ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andreea Halikias, fondatoarea Meleti – Inspiration for Better – aplicaţie pentru „storytelling“: Vrem să ajungem la cel puţin 2.000 de utilizatori până la jumătatea anului viitor. Din 2024 ţintim să ne extindem şi pe alte pieţe din regiune

20 oct 2023 Autor: Ioana Nita

De anul viitor, aplicaţia Meleti – Inspiration for Better va avea şi alte componente pe lângă cea dedicată scrisului, cum ar fi „sănătate mentală“ sau „afaceri mai bune“.

Compania Halikias & Co, care a creat aplicaţia Meleti - Inspiration for Better, ce ajută utilizatorii să îşi îmbunătăţească abilităţile de scriere, fie că sunt persoane care vor să devină autori de cărţi, fie că sunt creatori de conţinut pentru social media sau fac copywriting, şi-a propus să ajungă la minim 2.000 de utilizatori ai aplicaţiei sale până la jumătatea lui 2024. Aplicaţia Meleti, lansată anul acesta, este disponibilă momentan pentru utilizatorii din România, însă începând cu anul viitor, compania vrea să intre şi pe alte pieţe din regiune precum Bulgaria sau Ungaria.

„Speranţa mea este să ajungem la cel puţin 2.000 de utilizatori până la jumătate anului viitor. Nu este o condiţionare ca să ieşim pe pieţele din afară neapărat, cât este o dorinţă de-ale mele să ajungem la cât mai mulţi oameni, măcar 2.000, pentru că dacă 2.000 scriu bine şi mai vorbesc cu încă două persoane fiecare, deja începem să fim din ce în ce mai mulţi în comunitatea asta“, a spus în cadrul emisiunii Andreea Halikias, fondatoarea Meleti – Inspiration for Better. Ea a pus bazele acestui proiect în urma experienţei sale pe zona de marketing şi vânzări, axându-se în ultimii ani pe metoda „StoryBrand“, prin care ajută antreprenori şi businessuri să-şi spună povestea.

„Din experienţa mea din marketing digital şi vânzări ştiu că timpul pe care îl aveam la agenţia mea de marketing la vremea respectivă, să atragem atenţia unui client pe site, a scăzut dramatic, foarte repede - de unde aveam 25 de secunde, pe urmă am avut 15 secunde, acum suntem sub 7 secunde.“

„Şi acest lucru înseamnă de fapt că totul în viaţa noastră se întâmplă pe repede înainte şi nu mai avem răbdare. Din acest motiv, ne e greu şi să scriem de mână, pentru că nu mai avem răbdare, suntem obişnuiţi să termine propoziţia «tool-urile» pe care le folosim şi nu mai facem noi toate lucrurile până la capăt. Şi ideea de aici a venit, combinată cu munca mea cu autorii independenţi, s-au legat toate într-o seară şi a apărut ideea aplicaţiei Meleti“, a relatat Andreea Halikias.

Aplicaţia Meleti are în prezent circa 300 de utilizatori, publicul ţintă fiind persoanele care fac copywriting şi creatorii de conţinut care au nevoie de inspiraţie zilnică în profesia lor, autorii publicaţi, în curs de publicare sau care au intenţia să transforme o idee în manuscris şi apoi într-o carte tipărită, freelancerii sau antreprenorii care se ocupă de toate aspectele afacerii lor, inclusiv de comunicare şi conţinutul de: social media, webinarii, e-mail marketing etc.

“Aplicaţia are trei componente. Prima este faptul că formează o comunitate. Experimentăm cu toţii în viaţa noastră, mai ales dacă suntem antreprenori, sentimentul acesta de semi-singurătate, când suntem singurii din anturajul nostru care facem ceva diferit. De aceea, componenta comunităţii este importantă - toţi utilizatorii aplicaţiei fac parte dintr-o comunitate, pot discuta pe diverse canale, pe diverse teme. A doua componentă este componenta efectiv de informaţie. Acum ne concentrăm mult pe scris creativ, pe structuri de storytelling, cum se gândeşte o poveste, poveste care de fapt poate fi orice - poate fi baza unui webinar de vânzare, a unui speech motivaţional, a unei campanii de email marketing. Această poveste de fapt este cea care face diferenţa dintre o reclamă pe Google care are succes şi o reclamă pe Google care doar îţi consumă banii. Pentru că mesajul face diferenţa şi în mesaj povestea e cea mai importantă”, a explicat ea, adăugând că a treia componentă este cea de “tracking”, de urmărire a rezultatelor. “Să spunem că în aplicaţie pot să urmăresc câte cuvinte am scris în fiecare zi, pentru că ştim foarte bine că atunci când urmărim un anumit lucru el are tendinţa să ocupe un pic mai mult spaţiu în viaţa noastră Pentru că l-am urmărit ieri vreau să îl urmăresc şi azi ca să fac un pic mai bine. Ieri am scris 700 de cuvinte, azi scriu 701 sau 900 de cuvinte. Şi poate să fie aşa din ce în ce mai bine. Presupunerea a fost că dacă le punem pe toate trei împreună oamenii vor scrie mai mult şi mai bine.”

Dezvoltarea aplicaţiei Meleti, al cărei nume a fost inspirat de muza reflecţiei şi meditaţiei în Grecia Antică, vine în contextul în care tot mai multă lume se ajută de noile tehnologii, precum “generative AI” pentru a scrie texte.

“Dorinţa mea a fost de fapt să salvez un instrument vechi de când lumea: scrisul. Tocmai să nu-l lasă fie înghiţit de inteligenţă artificială şi rolul aplicaţiei este mai degrabă să-i adunăm pe cei care scriu sau vor să scrie şi să le creeze contextul necesar să stea totuşi foarte clasic, cu pixul pe hârtie, sau un pic mai modern cu un document Word deschis pe calculator şi să scrie ceva de la ei”, a punctat Andreea Halikias.

Periodic, în aplicaţie, se adaugă conţinut nou realizat de experţi din diverse domenii. Astfel, utilizatorii Meleti beneficiază de cursuri utile ca managementul timpului pentru autori sau fluxuri de vânzare pentru afacerile bazate pe expertiză. Lunar, aplicaţia se actualizează cu ateliere de creativitate ale căror roluri sunt de a elimina celebrul writer’s block şi de a-i ajută pe participanţi să acceseze noi surse de inspiraţie. De asemenea, din ea se pot descărca invitaţiile de participare la ateliere online şi on-site, pe teme ce privesc creşterea unei afaceri bazate pe expertiză de marketing, leadership, strategie etc

Utilizarea aplicaţiei costă 9,99 euro pe lună sau 99 euro pe an, aceştia având posibilitatea de a testa înainte Meleti o lună gratuit.

Investiţia în proiectul Meleti se ridică la circa 10.000 de euro până în prezent, iar antreprenoare are în plan să susţină în continuare dezvoltarea din surse proprii.

Pentru anul viitor, obiectivul companiei este de a face disponibilă aplicaţia şi în alte pieţe din regiune şi de a adăugat de asemenea şi noi componente, pe lângă cea a scrisului, cum ar fi “sănătate mentală mai bună”, “afaceri mai bune”, relaţii mai bune”.

“Unul dintre modelele de dezvoltare ale aplicaţiei Meleti este să mergem lângă noi, de exemplu în Bulgaria sau Ungaria, în ţările vecine, şi să facem o variantă a Meleti cu autorii lor care scriu pentru popoarele lor. Pentru că altfel ajungem în situaţia în care ducem un autor român pe o altă piaţă, dar care poate nu se potriveşte 100% pe piaţa respectivă”, a punctat Andreea Halikias.

Antreprenoarea a dezvoltat şi un program de mentorat prin care îi învaţă pe cei din spatele unor business-uri sau a unor proiecte din diferite domenii să le extindă şi să le facă vizibile pe piaţă prin scrierea şi publicarea de cărţi în care să-şi facă cunoscute propriile poveşti. La rândul ei, Andreea Halikias a scris şi ea cărţi, unele din care oamenii să se inspire şi să înveţe, printre acestea numărându-se bestseller-ul Amazon “Speed Selling. The Fast Track to Double Your Sales Without Sacrificing Who You Are”.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR