ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Pîrvulescu, cofondator şi CEO Lopi.ai, soluţie SaaS pentru căutarea produselor prin imagini: Vrem să ajutăm magazinele online să îşi crească vânzările

7 dec 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul vrea să valideze întâi produsul pe piaţă cu mai mulţi clienţi şi să obţină o finanţare.

Start-up-ul local Lopi.ai vrea să ajute magazinele online să îşi crească vânzările cu ajutorul unei soluţii SaaS bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale şi computer vision care să permită căutarea produselor cu ajutorul ima­ginilor pe site-urile acestora. Proiectul a luat naştere în vara acestui an, iar în februarie echipa Lopi.ai va implementa soluţia pentru primul client. „Noi dezvoltăm în continuare soluţia, iar din februarie vom începe să lucrăm cu primul client. De asemenea, contactăm în continuare retailerii online cu care am putea colabora pentru a le creşte vânzările. În principiu, căutăm retaileri online cu minim 2.000 de produse şi putem ajunge până la retaileri cu zeci de mii de produse - aici putem arăta cu adevărat valoarea produsului nostru“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Andrei Pîrvulescu, cofondator şi CEO Lopi.ai.

El a adăugat că soluţia nu vizează doar implementarea funcţiei de căutare vizuală pe site-urile retailerilor online, ci aceasta include şi descoperirea automată a atributelor produsului.

„Spre exemplu, luăm o poză cu o masă şi identificăm faptul că e rotundă, are picioare de lemn şi este stilul scandinav. Astfel, tot pe partea de recunoaştere a imaginilor oferim şi funcţionalitatea de produse similare.”

Mai exact, clienţii magazinelor online pot căuta un produs pe site-ul acestora după o poză, iar în cazul în care retailerul nu are fix acel produs în ofertă, îi face o selecţie cu produsele similare, adică cele care au aceleaşi caracteristici - formă, culoare, stil, etc.

Pe piaţă există deja soluţii similare, mai mult pe zona de fashion.

„Noi vrem să ne axăm mai mult pe home&deco. Există competiţie pe piaţă, dar se concentrează mai mult pe zona de fashion”, a punctat Andrei Pîrvulescu.

El a pornit drumul în antreprenoriat în urmă cu aproximativ cinci ani cu o firmă de consultanţă software, proiectul Lopi.ai fiind cel mai recent. „Încercăm să nu facem clasicul outsourcing ci efectiv vrem să devenim un partner al clienţilor noştri. În principiu lucrăm cu companii din SUA pe diverse aplicaţii pentru e-learning, marketing, social media, marke-place-uri. Iar în vara acestui an am decis să ne construim şi propriul produs şi aşa a apărut Lopi.ai.”
 
De îndată ce a reuşit să dezvolte un prototip pe partea de fashion şi home&deco, echipa Lopi.ai a aplicat la programul de pre-accelerare StepFWD, care a ajutat start-up-ul să apese pedala de acceleraţie mult mai tare.
 
 „Am pornit odată cu experienţa pe care o aveam pe partea de consultanţă software - am lucrat în mai multe proiecte cu machine learning şi inteligenţă artificială şi cu image recognition, dar un pic diferit, pe zona de face recognition, şi cred că este o combinaţie şi cu experienţa mea de a renova un apartament şi cât de greu a fost să găsesc produsele pe care le căutam - de la o canapea la măşuţe de cafea şi lista poate continua”, a relatat el.
 
Investiţia în dezvoltarea soluţiei Lopi.ai nu a fost foarte mare pentru că a fost făcută intern.
 
„Cea mai mare investiţie a fost aplicaţia de iOS pentru demo.”
 
Monetizarea soluţiei Lopi.ai se va face pe baza unei subscripţii lunare care va fi plătită în funcţie de numărul de produse şi de numărul de module pe care clientul le va vrea integrate în platforma lui. Tariful pentru utilizarea Lopi.ai porneşte de la circa 500 euro.
 
„Momentan încercăm să câştigăm clienţi din Europa de Vest şi la începutul anului vrem să ne folosim de cunoştinţele pe care le avem pentru piaţa din SUA”, a precizat Andrei Pîrvulescu. El a adăugat că se gândeşte şi la accesarea unei finanţări, însă până atunci vrea să câştige mai mulţi clienţi.
 
„Vrem să validăm soluţia în piaţă, iar apoi odată cu creşterea numărului de clienţi cu siguranţă vom avea nevoie de o finanţare pentru a putea scala atât pe partea de dezvoltare de business, cât şi pe cea de dezvoltare software.”
O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR