ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Raluca Radu, ANSWEAR România: Vrem să listăm curând cel puţin două branduri româneşti noi pe platformă. Nissa a intrat deja în top 10 cele mai vândute branduri din categoria rochii pentru evenimente

30.08.2021, 10:00 Autor: Alex Ciutacu

♦ Piaţa de fashion online ar putea atinge borna de 1 miliard de euro anul acesta. ♦ ANSWEAR ţinteşte o creştere de 30% în România în 2021, după afaceri de 30 mil. euro în 2020.

Retailerul de fashion online ANSWEAR din Polonia plănuieşte să continue listarea brandurilor ro­mâneşti pe platforma prin care le dă acestora acces la toa­te pieţele în care este prezent, în contextul în care Nissa, primul brand românesc de modă listat de polonezi, a ajuns deja un succes în categoria sa, a explicat Raluca Radu, country manager, ANSWEAR România, în emi­siu­nea ZF Investiţi în România!, realizată în parte­neriat cu CEC Bank.

„Suntem în discuţii cu mai multe branduri româneşti, dar sperăm ca cel puţin încă două branduri româneşti să se listeze. Sunt în continuare multe piedici legat de cât de cunoscute sunt brandurile româneşti, legat de capacitatea lor de a produce mai mult, dar eu zic că Nissa este un exem­plu foarte bun şi ar trebui să îi impulsioneze şi pe alţi antreprenori să fie mai curajoşi“

Brandul românesc de modă Nissa a fost listat anul acesta pe platforma ANSWEAR şi a primit acces la toate cele şapte pieţe în care grupul este prezent: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Ucraina. Trebuie menţionat că anul acesta polonezii deschid şi pieţele din Grecia şi Croaţia.

„Cred că Nissa a făcut o treabă foarte bună pentru că în afară de ANSWEAR s-a listat şi pe alte platforme cu vân­zare internaţională şi asta cumva a ajutat, ne ajută inclusiv pe noi, brandul fiind mult mai vizibil. Pe zona de rochii pentru eve­nimente este deja în top 10 cele mai vândute bran­duri în acest moment. Pentru noi a fost o po­tri­vire bună pentru că eram în căutare după un brand în această categorie pen­tru pieţele din România, Bulgaria şi Ucraina, unde ro­chiile pentru evenimente sunt la mare căutare.“

Raluca Radu a oferit şi trei sfaturi pentru brandurile de modă româneşti care vor să se listeze pe marile platforme, începând cu îndemnul de a avea curaj şi de a încerca.

„Primul sfat este să se listeze pe cât mai multe plat­forme, cred că este important să aibă şi propriul magazin on­line, dar să nu îşi orienteze toate eforturile acolo. E foarte important să fie vizibile în cât mai multe platforme, iar platformele le dau acces la reţeaua lor de clienţi şi asta este foarte important.“

Al doilea sfat oferit de country managerul ANSWEAR România ţine de nevoia ca antreprenorii să vină în online cu un număr mai mare de produse, întrucât un brand care îşi listează în magazinul online doar 50 de produse nu oferă clienţilor posibilitatea de a alege.

„Şi în al treilea rând, trebuie să îşi asume o rată de re­tur şi să fie atenţi la modul în care îşi prezintă produsele. Cred că este foarte important să rezolvăm fricile acestea ale clientului legate de mărime, material, detalii şi aici este foarte importantă zona de fotografie de produs, vi­deo de produs. Deja cred că nu se mai poate fără a investi în imagine în zona de fashion.“

ANSWEAR România a ajuns astăzi la 400 de bran­duri listate în platformă şi merge spre un total de 500 pâ­nă la finalul anului. Printre acestea se numără Tory Burch, Elisabetta Franchi sau Pinko.

„Ne dorim să diversificăm categoria de genţi şi aici avem discuţii cu diverşi distribuitori pentru a lista alte bran­duri internaţionale. Categoria de bijuterii este în creş­tere în online şi nu ne referim atât la bijuterii de aur, cât bijuterii de argint sau bijuterii de tip statement pe care le porţi o dată la o ţinută. Aici diversificăm portofoliul şi luăm în calcul mai multe branduri.“

Odată cu relaxarea restricţiilor pijamalele şi hainele de casă nu au mai fost în vârful căutărilor, dar a revenit zona de fashion, de la costume de baie, încălţăminte, îmbrăcăminte, accesorii, genţi sau bijuterii.

„Recent am introdus Fendi şi Dior pe zona de ochelari de soare, iar costumele Michael kors au fost cele mai vândute în sezonul estival. E clar că aici vorbim de o piaţă care a intrat anul trecut în pandemie în zona de e-commerce, a cumpărat atunci online şi a observat că în online are posibiliatea de a accesa un număr mai mare de produse, de a le compara mai uşor şi de a citi toate detaliile despre produse mult mai repede decât în magazinele fizice.“

Peste 40% dintre clienţii ANSWEAR în România sunt din Bucureşti, în contextul în care un total de circa 70% vin din oraşele mari. Cu toate acestea, comenzile cu cele mai mari valori vin din oraşe mai mici.

„Top 30 clienţi sunt din oraşe mici unde probabil nu au acces la malluri şi cu atât mai mult sunt nevoiţi cumva să comande online.“

Bonul mediu s-a menţinut şi în 2021 la circa 360 de lei, după ce anul trecut a înregistrat o creştere faţă de 2019, iar Raluca Radu consideră că este vorba despre apetitul în creştere al românilor pentru branduri premium.

Ea a explicat că în ultimii şase ani a observat o trecere a românilor de la un stil foarte elegant la un stil aşa-numit smart casual, ceea ce îi apropie pe români de stilul care se vedea încă de acum câţiva ani în ţări precum Polonia, Ungaria şi Cehia.

„A scăzut mult apetitul pentru pantofi şi sandale cu toc şi au crescut mult vânzările în zona de pantofi cu platformă sau sneakers, adidaşi. De asemenea, în cazul pantofilor de bărbaţi s-a observat o trecere de la pantofi eleganţi la genul sport şi s-au văzut creşteri pe categorii precum hanorace, tricorui, şi aici nu mă refer doar la pandemie.“

Afacerile ANSWEAR în România au ajuns la 30 de milioane de euro în 2020, iar pentru 2021 compania ţinteşte o creştere de 30%. Numărul de angajaţi în piaţa locală se situează la 10 salariaţi, în contextul în care grupul are aproximativ 500 de angajaţi.

Piaţa de fashion online din România s-a situat anul trecut la 800 de milioane de euro, într-un tablou în care întreaga piaţă de comerţ online a ajuns la 5,6 miliarde de euro, conform estimărilor GPeC şi ARMO. În 2021, segmentul de fashion online ar putea atinge borna de 1 miliard de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank