dosar extrem de gros de pus la punct - care include şi asigurare şi planuri în caz de calamitate şi o gramadă de lucruri. Şi nu orice comentator de pe piaţa financiară poate să-şi asume această responsabilitate“, a explicat Andrei Sota.

El a adăugat că obiectivele pentru anul în curs vizează în pricipal creşterea bazei de utilizatori plătitori cât şi creşterea atragerea unor clienţi din România, şi îmbunătăţirea şi adăugarea unor noi funcţionalităţi în cadrul platformei.

„Îmi doresc să menţin clienţii pe care îi avem în prezent. Clienţii noi care intră pe platformă îmi doresc să rămână în număr din ce în ce mai mare, deci să creştem acel grad de conversie de la free user la paying user. Iar pe piaţa din România, sincer, îmi doresc să încep să lucrez cu câţiva clienţi. Nu vreau să am mulţi, vreau să-mi construiesc o bază de clienţi cu care să am rezultate bune şi cumva să se ducă în mod organic vorba. Deci momentan de la piaţa din România nu am mari aşteptări, dar îmi place foarte mult cum se mişcă platforma pe piaţa din Statele Unite şi îmi doresc ca acolo să avem o creştere semnificativă şi să rămânem profitabili. Pe piaţa din România am câteva promisiuni de semnarea a unor contracte, dar vom vedea ce se întâmplă. Mai departe un pic, ceea ce îmi doresc este să facem un update din nou al tuturor funcţiilor din platformă şi să începem să cumpărăm streamuri de date noi. Asta înseamnă să oferim mai multe funcţii, mai multă utilitate, mai multă valoare în acelaşi abonament.“

 

Ce a mai spus Andrei Sota la ZF IT Generation

Abonamentul în platformă este unul anual sau lunar, cu două nivele de pricing - este vorba de un abonament de 600 de dolari pe an sau un abonament de 300 de dolari pe an. Cele două tipuri de abonamente îţi dau acces la diverse funcţii şi pe cel un pic mai scump avem şi o opţiune în care eu pot oferi o consultanţă directă în construcţia strategiilor şi pot oferi părerea mea pe anumite acţiuni. Dar eu ofer o opinie, nu o recomandare.

Pentru serviciile din România avem o structură un pic diferită care ţine cont de volumul de bani, deci de suma pe care o oferim consultanţă. Tariful se raportează la această sumă şi la profilul sumei respective. Dacă e vorba de un portofoliul de obligaţiuni tariful este mai mic, iar dacă vorbim de un portofoliu de acţiuni tariful este ceva mai mare.

Profilul utilizatorului - Pot să-ţi spun că diferă foarte mult, cel puţin la clienţii din Statele Unite diferă foarte mult dimensiunea portofoliu, însă toţi vor să obţină acel avantaj, acel edge care le dă un plus de încredere pe piaţă şi un plus de potenţial câştig. Deci, asta este, evident, aspectul comun. Clienţii care au mai puţină educaţie nu prea tind să rămână cu noi şi tind să îşi anuleze abonamentul mai devreme. Iar cei care au mai multă educaţie rămân alături de noi mai mult timp. Avem inclusiv clienţi din zona profesională -şi când spun zona profesională, mă refer la clienţi care au rândul lor alţi clienţi, deci, consultanţi de profesie din Statele Unite. Din păcate, încă nu putem să capitalizăm această, cum să zic eu, expansiune a bazei de clienţi, dar o să vedem ce facem. În piaţa locală încă aşteptăm rezultate. Nu consider că a trecut atât de mult timp de când am lansat credibil serviciu de consultanţă, pentru că până să realizăm toate formalităţile s-a făcut luna decembrie. Deci este un serviciu relativ nou pentru piaţa locală. Aşteptăm să vedem ce se întâmplă, mai vorbim peste un an şi îţi spun exact cum e piaţa locală.

Se fac aproape doi ani de când suntem activi, iar în tot acest timp indicele de piaţă S&P 500 a crescut cam cu 8,5%. Cea mai bună strategie a noastră este live tradingul, deci nu în partea de simulare, iar pe live streaming au fost creşteri de 41%. Acest randament devine credibil sau să zic din ce în ce mai credibil pe măsură ce trece timpul real şi se dovedeşte că avem o soluţie viabilă. Timpul este şi un factor esenţial în acest domeniu al consultanţei financiare, nu doar acreditările şi modul în care arată şi funcţionează platforma.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR