ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andra Bria, fondator Craft Product School, şcoală de produs digital: Vrem să atragem clienţi şi din zona corporate şi să ne transformăm într-o platformă de inovaţie

14 sep 2020 Autor: Ioana Nita

În cadrul şcolii s-au creat deja o serie de produse digitale care se pot transforma în start-up-uri şi care pot fi susţinute de investitori.

Craft Product School, un proiect de şcoală de produs digital creat de Andra Bria anul trecut pe plan local, are în plan să se dezvolte înspre zona corporate şi să atragă clienţi din rândul companiilor, fie pentru a le oferi cursuri de produs digital angajaţilor lor, fie pentru le ajuta să dezvolte produse şi servicii noi digitale.

„Vrem să atragem clienţi şi din zona corporate – companii care să îşi trimită angajaţii la un curs de product. O altă metodă de monetizare pe care eu o urmăresc este să încercăm să ne transformăm într-o platformă de inovaţie, adică firmele care vor să dezvolte un produs să aibă acces la specialiştii din platforma noastră, care au fost educaţi prin cursurile noastre şi care îi pot ajuta să dezvolte nişte produse sau servicii noi în companiile respective“, a declarat în cadrul emisiunii Andra Bria, fondator Craft Product School & digital product desig­ner. Ea a adă­ugat că în acest moment lu­crea­ză deja la plat­forma de inovaţie şi testează dacă fir­mele ar fi interesate să publice o provocare de dez­voltare de produse la care să participe specialişti de product din cadrul Craft Product School, sau dacă sunt companii care ar vrea să îşi pregătească angajaţii în acest domeniu. De la înfiinţarea sa în toamna anului trecut şi până în prezent, Craft Product School s-a axat pe susţinerea de cursuri pe zona de design, dezvoltare şi management de produs pentru persoane fizice, acestea având şi o componentă socială. Astfel, în cadrul şcolii se prototipează produse, servicii şi experienţe digitale cu o componentă de impact social, cum ar fi egalitatea de gen sau suste­na­bilitatea.

„Participanţii învaţă să dezvolte un produs digital de la zero trecând prin toate etapele – user research, brainstorming, pro­totipare rapidă, product marketing şi multe altele. Practic, cei care doresc să participe la un curs de product design, product development, pot intra pe site şi pot alege cursul dorit sau pot participa la unul dintre produsele pe care noi le avem afişate pe site – câteva dintre produsele care au fost dezvoltate în cadrul Craft Product School sunt enumerate pe site, iar cei care doresc se pot alătura unei echipe care a creat unul dintre produse sau dacă sunt investitori şi sunt interesaţi de produs pot contacta echipa pentru a o susţine în dezoltarea produsului în continuare“, a explicat Andra Bria.

În cadrul cursurilor oferite de Craft Product School, participanţii explorează concepte precum trenduri de piaţă, procesul „lean“ de product development, tehnici de ideaţie şi brainstorming, prototipare rapidă, metrici de succes, dar şi achiziţie de clienţi şi comunicare.

„Persoanele care urmează aceste cursuri nu trebuie să aibă neapărat cunoştinţe tehnice pentru că noi nu programăm per se, ci folosim o serie de tool-uri ready made pentru a genera un prototip la finalul cursului. Deci practic nu e nevoie de cunoştinţe tehnice, folosim no code tools, şi oricum nu te apuci să construieşti ceva până nu aduci produsul în faţa utilizatorilor şi primeşti feedback de la aceştia. Aşa că noi recomandăm ca în etapa de MVP să foloseşti tool-uri no code“, a subliniat ea.

Până acum în cadrul cursurilor organizate de Craft Product School s-au realizat o serie de produse digitale cum ar fi chatbots sau platfome online pentru diferite nişe.

„Unul dintre produsele generate în cadrul masterclass-ului <<Design for equality>> a fost un chatbot pentru Slack care te corecta în momentul în care limbajul tău pe Slack devenea sexist – apărea chatbot-ul şi te atenţiona că nu e ok şi că ar trebui să reformulezi. De asemenea, acum avem o participantă din Londra care a dezvoltat o platformă ce conectează freelanceri din design cu mentori. După finalizarea cursului de produs ea încă lucrează la platformă, face <<user research>> în această perioadă, încearcă să creeze comunitatea şi să atragă utilizatori în platforma ei.“

În prezent, cursurile din cadrul Craft Produc School se desfăşoară online, acestea fiind susţinute de Andra Bria şi de colaboratorii ei din străinătate.

„Online este o modalitate bună pentru a ajunge la cursanţi la nivel global. Folosim o serie de tool-uri colaborative care ne ajută să ne desfăşurăm cursul ca şi cum ar fi în persoană“, a precizat ea.

Momentan cursurile sunt susţinute doar live, însă în viitor fondatoarea Craft Product School vrea să introducă şi cursuri înregistrate deja.

„Live poţi obţine rezultate mult mai bune pentru că engagementul este mult mai mare de la participanţi, le poţi răspunde şi lua feedback în timp real. Dar pe termen lung, desigur că încercăm să automatizăm acest proces poate cu cursuri pre-înregistrate.“

Taxa pentru a urma un curs din cadrul Craft Product School se ridică la 150 euro, aceasta fiin redusă în prezent la 90 euro. Cursanţii nu provin doar din România, ci foarte mulţi sunt din străinătate, în special din Londra sau Berlin.

„Am mers foarte mult în comunităţi de design, UX, atât de la noi, dar şi din afară - din Berlin şi Londra pentru că acolo sunt hub-uri de design şi de tehnologie importante, iar oamenii au fost interesaţi de astfel de cursuri. În continuare cred că aceste pieţe ar putea oferi un pool important de participanţi şi voi continua să le accesez.“

 

Ce a mai declarat Andra Bria în cadrul emisiunii:

► Proiectul a pornit în 2019. Eu am urmat o şcoală de produs digital şi în urma acelor cursuri, dar şi a unor insight-uri pe care le-am avut în urma experienţei mele de lucru că o astfel de şcoală ar fi foarte utilă la noi. Mai ales pentru că noi avem un talent creativ şi un talent tehnic foarte bine dezvoltat, oameni care au capacităţi de execuţie foarte bune, însă în ambele părţi, şi cea din domeniul creativ şi din domeniul tehnic, atunci când vine vorba să dezvolte un produs persoanele nu prea au abilităţile necesare – ori rămân la stadiul de idee, ori nu ştiu exact ce să execute sau pentru ce anume execută un produs. De aceea cred că educaţia de produs este cu atât mai valoroasă cu cât vrem să devenim nu neapărat un furnizor, dar şi un adevărat inovator pe piaţa de tehnologie.

► Am pornit cu o investiţie proprie, nu foarte mare, pur şi simplu am investit ceva în promovarea cursului.

► Avem în echipă o româncă care lucrează în Londra în poziţia de product manager care are un curs legat de cum să integrezi aspecte din comportamentul uman în design de produs şi management de produs, specialist pe product marketing şi growth-hacking, şi încă o persoană din Danemarca care se ocupă de design sprints şi AI – cum să generezi concepte de produse care să aibă o componentă de AI la bază.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR