ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România!, un proiect ZF şi CEC Bank. Marian Alecsiu, proprietarul retailerului foto-video F64: Am finalizat investiţia de peste 800.000 de euro într-un nou depozit şi ne continuăm extinderea portofoliului de produse

07.09.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Ţinta companiei pentru anul 2020 era creşterea cifrei de afaceri cu 20%, însă în contextul pandemiei ambiţia retailerului este de a finaliza anul în linie cu cifrele din 2019.

F64, cel mai mare retailer de echipamente foto-video din România, a finalizat la începutul anului o investiţie de peste 800.000 de euro pentru un depozit nou, ceea ce îi oferă capacitate logistică pentru a continua planul de a-şi extinde portofoliul de produse, a explicat Marian Alecsiu, CEO şi cofondator al F64, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

 „Un proiect important pe care l-am finalizat anul acesta a fost o investiţie într-un depozit, pe partea de logistică, unde trebuia să ne mutăm exact în martie. Am reuşit să ne mutăm la finalul lunii mai şi ne-a ajutat întrucât s-a fluidizat extrem de mult procesul de aprovizionare, logistică, tot ce înseamnă stocare, depozitare, recepţie marfă. În final, se scurtează timpii. Unul dintre obiectivele asumate a fost optimizarea de procese, eficientizarea“, a declarat Marian Alecsiu, cofondatorul retailerului care a realizat în 2019 afaceri de peste 111 mil. lei. 

Mutarea activităţii logistice în acest depozit nou i-a deschis retailerului calea către extinderea portofoliului de produse, întrucât F64 a anunţat în luna martie lansarea gamei de home and entertainment. 

„Proiectul logistic s-a legat şi de proiectul extinderii portofoliului de produse, un proiect pe care îl aveam deja în lucru, dar pe care l-am urgentat cu ocazia crizei generate de Covid-19. Încercăm să extindem portofoliul către alte zone, dar vrem să ne păstrăm în zona de hobby, tehnologie, pasiuni. Primul pas a fost home and entertainment pentru că aici eram oricum legaţi de tot ceea ce înseamnă computere pentru procesarea imaginii şi categoria cuprinde mai cuprinde produse precum boxe, tot ce înseamnă audio, care vine uşor şi organic pe lângă ceea ce noi deja dezvoltăm“, a spus el.

De asemenea, CEO-ul a subliniat că F64 „mai are câteva proiecte în lucru“, în ceea ce priveşte extinderea portofoliului de produse, dar nu a dat detalii referitoare la acestea. 

Industria foto-video în care activează retailerul F64 a fost puternic afectată de criza actuală, întrucât mulţi profesionişti din comunitate depindeau de evenimentele care nu au mai avut loc din cauza restricţiilor. 

„Comunitatea fotografilor şi a viideografilor de eveniment a fost la pământ în primăvară. Discutam cu fotografi şi sunt sute de oameni care au avut câte 15 evenimente anulate. Era sursa lor de venit“, a povestit Marian Alecsiu. 

Dincolo de investiţiile finalizate în zona de logistică şi de proiectul de extindere a portofoliului, F64 a lansat în ultimele luni şi serviciul de videoconsultanţă, prin care a încercat să ţină la un loc profesioniştii din comunitatea grav afectată a fotografilor şi videografilor. 

„Unul dintre proiectele urgentate a fost cel al videoconsultanţei. Simţeam că oamenii au nevoie prin ţară sau chiar prin Bucureşti să nu se mai deplaseze sau le este mai comod să acceseze un astfel de serviciu şi cochetam cu ideea încă dinainte de criză, doar că nu era prioritar. Consultanţa este foarte importantă pentru noi şi am considerat că este tot timpul plus-valoarea pe care o putem aduce. Din luna mai funcţionează deja acest serviciu şi este solicitat zilnic“, a adăugat şeful F64.

Retailerul F64 a înregistrat în perioada martie-iunie anumite săptămâni în care scăderile faţă de anul anterior au ajuns chiar şi până la 60%. În acest context, ţintele iniţiale stabilite pentru 2020 s-au schimbat. 

Compania care a avut în 2019 un număr mediu de peste 140 de angajaţi şi-a propus pentru 2020 să obţină o creştere cu 20% a cifrei de afaceri, însă criza dură care a lovit industria i-a determinat să ţintească măcar acelaşi rezultat de anul trecut, adică peste 111 mil. lei. 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank