ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Florea, fondator al SoNexy - reţea socială bazată pe învăţare: Suntem în mijlocul primei runde de finanţare. Vrem să strângem 500.000 de euro

27 feb 2024 Autor: Ioana Nita

♦ SoNexy şi-a propus să ajungă până la finalul acestui an la 100.000 de utilizatori din România.

Start-up-ul local SoNexy, care a dezvoltat reţeaua socială cu acelaşi nume ce se bazează pe învăţare, se află acum în plin proces de a ridica o primă rundă de finanţare, suma ţintită fiind de 500.000 de euro. SoNexy a fost lansată recent pe plan local în urma unei investiţii de circa 150.000 de euro, aplicaţia ajungând la o mie de utilizatori încă din prima săptămână de funcţionare. Pentru a putea atrage însă şi mai mulţi utilizatori şi a accelera dezvoltarea businessului, start-up-ul are nevoie de un aport financiar mai mare.

„Suntem în mijlocul primei runde de finanţare. Până acum am investit bani personali. Fiind un proiect în care cred foarte tare, eu am investit 100.000 de euro, iar aproximativ 50.000 de euro au fost investiţi de grupul Trend Consult. Iar acum suntem în mijlocul primei runde de finanţare, în care vrem să strângem până la 500.000 de euro la o capitalizare de 5 milioane de euro. Adică am descoperit că nu suntem singurii entuziasmaţi de această idee de reţea socială şi am structurat o rundă de finanţare pentru investitori de tip business angels“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Florea, fondator al SoNexy.

El a pus bazele proiectului în urmă cu circa un an şi jumătate, ideea venind din dorinţa de a le oferi oamenilor o altfel de modalitate de învăţare, platforma SoNexy putând fi numită chiar un agregator de conţinut pentru învăţare, indiferent de domeniu, prin prisma conţinutului postat de fiecare utilizator în parte, care poate fi din orice sursă - articol, podcast, carte etc.

„Noi facem parte dintr-un grup mai mare de companii, Trend Consult, şi suntem foarte apropiaţi de ceea ce înseamnă educaţie şi de ceea ce înseamnă în special învăţare la adulţi. Ştim şi de apetitul crescut sau scăzut pentru învăţare la adulţi, dar ştim şi dificultăţile pe care le poţi întâmpina, fie atunci când vrei să înveţi, dar îţi este greu să găseşti ceea ce să înveţi, fie un obicei pe care îl atacăm la nivel social, care astăzi arată mai degrabă că, dacă te lauzi cu ceea ce înveţi, ai mai multe şanse să fii luat «la mişto»“.

„Dacă te uiţi la reţelele sociale unde promovăm succesul - succesul ia forma modului în care arăţi sau succesul ia forma vacanţei de vis pe care ţi-o permiti, sau a maşinii Porsche, etc., forma succesului numită <<ai învăţat ceva>> nu este promovată. Ca obicei social, nu ne lăudăm cu ceea ce învăţăm, eventual ne lăudăm cu titlurile pe care le-am primit în urma învăţării, sau ne lăudăm pe platforme sociale de tipul LinkedIn cu competenţele pe care credem că le avem, în speranţa că vom fi în atenţia potenţialelor angajatori. Însă satisfacţia sau aprecierea pentru actul de învăţare în sine, deşi este una dintre nevoile învăţate în copilărie, lipseşte astăzi printre satisfacţiile pe care ţi le pot oferi reţelele sociale. Şi este un spaţiu suprinzător de liber pe care îl ocupăm noi. Este o platformă socială la polul opus faţă de TikTok. Adică TikTok te duce spre cât mai uşor, atât de uşor încât tot ce îţi rămâne este distracţia“, a explicat el, adăugând că în aplicaţia SoNexy interacţiunile sociale se duc într-o zonă “un pic mai complicată, mai selectă, mai rafinată, unde accentul se pune pe capacitatea intelectuală şi pe menţinerea şi îmbunătăţirea acestei capacităţi intelectuale continue.”

Deşi din aplicaţia SoNexy utilizatorii pot învăţa, aceasta este diferită faţă de platformele clasice de învăţare online precum Udemy, Coursera sau Masterclass, dat fiind faptul că nu există nicio limitare privind sursa conţinutului postat. Practic, aplicaţia funcţionează ca un agregator al diferitelor surse şi platforme de învăţare.

“Pe o platformă de învăţare, de tipul, să zicem, Udemy, eşti limitat la conţinutul pe care ţi-l oferă Udemy. Şi practic, dacă motivaţia ta rămâne încă valabilă, vei căuta să obţii maximul posibil din ceea ce îţi oferă un abonament pe o astfel de platformă. Observaţia noastră vine din faptul că marile procese de învăţare capăt o formă de tip <<journey>> în care spui: <<ca să ajung liderul de azi, eu am învăţat şi la Oxford, am învăţat şi pe Udemy, am învăţat şi de la un curs Trend Consult, am învăţat şi cu un coach>>. Adică poveştile despre învăţare vin su forma unor <<journey-uri>> în care staţiile de învăţare sunt stimuli diferiţi, vin de pe platforme diferite.Că platforma se numeşte inclusiv educaţie formală, Udemy, nişte ore de coaching cu un coach, un PDF scos de Harvard Business Review sau se numeşte un podcast, sursele care ţi-au asigurat staţiile de învăţare sunt diferite. Şi atunci ne trebuie un integrator de platforme”, a precizat Florea.

În prezent, pe SoNexy există diferite <<staţii de învăţare>>, adică subiecte de interes: de la "cum se repară un carburator la o maşină de tipul Dacia 1300" sau "cum să îţi calci cămaşa", până la "fragmentarea gândirii".

Momentan, utilizarea aplicaţiei este gratuită, însă start-up-ul analizează mai multe modele de monetizare – de la cel de tip marketplace pentru furnizorii de educaţie şi până la o subscripţie lunară pentru funcţionalităţi premium care ar putea include şi un coach bazat pe AI.

“Pe măsură ce creşte conţinutul pe reţea, oricât de bine ai avea stabilite zonele de interes, nu vei putea acoperi în feed-ul personal toate staţiile cu adevărat interesante pentru tine. Pentru simplul fapt că totul se algoritmizează, adică nu vei putea vedea într-un feed tot ce se postează în toată reţea. În schimb AI-ul poate vedea. Şi atunci vrem să construim un <<premium subscription>> pentru cei care îşi pot cumpăra serviciile unui AI coach, un coach virtual, care poate monitoriza toată reţeaua, care îţi poate şti preferinţele în termen de învăţare şi declaraţiile de intenţie, îţi poate învăţa ritmul de învăţare, categoriile de nuanţe, adică ce preferi tu, chiar dacă e video şi una şi alta, totuşi ai anumite preferinţe care facă aceste videouri să fie preferate de tine. Toate aceste trăsături pot fi învăţate de AI, ceea ce înseamnă că de câte ori apar într-un colţ al lumii, o staţie evaluată ca fiind eficace şi eficientă pentru tine, să ţi-o poată sugera”, a punctat fondatorul SoNexy.

Până la finalul acestui an, start-up-ul şi-a propus să ajungă la 100.000 de utilizatori din România, planul fiind ca pentru introducerea unui model de monetizarea şi dezvoltarea funcţionalităţilor pe bază de AI să acceseze o a doua rundă de finanţare în valoare de circa 1,5 mil. euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR