ZF IT Generation

Ediţie specială ZF IT Generation. DevTalks Reimagined 2021. Trecerea în online şi munca de la distanţă au crescut interesul companiilor pentru cloud, care le permite să fie mai agile, mai flexibile şi mai scalabile

14 iun 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Circa 30% din împrumuturi sunt făcute online, prin aplicaţie, iar circa 90% din semnăturile pe care clienţii trebuie să le furnizeze sunt digitale“ ♦ „Migrarea companiilor către spaţiul de stocare cloud se va accelera.“ ♦ „În continuare tot mai multe dintre aceste organizaţii îşi mută operaţiunile în online şi lucrează într-un mod nou“ ♦ „Am observat o cerere imensă pentru cloud“ ♦ „Azure şi Microsoft Cloud vor rămâne în tendinţe şi vor fi în continuare căutate şi folosite, deoarece ne aduc noi inovaţii şi noi servicii“  ♦ „Această pandemie a expus o nevoie acută de a reinventa afacerea, pentru a deveni complet digital în toate interacţiunile noastre cu clienţii.“

Mutarea interacţiunilor în mediul online şi migrarea angajaţilor spre munca de la distanţă, conduc companiile spre nevoia de a migra într-un spaţiu de stocare de tip cloud, care le oferă agilitate şi flexibilitate, au spus invitaţii prezenţi în cadrul ediţiei speciale a emisiunii ZF IT Generation, dedicată DevTalks Reimagined 2021, cel mai amplu eveniment IT din România.

„Interesul pentru cloud este din ce în ce mai mare, iar acest lucru reprezintă un factor important pentru noi toţi în următorii ani, pe măsură ce facem această călătorie către munca de la distanţă, către agilitate, flexibilitate, scalabilitate şi toate marile plusuri care vin odată cu aceasta călătorie“, a spus Marius Clapon, head of IT delivery în cadrul MassMutual România, prezent în cadrul emisiunii.

Jonathan Woddward, Azure business leade Central and Easter Europe în cadrul gigantului Microsoft, consideră că serviciul de cloud Azure şi Microsoft Cloud vor fi în continuare căutate de utilizatori.

„În calitate de furnizor de cloud, ştim că transformarea prin tehnologie este uriaşă, fie că se utilizează mai multe date, mai multă inteligenţă artificală pentru a transforma modul tradiţional în care lucrăm, într-unul nou, digital. Cred că serviciile Azure şi Microsoft Cloud vor rămâne în tendinţe şi vor fi în continuare căutate şi folosite, deoarece ne aduc noi inovaţii şi noi servicii. Deci, cred că mutarea în cloud va rămâne o tendinţă, iar acest model hibrid de lucru, va rămâne cu noi şi va fi din ce în ce mai adoptat“, a spus Jonathan Woddward.

El a adăugat că şi zona de UX (user experience), dar şi partea de securitate cibernetică vor rămâne pe listele de priorităţi ale companiilor.

„Oamenii au înţeles că securitatea cibernetică, în noul context, este importantă şi au început să investească în asigurarea tuturor elementelor digitale, de la servicii digitale, aplicaţiile folosite, până la infrastructură. Şi asta a fost o parte importantă pe măsură ce toată lumea s-a mutat în online.“

De asemenea, Tomas Kolarik, executive vice president operations and IT în cadrul BCR, consideră că băncile, dar şi clienţii acetsora, vor continua să utilizeze din ce în ce mai mult canalele de interacţiune digitală.

„Putem fi siguri că aceste canale digitale vor continua să fie extinse şi vor continua să fie folosite şi utilizate. Şi sunt de părere că vor domina interacţiunile din mediul online cu clienţii. Deci băncile vor deveni digitale“, a spus Tomas Kolarik.

El a adăugat că, în prezent, 30% din împrumuturile aprobate sunt făcute complet digitale, iar aproximativ 90% din semnăturile pe care clienţii trebuie să le furnizeze băncii sunt şi ele digitale.

„Această mutare în online, a fost creată de criza pandemică şi este un lucru pe care îl vom păstra. Cred că este un avantaj şi pentru clienţi şi pentru noi. Şi de cealaltă parte, este un avantaj pentru consilieri, pentru că îi putem pregăti şi oamenii primesc consultanţă mai eficient utilizând canalele digitale.“

Şi Andreea Stănescu, general manager în cadrul London Stock Exchange Group România, a menţionat că nevoia de agilitate şi flexibilitate va creşte în continuare interesul companiilor spre spaţiul de stocare cloud.

„Migrarea către spaţiul de stocare cloud va accelera/ Cloud-ul, munca agilă, flexibilitatea şi nu în ultimul rând experienţa utilizatorului, adică a clienţilor şi a colegilor, dar şi îmbunătăţirea experienţei, vor fi elementele principale cărora li se va acorda importanţă“, a spus Andreea Stănescu.

Un alt avantaj adus de tehnologie şi de accelerarea digitalizării este prezent în zona de forţă de muncă, a spus Dana Niculescu, head of private bank domain în cadrul Deutsche Bank Technology. Astfel, faptul că munca de la distanţă va rămâne o alegere pentru angajaţi, le permite companiilor să îşi creeze „echipe globale.“

„Trecem la echipe globale, am început să ne consolidăm colaborarea între business şi tehnologie. Ne-am angajat anul acesta să construim o cultură inginerească puternică în România în centrul nostru de tehnologie şi dorim să angajăm talente de top, ingineri de top de pe piaţă şi să le oferim cariere globale“, a spus Dana Niculescu.

 

Tomas Kolarik, executive vice president operations and IT at BCR

Noi am avut sucursalele deschise şi anul trecut. Cred că aceasta a fost o decizie foarte importantă, mai ales pe piaţa din România. Şi am învăţat, de asemenea, cum să ne schimbăm activitatea, adică cum să împărţim serviciile pe care le putem oferi online şi pe cele pe care le oferim în sucursale.

De asemenea, în viitor, oamenii vor putea face o programare pentru a vizita una dintre sucursalele noastre dacă au nevoie de servicii ce pot fi găsite doar în cadrul acestora. Astfel, clienţii vor putea veni în sucursală în aceeaşi zi sau a doua zi.

Investiţiile pe care le-am făcut în zona digitală, în ultimii ani, au dat cu adevărat rezultate. Şi putem să le folosi în avantajul nostru şi în avantajul clienţilor noştri. Şi vom investi în continuare în ce înseamnă consiliere video. Deci, în calitate de client mic, aveţi acum posibilitatea de a decide dacă doriţi să veniţi la sucursală sau dacă doriţi să obţineţi o sesiune de consiliere video.

Pe partea de tehnologie, cloud-ul este căutat şi cloud-ul este direcţia în care ne îndreptăm. Avem prima experienţă, dar colaborăm şi cu alţi furnizori de cloud, nu ne vom închide doar cu unul dintre ei. Cred că aceasta este şi o strategie cheie.

 

Marius Clapon, head of IT delivery al MassMutual România

Şi pentru MassMutual România a fost o perioadă diferită, deoarece centrul pe care l-am înfiinţat în România s-a născut de fapt în timpul pandemiei. Aşa că a trebuit să ne gândim la implementarea muncii de la distanţă de la bun început. A trebuit să reproiectăm peisajul IT pentru a face faţă cerinţelor din mediu virtual, a trebuit să adaptăm procedurile şi procesele în aşa fel încât fiecare să se simtă confortabil pe cont propriu sau chiar în propriile condiţii.

Dar, după ce am reuşit să deschidem centrul în plină pandemie, ne-am dat seama cât de mult talent există pe piaţa din România. Deci, trebuie să spun că a fost destul de interesant să urmăreşti povestea înfiinţării unei afaceri noi în timpul perioadei de lockdown.

Am văzut oportunităţi în timpul pandemiei. Şi faptul că pandemia a deschis apetitul pentru munca de la distanţă ne ajută şi ne-a ajutat pentru că nu mai suntem limitaţi geografic.

Avem angajaţi din mai multe alte oraşe din ţară. Deci nu avem motive să ne închidem sau să ne întoarcem la birou. Însă, pe măsură ce condiţiile de siguranţă se îmbunătăţesc, evident, oricine este dispus şi vrea să revină la birou, va avea această posibilitate. Această opţiune a fost de fapt pe masă şi în timpul pandemiei, deoarece birourile noastre nu se vor închide niciodată. Şi flexibilitatea pentru cei care doresc să continue să performeze de la distanţă va rămâne în picioare.

Jonathan Woddward, Azure business lead Central and Easter Europe în cadrul Microsoft

Atunci când ţările au intrat în lockdown în întreaga lume, am văzut o creştere fără precedent în ceea ce priveşte munca la distanţă cu produse dedicate echipelor. Această transformare digitală ar fi putut dura ani de zile, în trecut, dar a trebuit să se întâmple totul peste noapte şi s-a dovedit că se poate.

Am observat că o cerere imensă pentru cloud şi cred că ăsta este unul dintre primele efecte ale pandemiei. În calitate de furnizor de cloud, ştim că transformarea prin tehnologie este uriaşă, fie că se utilizează mai multe date, mai multă inteligenţă artificală pentru a transforma modul tradiţional în care lucrăm, într-unul nou, digital. Iar cloudul este infinit, este încă un serviciu şi noi prioritizăm cu adevărat puterea de calcul a cloudului.

Dana Niculescu, head of private bank domain în cadrul Deutsche Bank Technology

Fiind o companie de tehnologie, pentru noi a fost foarte uşor să ne adaptăm pentru a comuta rapid activitatea în mediul online şi pentru a ne adapta la activităţi 100% online, începând din martie 2020.

Anul trecut şi anul acesta, au fost anii noştri de creştere masivă în România, am crescut foarte mult şi am reuşit să depăşim pragul de 1.000 de angajaţi aici, în Bucureşti.

Am reuşit să atingem o nouă etapă de maturitate. Ne continuăm creşterea masivă în România anul acesta.

Inginerii din România vor lucra pentru a construi următoarea generaţie de servicii financiare împreună cu inginerii de la Google şi vor inova împreună cu ei. Şi cred că aceasta este o oportunitate unică pentru inginerii de pe pieţele noastre.

 

Andreea Stănescu, general manager la London Stock Exchange Group România

Pentru noi, pandemia a însemnat, ca pentru multe alte organizaţii, siguranţă. Aşa că a fost iniţial vorba de a ne asigura că toată lumea este acasă în siguranţă şi că au echipamentul necesar pentru a lucra, ceea ce am reuşit să facem într-o perioadă foarte scurtă de timp. Anul trecut a fost un an transformator.

Pentru centrul nostru de tehnologie şi operaţiuni din Bucureşti, creşterea a continuat şi în contextul pandemic. Evident, există mai multe oportunităţi pentru noi de a servi creşterea în această nouă imagine. Şi am reuşit, de fapt, să continuăm să creştem în acelaşi ritm ca înainte de pandemie, chiar dacă am mutat toată interacţiunea în mediul online, de la recrutare, integrare şi, desigur, la livrare.

Suntem pregătiţi de fapt, pentru orice scenariu care urmează să vină. De asemenea, migraţia către cloud va continua la o cantitate semnificativă. Deci, grupul are planuri foarte ambiţioase pentru anul acesta. Şi, desigur, acest lucru va aduce beneficii pentru noi, ca grup, dar şi pentru clienţii noştri.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR