ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ana Maria Stancu, fondator, Bucharest Promo Robots, integrator de roboţi şi consultant în integrare digitală: Nevoia de educaţie este enormă, în administraţie încă sunt entităţi pentru care digitalizarea este egală cu achiziţia de laptopuri şi servere

10 nov 2023 Autor: Adrian Seceleanu

Compania a devenit parte din CITI Cluster, un proiect iniţiat de Politehnica din Bucureşti, care îşi propune să susţină inovarea în zona smart city.

Bucharest Promo Robots, un integrator de roboţi umanoizi şi de servicii, care oferă şi servicii de training şi de consultanţă în integrare digitală, a devenit parte din Citi Cluster, un proiect iniţiat de Universitatea Naţională de Ştiinţe şi Tehno­logie POLITEHNICA Bucureşti (noua denumire a Politeh­nicii din Bucureşti), care are ca ţintă dezvoltarea de soluţii inovatoare pentru oraşe inteligente.

„Astăzi am semnat actele pentru a depune documentele în vederea stabilirii formale a acestui cluster care este centrat pe ideea de smart city.“

„Ce mi-a plăcut foarte mult şi de ce am decis să intrăm în această alianţă, este faptul că au gândit acest Smart City pe mai multe componente. În primul rând - «Smart People». Aceasta a fost ideea care ne-a atras pe noi cel mai mult, pentru că lucrând acum în zona de educaţie şi pentru copii şi pentru adulţi, odată ce introducem Smart City, trebuie să ne asigurăm că oamenii înţeleg tehnologia, înţeleg şi riscurile de a folosi tehnologia şi mai ales înţeleg utilitatea ei în viaţa cotidiană“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ana Maria Stancu, fondator al Bucharest Promo Robots. „Dacă introduci o aplicaţie, să spunem, în care poţi să vezi anumite lucruri din comunitate, ar fi bine ca cetăţenii să înţeleagă şi utilitatea, dar şi cum funcţionează un pic în spate lucrurile. Adică să zicem că avem o aplicaţie de parcare. Ar trebui să înţeleagă cetăţeanul faptul că tu vezi locurile libere de parcare pentru că ai nişte senzori acolo şi că datele sunt transmise undeva. Asta este general valabil, nu doar pe zona de Smart City“.

Compania îşi propune să contribuie în cadrul clusterului, din care fac parte şi companii mari precum Vodafone, în principal pe segmentul de educaţie. „Pe mine mă interesează foarte mult zona de educaţie, de awareness şi de etică a datelor. Pentru că toate aceste companii mari pot veni cu produse. Evident şi noi avem produse pe care le comercializăm în zona asta şi suntem distribuitori. Însă ce ne interesează pe noi foarte mult este zona asta de educaţie şi de cum folosim datele, pentru că atunci când vorbim de Smart City vorbim de folosirea multor date. Trebuie să ne asigurăm cumva că în toate proiectele astea datele folosite respectă toate regulile pe zona asta.“

Compania a pornit la drum cu ideea de a oferi roboţi umanoizi şi de servicii (de dezinfectare de exemplu) dar ulterior a pivotat şi spre alte zone, a povestit Ana Maria Stancu. „În primul rând noi suntem integratori de roboţi umanoizi şi roboţi de servicii. Cu asta am pornit noi la gând iniţial, după care ne-am dat seama că pentru a dezvolta această piaţă care nu exista încă în România, este nevoie de foarte multă educaţie pe această zonă. Şi intrând tot mai mult în acest subiect, ne-am dat seama că trebuie să facem multă educaţie inclusiv pe zona de ce înseamnă digitalizare şi transformare digitală. De ce? Pentru că toată lumea vrea să digitalizeze, însă necunoscând soluţiile disponibile pe piaţă, chiar dacă au o nevoie, nu ştiu dacă există soluţii, hardware sau software, care să poată veni în rezolvarea nevoilor pe care le identifică. Aşa că acum am devenit, pe lângă integratori de roboţi, am devenit şi un centru de training şi oferim şi consultanţă pe zona de transformare digitală. Ce am reuşit în ultimii ani într-un mare efort de advocacy, care a consumat foarte multe resurse psihice în primul rând, a fost să introducem în majoritatea programelor pe care le vedeţi astăzi atât automatizarea cât şi robotica, care înainte nu existau în diverse programe de finanţare pentru instituţii publice sau pentru IMM-uri. Acest lucru s-a făcut pentru că am explicat peste tot pe unde am putut cât de importantă este această automatizare. Pe de o parte am reuşit să facem acest lucru, să includem aceste soluţii de finanţare. Însă, faţă de ce ne imaginam noi că este problema iniţială - lipsa banilor, am realizat că de fapt este şi o problemă de educaţie pentru cei care trebuie să acceseze aceste fonduri. Acum autorităţile publice locale vor avea foarte multe funduri la dispoziţie, unele dintre ele dedicate exclusiv digitalizării. Problema este că foarte mulţi din administraţia publică nu ştiu de alte noi tehnologii în afară de achiziţia de laptopuri şi servere. Asta este problema cu care ne confruntăm. Aşa că am pivotat un pic către servicile de consultanţă“.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR