ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Covaciu, fondator şi CEO BOOKR, aplicaţie mobilă pentru programări: Anul acesta vrem să ajungem la 300 de clienţi şi peste 100.000 de utilizatori. Estimăm venituri de 100.000 euro pentru primul an de funcţionare

18 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul BOOKR din Cluj-Napoca, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă pentru reali­zarea şi gestionarea progra­mărilor dedicată clienţilor şi business-urilor din industria de servicii, are în plan să ajungă la finalul lui 2021 - primul an de funcţionare, la peste 100.000 de utilizatori şi un portofoliu de circa 300 businessuri care să genereze în total venituri de 100.000 euro. În prezent, aplicaţia BOOKR, lansată în luna ianuarie a acestui an, este folosită deja de circa 30 de businessuri din 13 oraşe din ţară.

„În momentul de faţă suntem prezenţi în 13 oraşe din România şi avem parteneri care prestează servicii în domenii precum hairstyle, cosmetică, medicină, estetică dentară. psihologie, fotografie, videografie ş.a.m.d. În prezent, sunt 9 categorii pe care le punem la dispoziţie şi suntem într-un proces de extindere în domeniul sportului şi al sănătăţii“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Andrei Covaciu, fondator şi CEO al BOOKR.

El a adăugat că aplicaţia a fost deja validată în piaţă, trecând de stadiul de MVP, în condiţiile în care în mai puţin de o lună prin BOOKR au fost intermediate peste 1.000 de programări.

„Din ianuarie de când am lansat produsul şi până acum avem 1.500 de programări intermediate.“

Ideea dezvoltării BOOKR a apărut în urma unei experienţe proprii ale lui Andrei Covaciu, acesta folosind o aplicaţie pentru programarea la hair stylist.

“Ideea a apărut în luna noiembrie când am scris şi prima linie de cod şi în două luni am reuşit să lansăm aplicaţia. Am analizat foarte mult ce se întâmplă pe piaţă, eu fiind un client care se tunde la fiecare două săptămâni. Foloseam o aplicaţie de programări ca să mă programez la tuns. Atât eu, cât şi profesionistul la care mă tund, ne-am dat seama că aplicaţia pe care o folosim nu îmi îmdepplineşte mie nevoile de client şi nici lui ca şi business. Aşa că am început discuţiile în luna noiembrie şi de atunci suntem parteneri, asociaţi în business”, a povestit Andrei Covaciu.

Aplicaţia BOOKR are un modul dedicat clienţilor, celor care au nevoie să îşi facă programări la un salon, dentist, personal trainer ş.a.m.d., şi un modul pentru prestatorii de servicii. Astfel, clienţii au la dispoziţie într-o singură aplicaţie mai multe tipuri de servicii la care se pot programa, iar businessurile au atât o soluţie digitală pentru programări, cât şi un canal de atragere de clienţi şi o aplicaţie de raportare şi optimizare a relaţiei cu clienţii. 

“Fiecare business are un profil propriu care se poate personaliza în funcţie de specificul afacerii. Proprietarii businessurilor pot adăuga fiecare membru al echipei cu un portofoliu de servicii propriu şi un orar individual. În plus, acestea pot adăuga imagini în galerie şi un tur virtual 3D”, a explicat el adăugând că opţiunea de tur virtual 3D oferă transparenţă şi vizibilitate afacerilor.

“Cu ajutorul unui tur virtual 3D poţi explora salonul sau cabinetul chiar înainte de a-ţi face o programare şi te poţi asigura că businessul la care te programezi respectă tandardele de caliatte pe care ţi le doreşti şi pe care el pretinde că le oferă. Imaginile generate din turul virtual 3D nu se pot modifica, deci nu pot fi trecute prin aplicaţii care să modifice acele imagini.”

Printre funcţionalităţile BOOKR se numără şi cea de notificare a clienţilor cu privire la programarea pe care o au, atât prin “push notifiactions”, cât şi prin SMS, dacă businessul alege şi această opţiune. Totodată, businessurile au la dispoziţie şi o secţiune de monitorizare, raportare şi statistici legate de activitatea dintr-o anumită perioadă.

“Panoul de monitorizare al vânzărilor generează statistici despre numărul de programări finalziate zilnic, săptămânal, lunar, pe fiecare membru al echipei sau per total business, numărul de programări anulate, productivitatea membrilor echipei şi profitul înregistrat zilnic, săptămânal sau lunar. Nu în ultimul rând, oferim şi optimizarea strategiei de customer care  - BOOKR construieşte nu doar un profil al businessului, ci şi unul al clientului. Atunci când acesta solicită o programare, echipa poate vizualiza un istoric al programărilor, al anulărilor şi alte menţiuni făcute de-a lungul timpului pentru că la fiecare rogramare poţi adăuga notiţe cu detalii despre interacţiunea avută sau despre tipurile de produse şi tehnici folosite”, a punctat fondatorul BOOKR.

Pentru toate aceste funcţionalităţi, businessurile plătesc un abonament lunar care porneşte de la 149 lei/lună şi poate creşte în funcţie de numărul de angajaţi sau colaboratori ai afacerii adăugaţi în aplicaţie (plus 15 lei/membru). Pentru primul an de funcţionare, start-up-ul ţinteşte să ajungă la venituri de circa 100.000 euro. 

“În primul an de funcţionare ne propunem să ajungem la 300 de business-uri înscrise pe BOOKR şi care să folosească lunar aplicaţia noastră. În plus, ne dorim să avem 100.000 de utilizatori activi care să folosească aplicaţia lună de lună pentru programări - la tuns, dentist ş.a.m.d.”, a spus Andrei Covaciu. Până acum, aplicaţia a fost dezvoltată prin forţe proprii, fondatorul estimând aplicaţia la circa 100.000 euro în prezent.

“Dacă vorbim însă de potenţialul aplicaţiei pe tot parcursul anului 2021 evaluăm BOOKR la 500.000 euro.”

În primii doi ani, start-up-ul şi-a propus să îşi consolideze şi să extindă aplicaţia pe plan local, iar apoi să se extindă şi pe plan internaţional.

“Avem deja discuţii cu clienţi în Marea Britanie. Acolo avem acum două businessuri care sunt în process de on boarding. Încercăm ca încet-încet să intrăm pe piaţa britanică. Suntem în faza de testare a pieţei momentan. Pentru a putea scala la nivel internaţional vom avea însă nevoie de finanţare”, a punctat el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR