ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Răzvan Crişan, Grupul Kane: Vrem să livrăm pachetele Localnicii şi în afara ţării. Am început o muncă de curatori pentru produsele autohtone. Grupul Kane a vândut peste 30.000 de produse locale în 2021 prin proiectul Localnicii

24.03.2022, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

♦ Produsele autohtone, cele artizanale, au nevoie de marketing şi ambalaje pentru a fi mai atractive, dar şi de o poveste.

Principalul proiect al grupului Kane, care cuprinde localuri precum restaurantul de fine dining cu acelaşi nume, pizzeria Mamizza şi Mercato Comunale, a fost în 2021 Cutia cu Localnici, prin care şi-a propus să susţină producătorii locali şi să acopere nevoia consumatorului de a cumpăra produse româneşti, care s-a creat în ultimii doi ani.

Răzvan Crişan, cofondator al Kane, susţine că acest proiect, care a pornit în toamna anului 2020, constă în conceperea unor cutii cu produse de la producătorii locali.

„La final de 2021 am generat vânzări de peste 30.000 de produse realizate de antreprenori locali, în valoare de 2 mil. lei, care ne-a arătat deschiderea oamenilor la aceste cadouri. Am investit şi în împachetare spre exemplu. Anul acesta la început avem o echipă strict pe proiectul Localnicii şi deja ne ocupăm de Paşte, iar la vară va urma o cutie de picnic care să creeze şi evenimente“, a spus Răzvan Crişan în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România!, un proiect ZF&CEC Bank.

Localnicii a demarat în ultima parte a anului 2020, când pandemia era în cel mai violent moment al său şi nevoia de atunci de a exista o alternativă de cadou mai autentic. Impactul din decembrie 2020 a fost unul ridicat, în special pentru micii producători.

„Am demarat şi colaborarea cu CEC atunci şi am avut o reacţie pozitivă. Am continuat şi am mizat pe o alternativă de cadou realizat 100% local – inclusiv cutiile sunt produse în România. Vrem să le dăm oamenilor oportunitatea de a primi ceva autentic“, a explicat Răzvan Crişan.

Această iniţiativă a grupului Kane a fost susţinută de CEC Bank, iar după cum menţionează Răzvan Crişan, a existat o potrivire în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectului Cutia cu Localnici. El susţine că grupul a vrut să dezvolte un întreg produs financiar, dar există şi un produs bancar, platforma localnicii.ro, prin care producătorul şi antreprenorul local au o întreagă reţea de susţinere tot anul. Astfel, Kane se ocupă de partea de vânzări, prin intermediul platformei, iar CEC Bank vine şi susţine partea de tranzacţii financiare.

Următorul pas îl reprezintă proiectul Localnicele, prin care sunt realizate pachete formate din produse ale unor antre­pre­noare.

„Proiectul Localnicele a început în primele zile de ianuarie când ne-am pus problema de a veni cu ceva pentru 1 şi 8 Martie, ceva care să pună femeile într-o lumină diferită şi să facem un statement despre cum femeile sunt piloni ai comunităţii. Am venit cu o cutie formată din produse realizate exclusiv de femei-antreprenor. Cu CEC şi Mastercard am identificat cel puţin 250 de femei“, a spus Răzvan Crişan.

Următorul pas îl reprezintă pachetele pentru Sărbătorile Pascale, iar la vară va urma unul pentru picnic.

„Pentru Paşte în cel mult o saptămână vor fi disponibile pachete. Avem trei categorii de public-ţintă - companiile, unde există şi conceptul de bon cadou din partea guvernului, o idee foarte bună, iar angajatorii de patru ori pe an pot cumpăra produse sau oferi bani angajaţilor. Un angajator poate oferi 300 lei per angajat de 8 Martie, Paşte, Crăciun şi de 1 Iunie, dacă au copii – de aceea şi cutiile noastre costă circa 300 de lei , există şi beneficiu fiscal şi ajuţi antreprenorii. Căutăm produse noi întotdeauna. Pentru că generăm vânzări tot mai mari, lucrăm din timp cu antreprenorii – de Crăciun încă de acum am început discuţiile pentru a concepe produse alături de ei. Este greu pentru un mic antreprenor să ofere deoadată 10.000 de produse în acel moment sau 3.000 de sticle de vin. Pentru micii producători noi suntem cel mai mare client. Micul producător are nevoie de planificare“, a explicat Răzvan Crişan.

El a explicat faptul că proiectul încearcă să îmbunătăţească imaginea produselor româneşti. “Până acum ceva vreme mulţi considerau că dacă dai un vin cadou, trebuie să fie de import, iar un gem cadou nu era ceva obişnuit, nu impresionai cu ceva local. noi am venit cu un pachet care să poată fi pus lângă orice produs de import. Producătorii locali au înţeles destul de târziu importanţa ambalajului, marketingul şi toate acestea sunt foarte importante când vine vorba de valoare adăugată. Dacă nu înţelegi aceste lucruri şi te axezi doar pe tradiţional, există limitări. Multora nu le venea să creadă că sunt produse în România când le vedeau. Ca exemplu – există o companie Cooperativa Enololgică Română şi ei fac vinuri şi spirtoase. Au produse care arată foarte bine şi greu de crezut că sunt realizate local. Trebuie să existe această muncă de curatoriat pentru a promova produsele locale“, a spus Răzvan Crişan,.

Cei din afară au realizat din timp că marketingul şi ambalajul sunt foarte importante şi acest lucru se întâmplă acum şi pe plan local.

„De Crăciun vom avea o campanie prin care vom targeta şi românii care locuiesc în afara ţării pentru a cumpăra cadoul pentru familiile din ţară. Dar transportul de produse alimentare chiar şi în UE este mai complicat, este necesar transportul cu temperatură controlată spre exemplu şi nu poţi trimite orice produs alimentar iar ambalarea trebuie să se facă într-un anumit fel. Întâi vom permite celor din afară să cumpere pentru cei din România, după care vom începe şi livrările către alte ţări. În multe cazuri, atunci când cumperi o cutie cadou oarecare nu ştii cine produce să zicem biscuiţii de acolo sau vinul. Sunt etichete frumoase şi atât. Lipsea transparenţa. La noi poţi afla povestea fiecărui furnizor. Mizăm pe autenticitate“, a spus antreprenorul.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank