ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Covaciu, cofondator BOOKR – soluţie de programări online şi gestiune a afacerilor: Am dublat toţi indicatorii faţă de anul trecut şi continuăm creşterea. Deschidem o nouă rundă de finanţare în valoare de 500.000 euro în toamnă

1 iul 2022 Autor: Ioana Nita

 Vrem să ajungem la 60.000 de utilizatori finali şi 500 de companii-client la finalul anului  BOOKR a încheiat un parteneriat cu Uber prin care le va oferi utilizatorilor o experienţă completă - de la programarea online până la ajungerea în locaţie.

Start-up-ul local BOOKR, care a dezvoltat o platformă de programări online şi gestiune a afacerilor, şi-a propus să atragă în toamna acestui an o investiţie de 500.000 euro într-o rundă de tip seed, la un an după obţinerea primei finanţări – pre-seed – în valoare de 120.000 euro. În vederea atragerii noii finanţări, echipa BOOKR şi-a setat ca obiectiv să crească accelerat şi în a doua parte a acestui an, ţinta fiind de a ajunge la 500 de companii-client şi la 60.000 de utilizatori finali ai platformei. În prima parte a acestui an, start-up-ul a reuşit să îşi dubleze toţi indicatorii de performanţă comparativ cu 2021, ajungând în prezent la un număr de circa 250 de companii care îşi administrează programările şi businessurile prin soluţia sa şi la 20.000 de utilizatori finali.

„În 2021, înainte de a lua finanţarea la finalul anului, am reuşit să generăm business în valoare de 350.000 de euro pentru afacerile partenere. După runda de investiţie, începând din ianuarie până acum, practic primele două trimestre din 2022, am dublat tot, am dublat toate cifrele - am dublat numărul de programări livrate prin aplicaţie, am dublat numărul de utilizatori, numărul de afaceri partenere înscrise şi am reuşit să generăm business în valoare de un milion de euro. După părerea noastră este doar o chestiune de timp până când vom ajunge să scalăm 10 milioane euro şi apoi la 100 milioane euro venituri generate pentru partenerii noştri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Andrei Covaciu, cofondator al BOOKR. Proiectul BOOKR a fost demarat la începutul anului 2021, axându-se iniţial pe industria de beauty, însă ulterior a intrat şi pe segmentul medical, dar şi din alte industrii în care se lucrează pe bază de programări.

„După alăturarea celor doi business angels anul trecut – Florin Pop şi Sandu Băbăşan – am decis că este momentul să deschidem o rundă de finanţare. Practic asta s-a întâmplat vara trecută în 2021 şi pe final de vară am început efectiv să facem pitch-uri în faţa investitorilor. Am ales să fie o rundă de investiţii de tip plasament privat şi chiar în momentul desfăşurării rundei am reuşit să îl atragem pe fostul director naţional pe dispozitive medicale din cadrul Johnson & Johnson în echipa noastră, fapt ce a venit în sprijinul deschiderii zonei medicale şi al digitalizării întregii industrii. Dacă la început am pornit cu beauty, după alăturarea lui Bogdan Haş am reuşit să deschidem şi piaţa din zona medicală“, a relatat el, adăugând că start-up-ul a primit de asemenea şi foarte multe cereri din alte industrii, precum saloane de masaj sau săli de sport.

Cum ajută mai exact BOOKR companiile în gestionarea afacerilor? Aplicaţia BOOKR vine în sprijinul business-urilor în procesul de digitalizare, nu doar prin dezvoltarea unei prezenţe online, ci şi prin facilitarea administrării afacerii la distanţă, managementul programărilor şi a relaţiilor cu clienţii (CRM) 100% digital, toate având rolul de a organiza şi etapiza interacţiunile cu clienţii. Păstrarea istoricului pe fiecare interacţiune, îi permite businessului să analizeze constant satisfacţia clienţilor, evoluţia principalilor indicatori de business, dar şi oportunitatea de a dezvolta un cross-sell, aşa încât să maximizeze satisfacţia fiecărui client, odată cu creşterea veniturilor. Totodată, aplicaţia include şi un tur virtual 3D, ce permite vizualizarea imediată a locaţiei şi oferă un plus de transparenţă şi vizibilitate business-urilor partenere, optimizând în acelaşi timp, atât experienţa utilizatorilor, cât şi pe cea a business-urilor asociate, prin funcţionalităţi inovatoare.

Modelul actual de monetizare al BOOKR presupune plata unui abonament lunar de către companii, însă start-up-ul are în plan să adopte modelul pe bază de comisionare în viitor apropiat.

„Am testat în 2021 mai multe modele şi ne-am dat seama că direcţia în care vrem să ne dezvoltăm, având în vedere că obiectivul nostru de până acum era de a livra cât mai multe programări şi de a produce cât mai mulţi bani pentru afacerile partenere, ar ajunge să se reducă practic la modelul de comisionare, ceea ce cumva reprezintă şi direcţia noastră de dezvoltare pe următorii ani. În prezent, avem însă patru pachete - primul pachet este gratuit, este pentru antreprenorii la început de drum care şi-au deschis o afacere şi au nevoie să folosească un sistem de booking. Apoi vine un pachet standard care este la 38 de euro pe lună, un pachet profesional care este la 110 euro pe lună şi un pachet <<custom>> pentru  companii care deja poate sunt de mai mult timp pe piaţă, cum ar fi stomatologii poate deschise la începutul anilor 2000 care au deja o bază mare de date de clienţi şi vor să folosească platforma mai intens.“

Pe lângă intrarea pe noi segmente de piaţă, în noi industrii, BOKKR a încheiat recent o serie de parteneriate importante, unul dintre ele fiind deja public.

„Este şi o funcţionalitate, dar în acelaşi timp este şi un parteneriat strategic care pe noi ne încântă foarte mult. Am reuşit să semnăm un parteneriat strategic cu Uber, este şi o asociere de imagine în acelaşi timp, şi împreună cu partenerii de la Uber vom oferi utilizatorilor noştri reduceri semnificative şi preţuri preferenţiale în aplicaţie atunci când vor să se ducă la programare. Practic, digitalizăm întregul proces de booking din momentul programării până când ajungi la ea. Funcţionalitatea încă nu este live, doar ce am pregătit parteneriatul”, a subliniat cofondatorul BOOKR, explicând cum va fi experienţa utilizatorului prin această integrare.

„Va fi în felul următor: un utilizator de-al nostru îşi va face o programare, îi va apărea ca următoarea programare în aplicaţie, va primi o notificare cu un anumit timp înainte de programare care va spune <<hei te poţi duce la programare folosind Uber>>, iar dând un click pe notificare sau direct din aplicaţie va avea un buton <<get there with Uber>> sau <<deplasează-te cu Uber>>. În momentul acela, toate informaţiile contului BOOKR vor fi conectate cu informaţiile contului de la Uber, se va face asocierea şi i se va aplica automat un discount – 10%, 50% etc., în funcţie de starea pe care o are în aplicaţia Uber - dacă a avut curse înainte sau nu.”

Totodată, start-up-ul local a semnat un contract de confidenţialitate (NDA - non-disclosure agreement) şi cu una dintre cele mai mari companii tech din lume – Meta (fost Facebook), Amazon, Apple, Netflix şi Alphabet (Google), în vederea integrării unui noi funcţionalităţi.

„Am semnat recent un NDA cu un partener strategic. Este vorba despre o companie FAANG - top cinci companii tech din lume. Recent am semnat un NDA şi urmează să lansăm o funcţionalitate care va fi disponibilă pe web, dar fără să îţi dai seama că eşti în BOKKR, deci se vor putea face programări fără a şti exact identitatea furnizorului - nu va mai trebui descarci aplicaţie sau să accesezi site. Este foarte inovativ, cel puţin în România nu mai există aşa ceva. Am văzut însă implementări în străinătate, cu precădere în SUA şi vrem acum să aducem asta şi la noi în ţară”, a punctat Andrei Covaciu, adăugând că al treilea parteneriat important este în zona de telemedicină.

Cu runda nouă de finanţare pe care o ţinteşte, start-up-ul vrea să înceapă să se şi extindă în afara graniţelor României de anul viitor, pieţe vizate fiind din vestul Europei.

„Vrem să ne extindem în cel puţin încă o ţară din Europa de Vest – Germania, Anglia şi IRlanda, unde avem şi conexiuni puternice şi de la partenerii noştri şi unde considerăm că am avea chiar pe piaţă şi succes”, a spus el.

Legat de planul privind următoarea investiţie, cofondatorul BOOKR a menţionat că discută cu investitori locali, dar în ultima perioadă start-up-ul a început să abordeze şi fonduri de investiţii din Europa de Vest, tocmai în vederea intrării pe una din pieţele de acolo.
 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR