ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul de produse noi şi second-hand Used Products va ajunge la cinci locaţii deschise în sistem de franciză în România până la finalul anului. Alexandru Săsărman, francizatul local, va deschide locaţii şi în Europa

01.11.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Prima locaţie internaţională a cărei deschidere va fi coordonată din România va fi cea din Budapesta, la începutul anului 2024.

Retailerul olandez de produse noi şi second-hand Used Products va ajunge la cinci locaţii deschise în sistem de franciză în România până la finalul anului, după ce va inaugural în decem­brie noile magazine din Oradea şi Arad, a explicat Eduard Lăutaru, director de dezvoltare Used Products, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. „Anul acesta vom mai deschide încă două locaţii, avem semnate deja contrac­te cu următoarele două locaţii din ţară şi urmează să ne apucăm de amenajat. Am semnat cu Oradea şi Arad“.

Used Products este o companie olandeză fondată în urmă cu 25 de ani, în ale cărei magazine clienţii pot vinde şi cumpăra atât produse noi, cât şi produse second-hand, din categorii care se extind de la telefoane şi laptopuri până la biciclete şi console de jocuri.

Conceptul a fost adus în România în 2018 de antreprenorul Alexandru Săsărman alături de Ramona Săsărman, soţia sa, iar prima locaţie a fost deschisă în 2018 în Cluj-Napoca. De atunci au mai fost des­chise alte două locaţii cu francizaţi noi, în Timişoara, respectiv în Sibiu, acesta din urmă fiind inaugurat în august 2023. „În primii ani am fost axaţi mai mult pe sta­bi­li­rea unei fundaţii stabile pentru a perfec­ţiona puţin metoda pe teritoriul ţării. Ul­te­rior, am început să ne axăm pe dezvol­tarea în ţară pentru că am văzut că este o cerere destul de mare pentru piaţa de produse preutilizate. Ca atare, un singur magazin nu făcea faţă cererii şi am hotărât să ne axăm puţin mai mult pe dezvoltare şi pe deschiderea de locaţii în ţară“.

Familia Săsărman a decis să nu se limiteze cu extinderea conceptului doar la graniţele ţării, iar în 2023 a făcut un parteneriat cu francizorii mari din Olanda, iar Alexandru Săsărman a primit rolul de director operaţional prin care va dezvolta magazine noi Used Products şi în Spania, Franţa, Italia, Austria, regiu­nea scandinavă, Polonia, Republica Moldova şi Emiratele Arabe Unite.

Astfel, prima locaţie externă a cărei deschidere va fi coordonată din România va fi deschisă în Ungaria, la începutul anului viitor.

„Ungaria este prima ţară, planificăm în următoarele luni să deschidem şi la Budapesta. Ulterior, de aici urmează să discutăm cu potenţialii francizaţi şi avem deja conexiuni în Italia, Spania şi Austria, însă nu ne oprim doar la acestea“.

Cifra de afaceri este înregistrată la nivel individual pe fiecare francizat în parte, iar locaţia din Cluj a depăşit anul trecut cifra de 1 milion de euro, în timp ce locaţia din Timişoara a depăşit 700.000 de euro. În total, locaţiile din Cluj, Timişoara şi Sibiu înseamnă 10 angajaţi.

Pentru a deschide un magazin Used Products în România, în sistem de franciză, costurile investiţiei de început pot varia între 50.000 şi 200.000 de euro, în funcţie de suprafaţă, cu aport propriu de capital de minim 25.000 de euro, conform reprezentanţilor Used Products.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank