ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ana Maria Drăgănuţă Briard, fondator Avoteca.com, platformă online pentru servicii juridice: Avem deja peste 200 de avocaţi înscrişi pe platformă şi continuăm să creştem. Vrem să ne extindem în Europa şi apoi la nivel internaţional

27 mai 2020 Autor: Ioana Nita

Până acum, investiţia totală în dezvoltarea platformei se ridică la circa 40.000-50.000 euro, din care 30.000 au provenit din fonduri europene.

Start-up-ul local Avoteca, care a dezvoltat o platformă online dedicată serviciilor juridice, a ajuns în decurs de jumătate de an la un număr de peste 200 de avocaţi înscrişi pe platformă, în timp ce numărul de utilizatori - potenţiali clienţi - a depăşit 3.500. Platforma a fost disponibilă în versiunea beta din septembrie anul trecut, iar în urmă cu două săptămâni a fost lansată oficial.

„Am lansat o versiune beta în septembrie anul trecut în mod gratuit, am oferit credite gratuit utilizatorilor pentru a putea să o încerce astfel încât noi să primim feedback şi să putem să o dezvoltăm în continuare. După şase luni, chiar acum două săptămâni am decis să lansăm versiunea oficială pe piaţă. În total, am avut peste 190 de utilizatori avocaţi, iar în ultimele săptămâni numărul acestora a ajuns la peste 200. În ceea ce priveşte numărul potenţialilor clienţi, acesta se situa la circa 3.500 în momentul în care ne-am hotărât să scoatem plat­forma din versiunea beta şi să o lansăm în varianta oficială“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ana Maria Drăgănuţă Briard, avocat de profesie şi fondator al Avoteca.com. Ea a pus bazele proiectului Avoteca împreună cu soţul ei, ideea dezvoltării unei astfel de platforme venind în urma propriilor experienţe şi nevoi.

„Ideea în sine mi-a venit în urmă cu circa trei ani - cam de când am terminat stagiatura în avocatură şi am intrat pe cont propriu pe piaţa juridică şi m-am lovit de anumite greutăţi. În acelaşi timp, am plecat în afara ţării şi am locuit doi ani în Lisabona şi acolo am simţit într-adevăr ce înseamnă să nu existe o infrastructură pentru avocaţii care vor să lucreze de la distanţă şi care vor să menţină contactul cu clienţii sau care vor să colaboreze în continuare cu avocaţi“, a relatat fondatoarea Avoteca.com, adăugând că ideea s-a concretizat acum un an.

„Am vorbit şi cu alţi avocaţi pentru a valida ideea. Am vă­zut că este o pro­blemă mult mai mare, nu doar la nivel de România, ci şi în alte ţări. Cu toţi avocaţii străini cu care am discutat, toţi cei care sunt la început de drum au aceeaşi problemă - de vizibilitate, de lipsa a infrastructurii pentru menţinerea contactelor, pentru colaborări. Atunci am zis să aducem toate aceste nevoi într-o singură platformă. Pe de altă parte, ne-am gândit şi cum putem să ajutăm şi persoanele care au nevoie de un avocat. Şi aici ne-am lovit de aceste probleme, fiind într-o ţară străină - ne-a fost foarte greu să găsim pe cineva care să ni se potrivească.“

Pentru dezvoltarea platformei Avoteca.com, start-up-ul a investit până acum în total circa 40.000-50.000 euro, din care 30.000 au provenit din fonduri europene.

Cum funcţionează însă mai exact paltforma Avoteca.com? „Intri pe avoteca.com şi acolo selectezi oraşul din care doreşti să angajezi un avocat, selectezi şi specializarea pe care doreşti să o aibă avocatul, iar apoi vei vedea o listă cu avocaţii care corespund căutării tale. Odată selectat avocatul poţi intra pe profilul avocatului, unde ai un buton pentru trimiterea unui mesaj“, a explicat Ana Maria Drăgănuţă Briard.

Avocaţii au la dispoziţie un abonament gratuit, care le permite să îşi facă gratis un cont pe platformă şi să primească mesaje de la potenţialii clienţi, însă dacă vor să ia legătura cu aceştia trebuie să plătească o taxă de 45 lei. În cazul în care optează însă pentru abonamentul premium, care costă 100 lei/lună, avocaţii au posibilitatea de a răspunde unui număr nelimitat de potenţiali clienţi, şi au de asemenea acces la mai multe funcţionalităţi ale platformei.

„De asemenea, oferim un profil profesional ceea ce înseamnă că avocaţii pot în sfârşit să aibă o pagină unde îşi scriu specializările, ariile e expertiză, contactul, îşi pot personaliza pagian cu logo-ul cabinetului, îşi pot pune website-ul companiei“, a completat ea.

 

Ce a mai declarat Ana Maria Drăgănuţă Briard în cadrul emisiunii:

# În străinătate nu există o platformă similară. Sunt platforme care fac mici părţi din ceea ce facem noi, însă una care să înglobeze toate funcţionalităţile pe care le avem noi şi să aibă viziunea noastră de creştere globală nu există. Sistemele de drept sunt puţin diferite de la ţară la ţară. Ai nevoie de o viziune globală şi să cunoşti un pic şi din celelalte sisteme de drept pentru a putea crea o platformă la nivel internaţional.

# Avem o viziune globală pe care vrem să o dezvoltăm după tendinţele actuale. Foarte multă lumea ne-a spus despre sistemul de recomandări pe care noi deocamdată nu îl avem implementat. Vreau ca această funcţionalitate să fie foarte bine făcută astfel încât să fie foarte utilă atât pentru avocaţi, cât şi pentru utilizatori. De asemenea, vrem să includem şi partea de statistici pentru utilizatorii premium pentru a putea vedea ce rezultate au prin intermediul platformei - câte persoane au vizitat profilul lor, ce vizibilitate au avut.

# Cu cât ai mai multe fonduri, cu atât mai bine - poţi să creşti mai mult, să te extinzi mai mult. Planul nostru este să ne extindem şi în Europa şi apoi la nivel internaţional. Pentru fiecare fază sunt necesare fonduri. Suntem deschişi spre investitori, însă preferăm să lucrăm cu oameni care cred în ceea ce facem şi care se pliază pe principiile şi valorile noastre. Atunci când găsim astfel de oameni,  colaborăm. Avem o serie de colaboratori în prezent pentru - content writing, client strategy, design web. Avem o serie de principii pe care noi ne axăm şi care se aplică şi investitorilor. Noi vedem investitorii ca pe nişte colaboratori.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR