ZF IT Generation

ZF IT Generation. Aizi Ahmed, fondator şi CEO al AIDE, bibliotecă online cu informaţii din domeniul medical: În două săptămâni deschidem prima rundă de investiţii şi vrem să ridicăm 500.000 euro pentru a creşte echipa şi a dezvolta în continuare produsul

22 iun 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ În cadrul AIDE lucrează în prezent o echipă de cinci persoane din care trei sunt studenţi la facultatea de informatică l În curând echipa AIDE va lansa pe piaţă prima variantă MVP a produsului ce va putea fi testată de studenţii la medicină.

Start-up-ul AIDE, care a dezvoltat o bibliotecă online ce foloseşte algoritmi de inteligenţă artificială şi care oferă utilizatorilor informaţii scrise, video şi audio din domeniul medical, vrea să deschidă prima rundă de finanţare în cadrul căreia să strângă 500.000 euro pentru a recruta specialişti IT şi ingineri care să dezvolte în continuare produsul.

„În două săptămâni vrem să deschidem o primă rundă de finanţare în valoare de 500.000 euro la o evaluare pre-money de 5 mil. euro, pentru a putea recruta ingineri şi a dezvolta în continuare produsul. De asemenea, căutăm să încheiem un contract de externalizare cu o companie care să ne ajute cu dezvoltarea software-ului şi suntem deja în discuţii cu câteva firme care să ne ajute să dezvoltăm produsul până în faza de proof of concept (POC). Apoi, în urma investiţiei vom putea să ne construim propria echipă şi să dezvoltăm totul in-house“, a spus Aizi Ahmed, fondator şi CEO al AIDE, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch.

Platforma online nu este încă lansată oficial, echipa din cadrul AIDE lucrând în prezent la  dezvoltarea unui MVP (minimum viable product – produs minim viabil) ce va putea fi testat de studenţii la medicină. În prezent, echipa AIDE este formată din cinci persoane – dintre care trei sunt studenţi la informatică.

„În prezent, nu avem un produs care poate fi testat. Nu am avut capacitatea de a dezvolta aceşti algoritmi de învăţare automată, nu am putut încă testa cu studenţii ceea ce am dezvoltat. Până acum am făcut mai mult o analiză a problemei - am făcut interviuri ample la nivel global cu studenţi la medicină şi le-am evaluat cu adevărat problemele şi am început să construim ceva care să aibă de fapt un efect şi un impact tangibil. În prezent, lucrăm să terminăm un proof of concept (POC) al acestei idei, iar apoi vom putea testa produsul cu studenţii la medicină“, a explicat Aizi Ahmed.

El a adăugat că în primul an de activitate, AIDE are ca obiectiv să colaboreze cu cel puţin 10 universităţi şi să ajungă la un număr minm de 200 de utilizatori care să plătească abonament lunar.

„Anul acesta vrem să integrăm produsul nostru în 10 universităţi şi să avem minim 200 utilizatori activi plătitori. În prezent, ne concentrăm pe segmentul de clienţi B2B şi negociem preţul la fiecare contract în parte. Momentan suntem în discuţii cu aceşti potenţiali «clienţi» şi nu pot oferi mai multe detalii. Dar în primii doi ani vrem să avem aproximativ 100.000 de studenţi care să utilizeze platforma. Iar asta vom face prin diversificare, adică universităţile cu care vom colabora o să aibă şi partea de medicină, dar vor aborda şi alte sectoare şi domenii de activitate. În principiu, ţintim universităţi mai mari, unde putem publica lucrări care să arate că platforma noastră are eficacitate în ceea ce priveşte învăţarea. Lucrăm şi colaborăm şi cu psihiatri şi pedagogi pentru a crea un fel de bază ştiinţifică pentru algoritmii de învăţare pe care îi implementăm. Cred că pieţele ţintă pentru noi sunt atât Europa, cât şi SUA şi dorim să testăm produsul în ambele pieţe.“

În ceea ce priveşte metoda de monetizare, Aizi Ahmed a punctat că preţurile abonamentelor lunare vor varia între 15 şi 20 de euro.

De asemenea, peste cinci ani AIDE va fi activ şi în regiunea Asia – Pacific, o altă zonă cu potenţial mare de creştere, a mai spus fondatorul start-up-ului.

„Ceea ce mai putem face este să ne uităm către ţările care acum sunt în curs de dezvoltare şi în ceea ce priveşte educaţia, pentru că acest lucru ne poate să câştigăm teren. Dorim să ne extindem rapid şi să atingem un număr mare de utilizatori până în al cincilea an de activitate. De asemenea, sperăm ca în cinci ani să ajungem la o evaluare de un miliard de dolari.“

 

Ce a mai spus Aizi Ahmed la ZF IT Generation

Sunt student la medicină la UMF şi, în principal, problemele mele legate de studiu m-au făcut să vreau să dezvolt o soluţie care să fie mai captivantă. Am văzut că tot apar noi tehnologii, cum ar fi Chat GPT şi alte soluţii de învăţare, dar nu sunt încă suficient de bune şi au unele probleme care trebuie rezolvate. Şi aşa am început să construiesc o echipă în jurul acestei idei de a crea un profesor virtual şi un ajutor de studiu online. Proiectul în sine este destul de nou. Echipa noastră există de două luni şi jumătate.

► Deşi acum ne concentrăm pe medicină şi probabil că vom face asta pentru următorii doi ani, pe viitor dorim să ne extindem şi în alte domenii ale învăţământului superior. O problemă uriaşă, de exemplu, pentru mine, care am crescut în SUA şi am văzut asta în şcolile de acolo, pentru elevii cu nevoi speciale, există o lipsă uriaşă de profesori şi, în general, o lipsă de profesori în şcolile din zonele mai rurale. Şi astfel, instrumente ca ale noastre pot fi implementate în fiecare etapă a procesului de învăţare al unui utilizator şi pot susţine fluxurile de învăţare. De asemenea, am vorbit nu doar cu şcolile de medicină, ci şi cu alte instituţii de cercetare care oferă cursuri şi care ar fi interesate să implementeze algoritmii noştri în platformele lor de învăţare.

► Există deja această bază de clienţi care caută astfel de soluţii. Cred că problema pentru noi va fi să decidem unde vom folosi mai întâi algoritmii noştri, deoarece scalabilitatea este destul de incredibilă, iar tracţiunea pe care o putem obţine este, de asemenea, destul de incredibilă. Deci, acum trebuie să dezvoltăm o strategie să vedem pe cine „ajutăm“ mai întâi, dar vrem să ajungem la toată lumea. Deocamdată trebuie să ne asigurăm că produsul pe care îl dezvoltăm va putea fi scalat la acest nivel. Deci, trebuie să ne asigurăm mai întâi calitatea şi excelenţa.

► Scopul este de a avea întreaga viaţă universitară pe această platformă. Există, de asemenea, un segment de clienţi foarte mare – universităţile. Putem vindem direct universităţilor un abonament pentru accesul tuturor studenţilor. Dar preţurile depind în funcţie de mărimea instituţiei de învăţământ.

► În ceea ce priveşte veniturile pentru primul an, încă proiectăm acest lucru şi se va contura în următoarele două săptămâni, pe măsură ce vor veni contractele şi scrisorile de intenţie. Deci, încă nu pot să răspund la această întrebare. 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR