ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Benghea Mălăieş, fondator & CEO: Credia, o platformă digitală de brokeraj de credite de consum, vrea să lanseze „creditul digital cu buletinul“ pentru retailerii şi furnizori mici şi mijlocii de servicii

10 mai 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Start-up-ul are în plan să atragă mai multe bănci, IFN-uri şi jucători internaţionali în platformă pentru a ataca apoi şi alte pieţe din regiune.

Credia, o platformă digitală de brokeraj de credite de consum, are în plan să aducă soluţiile de finanţare la în­de­mâna retailerilor şi furni­zorilor de servicii mici şi mijlocii, care să le permită să vândă produse mai multe şi mai scumpe către clienţi, în condiţiile în care aceştia vor putea accesa rapid împru­muturi.

„Credia ajută retailerii mici şi mijlocii precum şi cumpă­rătorii care le calcă pragul să aibă acces la soluţii de finanţare comparabile cu ce se întâmplă la retailerii mari care au parteneriate cu băncile. Ne dorim să oferim o soluţie de tip Momondo pentru nevoia de creditare a românilor care

s-ar putea să fie din ce în ce mai mare şi mai dificil de rezolvat în pe­rioada urmă­toare. Încercăm să oferim un ser­viciu de tip creditul cu buletinul «full digital»“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Ben­ghea Mălăieş, fondator & CEO al Credia. „Iniţial ne-am uitat la ceea ce se întâmplă la retailerii  mari şi am văzut  soluţii de creditare nedigitalizate. Practic şi acum putem în câteva locaţii să vedem mai multe cabine cu diverse soluţii de finanţare iar consumatorul nu este practic în ipostaza de a alege şi se bucură că a fost aprobat de cineva şi pleacă cu acel produs fără să compare efectiv produsele de finanţare pe care poate să le aleagă. “

„Din păcate, pentru noi cel puţin, retailerii mari au deja o soluţie de creditare şi lucrează la digitalizarea propriilor procese pentru ca au volume suficient de mari însă retailerii şi furnizorii mai mici de servicii precum dentiştii sau service-urile auto sunt afaceri care  nu sunt suficient de mari pentru a fi suficient de atractive pentru canalele de vânzare directă ale băncilor şi IFN-urilor - şi nici nu au posibilitatea să ofere acest avantaj pentru clienţii lor. Avantajul platformei Credia pentru aceste companii se traduce evident în vânzări mai mari în vânzări de produse de o calitate mai bună practic ajutând la dinamizarea unui ciclu economic care are nevoie de finanţare“, a explicat fondatorul Credia.

Criza va determina o amânare cu 3-5 luni a planurilor start-up-ului, care a intrat în programul de accelerare Techcelerator. „Dacă m-aţi fi întrebat la sfârşitul lunii ianuarie 2020 care e planul pentru finalul de 2020 am fi spus că ar fi trebuit să ne pregătim pentru a doua rundă de finanţare. Noi ne doream ca la finalul anului să avem 5-10 finanţatori dintre care până 1-3  să fie jucători internaţionali şi urma să ne pregătim să mergem pe alte pieţe şi să fi acordat undeva la 20.000 de credite prin intermediul platformei.  Toate planurile s-au amânat cu 3-5 luni, o să vedem ce se întâmplă.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR