ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Ene, fondator AntiFragile: Dezvoltăm o soluţie prin care curierii pot şti dacă coletul a fost deteriorat în timpul transportului. Am avut deja un proiect-pilot cu Fan Courier

22.01.2020, 08:00

Start-up-ul local AntiFragile, care a dezvoltat un sistem de etichete inteligente pentru monitorizarea coletelor de la distanţă, se află acum în faza a doua de dezvoltare a soluţiei, fiind totodată în discuţii cu companii de curierat, retailer şi distribuitori de echipamente pentru a începe un proiect-pilot de testare a soluţiei. Prima versiune a soluţiei AntiFragile a fost deja testată în cadrul Fan Courier.

„În următoarea perioadă vrem să dezvoltăm cât mai multe proiecte-pilot, atât cu companii de curierat, cât şi cu retaileri sau distribuitori de echipamente şi alte tipuri de produse cum ar fi eMAG, NOD, Aquila sau Macromex. Vrem să lucrăm cu distribuitori mari de la care putem avea date complete despre cum gestionează ei rata de deteriorare a coletelor pe care le transportă“, a declarat în cadrul emisunii ZF IT Generation Andrei Ene, fodatorul AntiFragile. El a adăugat că până acum a discutat şi cu distribuitori de servicii logistice şi firme de consultanţă cum ar fi BearingPoint.

„Am concurat la o competiţie în Germania unde am luat locul 3. Au vă­zut potenţialul de dezvoltare al soluţiei.“

În februarie anul trecut, start-up-ul a început să testeze soluţia AntiFragile în cadrul Fan Courier, proiectul-pilot terminându-se în luna iulie.

„Soluţia pe care am prezentat-o atunci nu era suficientă - nu se integra prea bine în procesele lor interne. Am încheiat colaborarea pentru o perioadă de timp, iar acum lucrăm la un nou produs care să se plieze mai bine pe nevoile lor“, a precizat Andrei Ene.

Ce este însă mai exact soluţia dezvoltată de AntiFragile? „Practic este o etichetă lipită pe colet, iar dacă acesta este scăpat sau manevrat necores­punzător în timpul transportului, cel care primeşte coletul ştie acest lucru. Soluţia se bazează pe un concept fizico-mecanic – o capsulă cu o presiune în interior, iar dacă şocul din exterior depăşeşte presiunea din interior se colorează în roşu“, a explicat el, adăugând faptul că în prima versiune era necesar ca etichetele să fie scanate manual de către curieri. Acum însă start-up-ul lucrează la un concept nou în care datele să fie transmise automat prin scanarea etichetele în depozit cu ajutorul tehnologiei RFID – identificare pe baza frecvenţei undelor radio.

Modelul de business actual al AntiFragile se bazează pe vânzarea dispozitivelor, însă odată ce infrastructura va fi creată, start-up-ul vrea să meargă pe un model de tip SaaS (Software as a Service).

„Etichetele pe care le avem sunt doar infrastructura de care noi avem nevoie pentru analiza lanţului logistic. Noi vrem să facem doar analiza lanţului logistic, însă nu avem infrastructura pe care să ne bazăm, deci trebuie să vindem întâi etichetele“, a punctat fondatorul AntiFragile.

Soluţia dezvoltată AntiFragile poate fi integrată direct în sistemul ERP (Enterprise Resource Planning) folosit de compania de curierat, sau, în cazul companiilor care au volume mai mici de livrat, start-up-ul oferă un dashboard în care se pot vizualiza şi analiza datele.

Cum a apărut însă ideea dezvoltării soluţiei AntiFragile? „În anul IV în facultate am avut o materie pentru care trebuia să facem cercetare academică pentru un subiect care nu era legat de ceea ce făceam la curs. Am văzut o lucrare ştiinţifică care făcea scanarea obiectelor din cutii ca să vadă dacă au fost sau nu avariate în timpul transportului. Doar că acea soluţie era foarte complexă - presupunea raze X ş.a.m.d. Atunci ne-am gândit să facem mult mai accesibilă acea soluţie pentru consumatorul final. Ne-am inspirat dintr-un model aplicat pe containere din anii ‘60-‘70 şi ne-am gândit să o reducem până la nivel de cutie pentru a înlocui eticheta «Fragil» care este tot timpul ignorată“, a povestit Andrei Ene. El a demarat proiectul împreună cu alţi doi parteneri, suma totală investită ajungând la circa 5.000 euro.

În prezent, Andrei Ene se ocupă singur de dezvoltarea soluţiei, însă are nevoie de încă o persoană specializată pe design industrial şi rezistenţa materialelor.

Start-up-ul a avut deja o ofertă de finanţare, pe care a amânat-o pentru a lucra în continuare la dezvoltarea soluţiei astfel încât să poată veni pe piaţă cu o versiune îmbunătăţită.

„Cei de la Gapminder ne-au oferit o finanţare de 50.000 euro în iunie anul trecut, doar că noi nu am fost pregătiţi să o luăm, aşa că am amânat pentru a îmbunătăţi soluţia.“

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.