ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cristian Pop, Star Stone: Avem proiecte de investiţii de 10 mil. euro în extinderea producţiei. Compania produce astăzi în localitatea Nojorid, aflată la o distanţă de circa 10 kilometri de Oradea

18.10.2021, 18:30 Autor: Bogdan Alecu

Producătorul de pavaje Star Stone are în de­ru­lare un plan de investiţii de 10 mil. euro pentru a extinde pro­ducţia de la Oradea pentru a permite acoperirea unei pieţe şi mai largi.

„Avem un proiect de investiţii de 10 mil. euro şi un pr­oiect pe fonduri europene de 4,8 mil. euro care a intrat în preaprobare. Mai avem un proiect ajutor de stat 4,15 mil. euro şi unul de 700.000 de euro investiţii prin IMM Invest. Avem deja instala­tă o nouă linie de pro­duc­ţie, iar până la finalul anului o punem la punct. Urmează partea electrică, staţia de betoane. Proiec­tele de investiţii se vor de­rula în următorii ani. Până la finalul anului vom avea o cer­­titudine cu privire la pro­gra­­mele re­duse. Spe­răm că şi con­textul eco­no­mic ne va per­mi­te să gestionăm pro­iectele“, a spus Cristian Pop, fon­dator şi director ge­neral, Star Stone, în emi­siunea ZF Investiţi în Ro­mânia!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

Compania produce astăzi în localitatea Nojorid, aflată la o distanţă de circa 10 kilometri de Oradea, iar cea de-a doua fabrică va fi situată în ace­eaşi localitate, unde Star Stone deţine un teren cu o suprafaţă totală de peste 6 hectare.

Produsele care ies din Nojorid se adresează cu precă­dere pieţei rezidenţiale, iar vânzările sunt realizate prin intermediul unei reţele de distribuitori şi mari magazine.

„Avem o reţea de distribuţie care numără peste 300 de distribuitori pe întreg teritoriul României, alături de reţelele mari precum Dedeman, Hornbach. În general, direcţionăm clienţii persoane fizice către distribuitorii noştri, iar pentru proiectele mari ofertăm tot împreună cu distribuitorii“.

Compania a început în anul 2019 să iasă pe pieţele externe printr-o echipă de angajaţi în Ungaria, o piaţă care a ajuns în 2020 să reprezinte 7% din cifra totală de afaceri a producătorului local.

Pe de altă parte, criza materialelor pune presiune pe costuri, iar produsele ajung mai scumpe pe piaţă.

„Avem de-a face cu o perioadă atipică, avem criză politică, energetică, sanitară, în lanţurile de aprovizionare cu creşteri de preţuri la materii prime. Noi din 2018 nu am crescut preţurile la produse. Din 2018 abia anul acesta am crescut preţurile forţaţi de presiunea materiilor prime“, a spus Cristian Pop.

Star Stone merge înainte în 2021 cu extinderea internaţională şi vrea să meargă din ce în ce mai mult spre vestul Europei cu prezenţa în reţelele de distribuţie, respectiv cu birouri.

Compania a obţinut în 2020 o cifră de afaceri de aproape 4,4 mil. euro, după o creştere de 10%, în contextul în care a înregistrat în ultimii ani creşteri anuale de 45-60%.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank