ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andreea Purţa, cofondator: ParkingWizzard vrea să pună matematica în ajutorul şoferilor care caută un loc de parcare

28 mai 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Aplicaţia va detecta locurile de parcare libere analizând informaţiile de pe camerele video dintr-un oraş şi va anunţa şoferii unde se află printr-o aplicaţie mobilă.

O echipă formată din mai mulţi studenţi din Sibiu lucrează la un proiect care ar urma să-i ajute pe şoferi să-şi găsească mai repede un loc de parcare, identificarea acestora fiind realizată de un algoritm.

„Noi ne propunem să rezolvăm problema găsirii locului de parcare. Spre exemplu în ipoteza în care eşti părinte dimineaţa trebuie să ajungi la locul de muncă, să duci copilul la şcoală, poate să cumperi ceva, şi în toate aceste puncte trebuie să opreşti. Oriunde mergi nu găseşti loc de parcare. Noi venim cu o soluţie pentru această pro­blemă, un algoritm de detecţie al locurilor de parcare şi o aplicaţie de mobil pe care o pot utiliza şoferii. Noi pe bazăm pe infrastructura deja existentă a oraşului, dar şi pe camere noi dacă este necesar, programul funcţionează pe un algoritm de machine learning şi practic noi vedem în program cu verde dacă locul de parcare este liber şi cu roşu dacă este ocupat. De ase­menea programul detectează şi cât timp a stat maşina acolo şi poate fi implementat pe orice cameră video, nu nece­sită camere video speciale“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andreea Purţa, cofondator ParkingWizzard.

„Cred că ideea a pornit dintr-o frustrare personală, a tuturor. Cel puţin noi suntem studenţi şi după ora 8 nu găsim la universitate niciun loc de parcare, nici la 2 kilometri de unitate. Am început să lucrăm la acest proiect în luna martie în cadrul programului Innovation Labs.“

 

Ce a mai declarat Andreea Purţa, cofondator ParkingWizzard, în cadrul emisiunii

- Pe termen lung ne propunem să detectăm şi dacă şoferii au parcat pe trecerea de pietoni, sau în locuri în care nu este permis. Vrem să detectăm şi dacă sunt de exemplu camioane care parchează în locuri interzise. 

- Deocamdată am reuşit să discutăm cu primăria Sibiu, şi am reuşit să obţinem o cameră pe care putem testa proiectul, dar deocamdată aşteptăm aprobările necesare.

- Suntem în stadiul de a construi prima versiune a produsului şi lucrăm la aplicaţia de mobil.

- Utilizatorii deschid aplicaţia de pe telefonul mobil şi au acces la o hartă. Această hartă le indică câte locuri de parcare libere sunt în jur şi le indică şi dacă este o parcare cu plată sau fără plată. Aceştia pot vedea cât de departe este parcarea.

- Ne-am gândit la un model mix de monetizare. Vrem să avem 3 pachete pentru aplicaţia de mobil: un pachet gratuit pe care îl poate utiliza oricine, un al doilea pachet este unul premium care va fi plătit pe lună sau pe an. Pentru a le diferenţia pachetele ne-am gândit ca abonamentul premium să ofere o detecţie mai rafinată a locurilor de parcare. Ca utilizator al versiunii gratuite vei primi 1-2 propuneri de locuri de parcare, în timp ce utilizatorii premium vor avea acces la mai multe. Al treilea pachet ar fi unul pe o singură zi dedicat turiştilor care merg într-un oraş.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR