ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul online de sisteme de securitate Atu Tech mai investeşte încă 1 milion de euro în dezvoltarea SAFER, brandul propriu al companiei din Sibiu. Afacerile retailerului au ajuns la 12 milioane de euro în 2020

27.08.2021, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Segmentul de produse destinate caselor inteligente reprezintă 3-5% din vânzări, dar are potenţial de creştere.

Retailerul online Atu Tech, specializat în principal pe sisteme de securitate, mai investeşte încă 1 mi­lion de euro anul acesta pentru dez­voltarea gamei proprii de sisteme, cu­nos­cută drept SAFER, a explicat Sorin Felea, director general şi acţionar al Atu Tech, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am plecat la începutul anului cu investiţii de 500.000 de euro, dar văzând trendul şi cererea am crescut la 1 milion de euro, reprezentând inves­tiţii în stocuri, marketing, dez­­voltare şi diversificare de por­tofoliu. (...) Avem sisteme de supraveghere, de alarmă, controlere, accesorii, am avut inclusiv camere termale, ter­mo­­me­tre, am încercat să dez­vol­tăm toată gama de pro­duse, iar anul acesta ne con­centrăm pe brandul propriu.“

Produsele comercializate sub brandul propriu sunt realizate cu ajutorul unor parteneri de producţie din Asia, Europa, iar Sorin Felea este deschis şi la parteneriate cu jucători din piaţa locală, în contextul în care ar găsi „partenerii potriviţi.“

„Acum este o adevărată provo­ca­re să faci importuri din Asia, cos­turile au crescut şi de cinci ori pentru un transport. Acum începe presiunea pe tot ce înseamnă materie primă, dar suntem cel mai mare magazin on­line pe nişa sistemelor de securitate şi avem câteva atuuri pentru a con­vin­ge furnizorii să ne ofere preţuri competitive.“

El susţine că preţurile pentru pro­du­sele finale nu au crescut încă foarte mult, dar presiunea începe să fie din ce în ce mai însemnată, iar pro­ducătorii cu care lucrează lan­sează avertismente potrivit cărora pre­ţurile vor creşte spre sfârşitul anului.

Dincolo de investiţia în brandul pro­priu, Atu Tech finalizează în acest an o investiţie de 2 milioane de euro prin care vizează mutarea în­tr-un spaţiu logistic nou.

„Anul trecut am investit foarte mult în partea de logistică, în tot ce în­seamnă servicii, iar acum vrem să consolidăm investiţile respective. (...) Estimăm ca pe sfârşitul anului să fa­cem pasul pentru mutarea într-un spaţiu nou, sperăm să ne mutăm cât mai repede pentru că acolo se fi­na­lizează ultimul pas de automa­t­izare pentru a face ca toţi paşii de la co­mandă la livrare să se întâmple mai rapid.“

Totodată, noul spaţiu logistic va aduce şi un showroom fizic pentru retailerul online, care ar putea fi extins ulterior şi chiar repliat în alte locuri din ţară, aşa cum a explicat Felea.

Vânzările Atu Tech au fost realizate către companii în proporţie de 60% anul trecut, restul de 40% fiind reprezentat de persoane fizice.

„Procentul se păstrează şi acum, probabil pe perioada verii va fi mai mult înclinat înspre companii cred, dar vom vedea. E puţin diferit acest an faţă de anul trecut.“

Segmentul rezidenţial a luat avânt anul trecut, însă anul 2021 aduce o cerere mai mare şi din zona de companii, odată cu relaxarea restricţiilor implementate pentru a stăvili răspândirea virusului.

„Cererea a început să crească odată cu deschiderea afacerilor şi odată cu întoarcerea oamenilor la birou. Odată cu relaxarea măsurilor se simte o cerere, inclusiv pe piaţa HoReCa şi cererile vin chiar şi de la instituţiile statului, care au primit buget şi au continuat să investească în sisteme de securitate.“

Portofoliul Atu Tech cuprinde şi produse destinate aşa-numitelor case inteligente, care reprezintă astăzi 3-5% din vânzări, dar au potenţial de creştere.

„Preţurile pentru senzorii IoT sunt din ce în ce mai accesibile. Românii au mare apetit pentru tehnologie, de la sisteme de securitate care includ inteligenţă artificială şi până la produse care vin în completarea unor astfel de sisteme, de la controlere de poartă implementate prin aplicaţii, până la senzori, camere, tot ce este nevoie.“

Afacerile Atu Tech au înregistrat în 2020 o creştere de 35%, până la 12 milioane de euro, iar pentru anul 2021 Sorin Felea ţinteşte o creştere de circa 20%. Compania lucrează în prezent cu circa 70 de angajaţi, în comparaţie cu un număr de 55 de salariaţi în 2020.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank