ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Meseşan, fondator şi CEO al Ixaria – soluţie de configurare 3D a produselor: Vrem ca în prima fază să atragem o finanţare de 150.000 de euro

15 mar 2024 Autor: Ioana Nita

Până în prezent, investiţiile proprii în dezvoltarea proiectului Ixaria se ridică la circa 450.000 de euro Echipa Ixaria şi-a propus să ajungă anul acesta la un portofoliu de 30 de clienţi şi la venituri recurente lunare de 10.000 de euro.

Start-up-ul Ixaria din Timişoara, care a dezvoltat o soluţie software ce ajută la simplificarea procesului de configurare 3D a produselor astfel încât producătorii şi retailerii din diferite domenii să îşi poată vinde mai uşor produsele personalizabile în mediul online, se află în prezent în căutarea unei prime finanţări în valoare de 150.000 de euro pentru a putea să dezvolte platforma într-un ritm mai accelerat şi pentru a o putea promova mai mult. Start-up-ul a fost înfiinţat în urmă cu patru ani, echipa Ixaria dezvoltând constant de atunci soluţia şi optimizând-o pentru clienţi. În prezent, start-up-ul vizează cu precădere clienţi din industria mobilei, dar a atras şi clienţi din zona fashion. Per total, soluţia Ixaria este folosită acum de opt clienţi, printre care se numără Divanisimi, Agache, LockART Doors şi apshoes.ro (Alexandru Pop).

„Cea mai mare problemă pe care o avem acum, care se poate rezolva cu bani, ca multe alte probleme, este faptul că trebuie să separăm activitatea de dezvoltare a platformei de cea de achiziţie de clienţi. Adică nu putem să dezvoltăm platforma pentru că trebuie să atragem clienţi care trebuie să ne aducă bani şi este o buclă care ne frânează foarte, foarte mult. Şi din acest motiv am avea nevoie de finanţare. Am avea nevoie de un developer full-time care să ocupe de dezvoltarea platformei şi în plus am avea nevoie de bani pentru marketing şi pentru vânzări. Noi am calculat în total un necesar de finanţare de 150.000 de euro“, a spus Alexandru Meseşan, fondator şi CEO al Ixaria, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

El a pornit proiectul Ixaria după o experienţă de peste 15 ani în dezvoltarea de soluţii software 3D, fiind expert în realizarea de configuratoare 3D.

“Am început în 2014, aveam o firmă în care dezvoltam soluţii la comandă. Acolo dezvoltam multe aplicaţii 3D în browser, de la arhitectură, inginerie, etc. Iar cel mai des furnizam confiduratoare 3D de produs pentru diferite nişe şi pentru clienţi din SUA, Canada şi ţări din Vestul Europei. În 2019-2020 am început să colaborez cu Victor Iancu. El era freelancer, ne-am cunoscut prin Upwork de fapt şi am început să lucrăm împreună la un configurator, pentru o firmă mare din Germania. Am lucrat împreună la configuratorul acesta şi amândoi avem şi avem aspiraţii antreprenoriale aşa că am hotărât împreună că ar fi o idee destul de interesantă să încercăm să transformăm serviciul acesta într-un produs. Aşa că ulterior am făcut o altă firmă specializată în dezvoltarea unui produs pe care să îl închiriem diferiţilor producători. Scopul era să oferim serviciul acesta mult mai ieftin decât ca serviciu la comandă, pe care clar şi îl permit doar o nişă foarte mică. Iar de atunci tot dezvoltăm soluţia”, a relatat Meseşan cum a demarat proiectul Ixaria.

Prin dezvoltarea soluţiei Ixaria, start-up-ul vrea să modernizeze procesul online de cumpărare a produselor personalizabile.

“Soluţia noastră se adresează clienţilor magazinelor online, adică e mai degrabă o soluţie B2B2C. Noi ne ocupăm de partea asta de integrare, suntem în curs de dezvoltare de <<plug-in-uri>> pentru diferite platforme de e-commerce. Avem câteva deja făcute, şi ne ocupăm de partea asta în continuare. Soluţia noastră vine şi schimbă plictisitoarea poza unui produs din pagina Inlocuind poza unui produs cu un element interactiv, dinamiic, care răspunde la schimbările utilizatorului. De exemplu, dacă un utilizator vrea să cumpere o canapea, dar vrea o anumită culoare şezutul şi perne pe altă culoare, are nişte opţiuni, schimbă opţiunile şi vede exact cum urmează să arate. Asta e o problema destul de mare, în special pentru clienţii producătorilor de canapele: cum s-ar combina rozul acela cu verdele acelea şi după aia apar surprize că nu se aştepta să arate aşa”, a explicat el ce face mai exact soluţia Ixaria.

În prezent, soluţia Ixaria este folosită de opt clienţi din România care activează cu precădere în industria mobilei, dar şi în industria fashion. Printre clienţii actuali ai start-up-ului se numără Divanisimi, Agache, LockART Doors şi apshoes.ro (Alexandru Pop).

“Noi am început să ne promovăm foarte mult pe zona de mobilă, pentru că este o zonă pe care o putem ajuta cel mai mult. Adică, valoarea adăugă pe care o aducem firmelor de mobilă este considerabilă. În rest, lucrăm şi pe zona de fashion, avem şi clienţi pe zona de modă, bijuterii şi auto.”

Modelul de business al Ixaria presupune plata unui abonament lunar pentru utilizarea soluţiei, care variază între 350 euro şi 2.500 euro, la care se poate adăuga şi o taxă de implementare.

Până la finalul acestui an, Ixaria şi-a propus să ajungă la un portofoliu de 30 de clienţi şi la venituri recurente lunare de 10.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR