ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alina Mitrică, Retargeting.biz – platformă de marketing automatizat: Am reuşit să ne creştem profitabilitatea anul acesta într-un context dificil. Acum avem mai mulţi clienţi medii şi mari

6 dec 2023 Autor: Ioana Nita

Retargeting.biz are în portofoliu clienţi din România, Bulgaria, Grecia şi Ungaria, iar printre clienţii mari se numără Leroy Merlin, Freywille şi KarcherShop.

Compania locală Retartgeting.biz, care a dezvoltat o platformă de marketing automatizat all-in-one pentru magazinele online, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri relativ constantă - 10 mil. lei, dar cu o rată de profit mai mare, de circa 6,5% - 7%, în condiţiile în care în ultimii doi ani, businessul s-a orientat către atragerea de clienţi medii şi mari, schimbându-şi strategia de afaceri. La finalul lui 2021, Retargeting.biz a relansat platforma sa de marketing automatizat în urma unei investiţii de circa 3 milioane de euro, iar de atunci s-a concentrat pe magazine online medii – cu un trafic de peste 40.000 – 50.000 de vizite pe lună, şi mari – cu un trafic de sute de mii de vizite pe lună sau chiar un milion.

„Anul trecut am avut o cifră de afaceri de 10 milioane de lei, cu rată de profitabilitate de 6%, iar anul acesta, cifra de afaceri probabil o să fie puţin mai mică, dar rata de profitabilitate va fi superioară, undeva între 6 şi ceva spre 7%, probabil 6,5% estimăm noi în prezent, dar depinde cum va fi decembrie – ultima piesă din puzzle. Pentru noi este foarte bine fiindcă am reuşit un lucru extraordinar anul acesta şi anume să amânăm orice mărire de preţuri pentru clienţii noştri. Toată piaţa a avut creştere de preţuri, piaţa în sine, inflaţia în ultimii doi ani a fost crescută, însă noi am reuşit ca în ultimii doi ani să nu avem nicio ajustare a preţurilor ca să nu îngreunăm viaţa şi oricum destul de dificilă a clienţilor.“

„Practic, schimbând structura portofoliului, am reuşit să ne păstrăm aceeaşi rată de profit şi chiar să creştem un pic şi să avem un an cât se poate de bun, având în vedere contextul care a fost mai delicat anul acesta pentru toată industria“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Alina Mitrică, director comercial în cadrul Retargeting.biz.

Compania a fost înfiinţată în urmă cu zece ani, iar de atunci s-a dezvoltat constant, ajungând să ofere în prezent o platformă de marketing automatizat all-in-on, care reuneşte toate canalele de marketing relevante pentru un magazin online - de la reclame automatizate în Google, Facebook, Instagram, la push notifications, pop-ups, SMS, recomandări dinamice şi newsletter dinamic, cu conţinut personalizat, pe baza tehnologiei de inteligenţă artificială.

„Ca urmare a relansării platformei la final de 2021 s-a produs o schimbare în politica comercială şi în structura portofoliului de clienţi. Noi înainte eram cunoscuţi, populari pentru magazinele online mici şi mijlocii. Acum, pentru că servicile pe care noi le oferim sunt de o complexitate mult mai mare, produsul este deja mult mai potrivit pentru magazinele online medii şi mari. Deci, a fost o trecere firească către un profil de client mai matur cu un magazin online mai mare, mai vechi în piaţă sau cu o creştere mai rapidă. Deci, aceasta a fost cea mai mare schimbare care s-a produs la noi, această trecere către un client mai matur, mai mare. Şi acest lucru s-a produs în toate ţările în care noi activăm. Practic, valoarea medie a clientului Retargeting s-a dublat, aproape chiar de 2,5, în ultimii doi ani si jumatate. Achiziţia de clienţi nu a mai fost cantitativă, ci mai mult calitativă. În momentul acesta, în portofoliul de clienţi ai Retargeting sunt inclusiv multinaţionale, sunt clienţi mari şi foarte mari“, a explicat ea.

Compania are în portofoliu sute de clienţi din România, Bulgaria, Grecia şi Ungaria, iar printre clienţii mari se numără Leroy Merlin, Freywille şi KarcherShop.

Majoritatea clienţilor Retargeting.biz folosesc preponderent funcţionalitatea de creare automată a reclamelor online, însă în cazul businessurilor mai mari, care au deja o bază consistentă de clienţi este important să folosească şi alte canale de comunicare şi promovare precum newsletter-ul personalizat.

“Din obişnuinţă, clienţii folosesc în principal reclamelele pentru Facebook şi Google pentru că ei sunt obişnuiţi că dacă pun banii în reclame vor veni şi rezultatele. Acest lucru funcţionează până la un anumit punct. Bineînţeles, este nevoie de trafic ca să poţi să creşti, mai ales la început, însă pentru clienţii medii şi mari noi recomandăm să folosească şi alte servicii deoarece reclamele sunt din ce în ce mai scumpe şi atunci este nevoie că acel traffic să fie după aceea <<măcinat>>, rafinat şi să fie pus în anumite <<funnels>>, iar apoi folosit poate tot prin intermediul reclamelor, prin <<remarketare,>> sau poate poţi să ai campanii de email marketing, poţi să ai campanii de push sau poţi să ai cu totul alt tip de campanii. Deci campaniile care sunt în continuare folosite sunt cele de PPC, într-adevăr, dar se vede o creştere foarte mare în ultimii ani a campaniilor de tip newsletter, mai ales că cele de tip newsletter personalizat”, a explicat Alina Mitrică.

Platforma Retargeting.biz este disponibilă în regim SaaS pentru magazinele online care întâi sunt evaluate în vedere stabilirii colaborării şi a pachetului de servicii potrivit pentru fiecare în parte.

“În general, pachetul în varianta SaaS, în condiţie că există resurse interne la client sau agenţie pentru a folosi platforma, pleacă de la 200 de euro. Dacă nu au resurse interne şi trebuie să gestionăm noi platforma, pleacă de la 450 de euro şi poate ajunge până la câteva mii de euro în funcţie de complexitatea şi de volumul magazinului online. Costurile pot să ajung la 5.000 – 7.000 de euro, depinde foarte mult de cât este de mare magazinul online şi de valoarea serviciilor pe care le folosesc în platforma noastră”, a punctat ea.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR