ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexander Stoica-Marcu, cofondator Flaminjoy – soluţii pentru influencer marketing: Suntem în discuţii avansate pentru a finaliza o rundă nouă de finanţare. Vrem să ne extindem pe noi pieţe din Europa şi Asia

10 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Printre clienţii Flaminjoy se numără jucători mari din diferite industrii, cum ar fi Unilever, Marks & Spencer, Fila, Alka, Samsung sau Mega Image În aplicaţia Amplifame sunt în prezent înregistrate peste 10.000 de conturi de influenceri, majoritatea din România, dar şi din Bulgaria şi din alte pieţe externe.

Start-up-ul local Flaminjoy, care a dezvoltat un ecosistem prin inter­mediul căruia businessurile îşi pot eficientiza procesele de marketing, iar influencerii pot accesa cam­paniile brandurilor potrivite pentru ei, se află în prezent în discuţii avansate pentru finalizarea unei runde noi de investiţii cu care are în plan să accelereze extinderea pe noi pieţe din Europa şi Asia şi să dezvolte noi funcţionalităţi ale celor două soluţii software proprii – platforma Flaminjoy, dedicată brandurilor, şi aplicaţia mobilă Amplifame, dedicată influencerilor. Start-up-ul, care până în prezent a atras în total investiţii de circa 900.000 de euro, anunţase încă de acum un an că se află în căutarea unei finanţări de circa 2,5 milioane de euro.

„Acum suntem într-un proces foarte avansat de a ridica o nouă rundă de finanţare cu care sperăm să putem intra mai puternic pe pieţe noi, să creştem echipa şi să dezvoltăm şi mai mult produsul pentru că piaţa cere acest lucru. Piaţa are nevoie mare de o tehnologie bună la mijloc care să conecteze influencerii, utilizatorii, cu zona online, cu zona de advertising şi cred că dezvoltăm ceva foarte interesant. Suntem în discuţii foarte avansate şi sperăm să închidem runda cât mai curând“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update Alexander Stoica-Marcu, cofondator al Flaminjoy.

El a adăugat că obiectivul start-up-ului este să angajeze echipe locale pe noi pieţe din Europa şi Asia. În prezent, Flaminjoy este prezent pe pieţele din România şi Bulgaria, dar şi în Indonezia.

„Noi ne concentram foarte mult să intrăm pe câteva pieţe foarte importante, cum ar fi Indonezia. Acolo vrem să strângem un pull interesant de influenceri, ca ulterior să pornim zona pentru branduri ca să activeze la nivel comercial toţi influencerii respectivi. Suntem într-un proces foarte avansat, avem nişte parteneri interesanţi în pieţele acestea emergente, să le spunem aşa, şi urmează să avem zona de influenceri în curând implementată şi în alte ţări.“

Flaminjoy este o platformă de influencer marketing care coneztează creatorii de conţinut într-un mod automatizat cu branduri şi agenţii, conţinutul generat în campanile desfăşurate de companii fiind distribuit către diverse medi digitale, cum ar fi platforme de publishing, reclame, digital out of home, social media. De asemenea, cu ajutorul platformei se poate măsura impactul în zona de awareness, dar şi în zona de vânzări.

Amplifame este aplicaţia pentru creatorii de conţinut, deci este interfaţa pentru creatorii de conţinut şi este o aplicaţie de mobil în care influencerii pot vedea toate campaniile iniţiate de branduri prin intermediul Flaminjoy, având totodată la dispoziţie şi o serie de date legate de contul lor de pe reţeaua Instagram. Aplicaţia Amplifame a fost lansată la începutul anului trecut.

“În prima lună am avut peste 1.000 de influenceri inregistraţi, iar acum avem peste 10.000 în total. În această aplicaţie influencerii pot să găsească campanii, adică acele brief-uri pe care brandurile le fac în în platforma Flaminjoy, sub o formă mai uşor de citit de pe mobil. De acolo ei aplică la campaniii, îşi pun adresa de livrare, pot să vadă ce conţinut s-a încărcat atunci când ei au postat în mod automat. În plus, mai sunt şi alte funcţionalităţi care vin în ajutorul lor legat de analytics. Deci le generăm un media kit într-un mod automat în care ei pot să vadă concret care sunt like-urile lor din ultima perioadă care este <<reach-ul>> ş.a.m.d. Şi folosindu-se de această funcţionalitate, ei pot să trimită mai departe la brand-uri şi să lucreze cu ei având toate cele informaţii într-un singur loc. În general aceste media kit-uri se fac în mod manual şi îi ia destul de mult timp fiecărui creator să îl realizeze, iar în Amplifame îl iau direct, în mod automat, pentru că se actualizează datele în mod automat”, a explicat Yana Stoica-Marcu, influencer marketing manager.

În prezent, în aplicaţia Amplifame se pot conecta doar conturi de Instagram, însă start-up-ul are în plan să facă în curând şi integrarea cu TikTok, care acum este reţeaua socială cu cea mai mare creştere la nivel global.

“Când am pornit ideea cu Amplifame, Instagram era <<rising star>> pe zona asta de <<inspo content>> şi toate brandurile vroiau să fie acolo. Dar, după cum ştim, zona asta de social media este foarte dinamică şi se schimbă de la o zi la alta. Şi bineînţeles că în planurile noastre foarte curând este şi integrarea cu TikTok. Suntem deja pe acea cale şi ne dorim să intrăm pe acest nou trend, pe zona de TikTok. Facebook cumva nu mai este neapărat o prioritate pentru noi, acel conţinut este mult mai direct, nu este neapărat inspiraţional. Aşa că ne axăm mai mult pe zona de Instagram, TikTok şi probabil Twitter pentru pieţe externe”, a punctat ea.

 

Yana Stoica-Marcu, influencer marketing manager: Când am pornit ideea cu Amplifame, Instagram era «rising star» pe zona asta de «inspo content» şi toate brandurile vroiau să fie acolo. Dar, după cum ştim, zona asta de social media este foarte dinamică şi se schimbă de la o zi la alta. Şi bineînţeles că în planurile noastre foarte curând este şi integrarea cu TikTok.

 

În afară de această zona de influencer marketing vizată de Flaminjoy, start-up-ul a mai identificat şi alte moduri şi alt public ţintă pentru soluţiile software create.

“Avem o zonă pe care noi numim <<private communities>>, cu care ne adresăm organizaţiilor care lucrează foarte mult cu voluntari, care au membrii foarte mulţi în organizaţii şi care îşi doresc să-şi eficientizeze foarte mult comunicarea cu aceştia. Atunci Amplifame se transformă dintr-o aplicaţie dedicată pentru creatori şi influenceri într-o aplicaţie dedicată pentru tot felul de membri ai organizaţiilor. Se creează un cont dedicat lor, iar organizaţia poate să eficientizeze toată comunicarea, adică să dea brief-uri de ce să comunice, cum să comunice şi cum să-i cum să îi angreneze în tot felul de mişcări de comunicare. Deci nu au nevoie de influenceri propriu-zis, ci au nevoie doar să-i ajutăm să-şi înroleze proprii lor membri la noi în platformă. Cu această metodă am reuşit să avem clienti diverşi din Asia, din Indonesia mai exact. Şi acest <<use case>> pare că prinde foarte bine în piaţă şi deja suntem în discuţii avansate şi în alte ţări cu nişte organizaţii foarte mari. Practtic, acesta ar fi al doilea pilon principal al businessului nostru”, a precizat Alexander Stoica-Marcu, adăugând că al treilea pilon al businessului este zona de publishing.

“Noi ajutăm publisherii să îşi crească veniturile. Folosim platforma noastră şi integrăm tot felul de noi servicii. Iar cu zona aceasta ne extindem foarte mult în Europa. Am pornit din România, unde avem rezultate bune şi acum suntem aproape în toată Europa cu această soluţie.”

Pentru zona de “white label”, în care aplicaţia Amplifame este folosită pentru gestionarea comunicării în organizaţii, start-up-ul are şi un client în România, Oriflame fiind una dintre companiile care a testat acest serviciu al Flaminjoy.

Anul trecut, compania Techinflunce SRL din Constanţa, care operează platformele Flaminjoy şi Amplifame, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,265 mil. lei, în creştere cu 21% faţă de anul precedent. Pentru anul acesta, start-up-ul vizează însă o creştere mai mare a businessului.

“Anul trecut a fost pentru noi un an cu mai multe provocări, pentru că nu ne-am găsit foarte clar direcţia şi ne-am tot dus pe diferite zone, pe diferite arii, am tot încercat diverse lucruri. Însă anul acesta, deja suntem o să dublăm businessul faţă de anul trecut, ceea ce este o creştere destul de mare. Vedem foarte clar cu ochii noştri, vedem feedback-ul din piaţă, vedem efectiv şi echipa cum se mişcă şi credem că astea sunt verticale pe care vrem să ne axăm în următoarea perioadă”, a conchis el.

Alexander Stoica-Marcu, cofondator Flaminjoy: Vrem să dezvoltăm produsul şi mai mult, vrem ca funcţionalităţile pe care le avem să le facem şi mai bune, vrem să implementăm zona de artificial intelligence la noi în platformă, vrem să fim cât mai buni, puternici, pentru orice brand care îşi doresc să abordeze zona de influencer marketing.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR