ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul Lensa continuă extinderea accelerată şi a deschis 35 de magazine în 2023. Compania a ieşit în premieră peste graniţe, cu 3 magazine în Republica Moldova şi pregăteşte intrarea în Bulgaria

08.11.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Compania mai pregăteşte încă 4-5 locaţii în România până la finalul anului ♦ Cifra de afaceri s-a ridicat la circa 139 mil. lei în 2022, iar pentru 2023 ţinteşte o creştere de cel puţin 40%.

Retailerul de optică Lensa a continuat extinderea accelerată în 2023 şi a deschis până acum 35 de magazine, printre care şi primele trei locaţii internaţionale pe piaţa din Republica Moldova, a explicat Nicoleta Dumitrescu, COO al Lensa, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În prima parte a anului am decis să încetinim puţin ritmul de expansiune, însă ulterior l-am accelerat din nou spre finalul primul semestru pentru că au fost ajustate puţin şi obiectivele de business pe parcursul anului, plus că au apărut oportunităţi de spaţii libere. De la începutul anului până în prezent am deschis 35 de magazine“.

Lensa a intrat într-o etapă de extindere accelerată a reţelei de magazine în anul 2022, când plănuia să deschidă 12 magazine şi a reuşit în final să deschidă 24. La finalul anului trecut, Lensa avea 39 de locaţii în 25 de oraşe, iar lansările din acest an au adus 10 oraşe noi pe harta retailerului.

„Avem minim câte două magazine în oraşele mari precum Bucureşti, Cluj, Iaşi, Constanţa, dar am deschis câte un magazin şi în oraşe mai mici, cum ar fi Slatina, Sfântu Gheorghe, Bârlad, Zalău sau Roman“.

Compania a deschis în iulie primul magazin din Republica Moldova, iar în octombrie a deschis alte două locaţii în această piaţă. Experienţa de aici este una cu totul nouă pentru retailer, întrucât este prima piaţă pe nu a intrat online înainte de a intra cu locaţii fizice.

„Cred că cea mai mare provocare de anul acesta a fost lansarea în Republica Moldova. Acolo ne-am lovit de o legislaţie uşor diferită de cea cu care eram noi obişnuiţi aici, personal care funcţionează după alte principii.“

„Fluxul logistic a fost destul de greu de pus la punct, dar ne-am adaptat, încă ne adaptăm, încă avem chestii pe care trebuie să le îmbunătăţim, dar lucrăm destul de intens la acest proiect“.

În următoarele luni, Lensa va deschide o nouă piaţă internaţională şi ţinteşte prima locaţie din Bulgaria până la finalul anului sau la începutul anului viitor.

„Avem acum un proiect la care lucrăm destul de intens şi sperăm să îl livrăm până la final de an. Vrem să facem un magazin fizic în Bulgaria, încă nu ştiu dacă reuşim să îl facem până la finalul acestui an. Dacă nu, cu siguranţă la începutul anului viitor va fi funcţional“.

Pe lângă locaţia din Bulgaria, compania mai plănuieşte încă 4 sau 5 locaţii pe piaţa internă până la finalul anului 2023. Totodată, anul viitor ar putea însemna atât o consolidare, cât şi o continuare a xtinderii.

„Încă nu avem un plan făcut, ştiu sigur doar că în prima parte a anului vrem să intrăm înr-un proces de consoliare, cel puţin în primul trimestru. În a doua parte a acestui an au fost multe deschideri pe repede înainte, avem nevoie şi de o mică pauză. Asta nu înseamnă că nu mai facem nimic, ci pauză pentru aşezarea lucrurilor interne, a fluxurilor interne, pentru a putea susţine scalarea accelerată care ar putea să urmeze din trimestrul doi sau trei anul viitor“.

 Lensa este un business pornit în 2013 în online, iar acţionarii companiei sunt Daniel Crăciun şi Florin Niţă. După ce a construit un brand în online, compania a început să se extindă şi prin magazine fizice. Odată cu diversificarea de la online la offline, ochelarii de vedere au început să capete o pondere tot mai importantă în vânzări, iar acum au trecut de 50%.

 „Ochelarii de vedere au câştigat destul de mult prin expansiunea reţelei de magazine. Ochelarii de vedere sunt undeva pe la 55-60% din total vânzări şi pe locul doi sunt ochelarii de soare, urmaţi de lentile de contact şi lentile colorate, acestea din urmă fiind cea mai mică categorie“.

 Cifra de afaceri a Lensa s-a ridicat la 139 mil. lei în 2022, iar pentru acest an vizează o creştere de cel puţin 40%. Numărul de angajaţi a ajuns la 750 de persoane, cu 20 de angajaţi în Republica Moldova.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank