ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Badea, cofondator AgriTech Center, marketplace B2B pentru domeniul agriculturii: Avem în plan să luăm o finanţare de circa 500.000 euro pentru adăuga mai multe funcţionalităţi platformei bazate pe ultimele tehnologii

20 aug 2020 Autor: Ioana Nita

Investiţia iniţială pentru dezvoltarea platformei se ridică la circa 40.000 euro.

Start-up-ul local Agritech Center, care a dezvoltat o platformă de tip marketplace dedicată jucă­torilor din domeniul agricol, are în plan să atragă o finanţare pentru a putea dezvolta în con­tinuare platforma şi a integra ultimele tehnologii, necesarul financiar fiind de circa 500.000 euro. Până acum, echipa fondatoare a investit 40.000 euro pentru demararea proiectului AgriTech Center.

„Încă ne descurcăm cu bugetul iniţial, însă la un moment dat vom avea nevoie şi de finanţare pentru a putea scala. Vrem întâi să creştem pe propriile picioare, urmând ca atunci când vom prinde tracţiune să atragem şi investiţii. Estimăm că spre finalul acestui an vom putea începe eforturi în această direcţie pentru a găsi investitori. Noi avem planuri foarte mari. După cum bine ştiţi se schimbă tehnologia de internet, trecem la 5G, avem tot felul de tehnologii disponibile – internet of things, blockchain, inteligenţă artificială, ş.am.d., pe care noi vrem să le integrăm în platformă pentru a putea atinge dezideratul de automatizare a tuturor proceselor din agribusiness. Deci planul este pe mulţi ani în care vom îmbunătăţi această platformă. Cred că cu suma 500.000 euro putem implementa cea mai mare parte din aceste tehnologii. Calculele sunt făcute însă pentru dezvoltarea in-house“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Badea, cofondator al AgriTech Center.

Marketplace-ul Agritech Center se adresează fermierilor, procesatorilor de materie primă, comercianţilor de cereale, distribuitorilor de inputuri pentru agricultură, producătorilor de echipamente şi maşini pentru agricultură, furnizorilor de servicii logistice în domeniu, dar şi băncilor şi altor instituţii de credit sau asigurare care vizează acest sector şi chiar furnizorilor de soluţii IT care digitalizează şi automatizează diverse procese din lanţul de producţie şi distribuţie.

„AgriTech Center îşi propune să reunească pe aceeaşi platformă comerţul din agribusiness cu toate ramurile sale – de la echipamente mecanice, de producţie până la comerţul cu produse, precum şi servicii specific acestui domeniu. Este o platformă B2B şi este posibil să dezvoltăm şi o componentă B2B2C sau B2C dar este un plan pe termen mediu în funcţie de dezvoltarea anumitor module de plată din platformă“, a precizat el.

În prezent, platforma AgriTech Center se află în faza de MVP (Minimum Viable Product).

„De câteva săptămâni am început să listăm produse, oamenii se pot înscrie, îşi pot face conturi de utilizator. Sperăm ca până la începutul lunii septembrie să fie populată cu câteva mii de produse. Suntem în faza de început acum. În principiu în septembrie vom lansa către publicul larg. Acum suntem în contact cu câteva zeci de producători şi distribuitori. Deocamdată sunt listaţi doar câţiva“, a explicat Adrian Badea.

Fondatorii AgriTech Center preconizează că platforma va deveni profitabilă din primul an de funcţionare şi că va genera venituri de circa 200.000 euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR