ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Nicuţa Enache, restaurantele Ciao Niki: S-au piedut multe businessuri pentru că banii au ajuns foarte târziu. Am obosit psihic şi fizic să tot pregătesc dosare, documente şi să stau doar în aşteptare

02.08.2021, 21:00

A doua locaţie Ciao Niki a fost deschisă în 2019, printr-o investiţie de 450.000 de euro, şi nu a prins încă un an întreg de funcţionare în condiţii normale Antreprenoarea nu a mai aplicat pentru cel mai recent grant destinat sectorului HoReCa, întrucât banii de la Măsura 2 nu au ajuns la Ciao Niki nici după un an şi jumătate.

Pandemia a adus o provocare fără pre­ce­dent pentru jucătorii din sectorul HoReCa, în special pentru micii antre­prenori care îşi construiau deja de câţiva ani propriile afaceri şi branduri, iar ajutorul oferit de stat a venit de multe ori cu întârziere sau nu a venit deloc, a explicat Nicuţa Enache, fondatoare, Ciao Niki, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Mă gândeam la un moment dat să vând tot şi să plec înapoi în Italia. Mă gân­deam că am muncit în zadar toţi anii ăştia şi nu reuşesc să merg mai departe, pentru că nu am fost lăsaţi să merg­em mai departe. Şi acum stăm cu teamă legat de toamnă. Nu ştiu ce aş mai putea să rein­ven­tez pentru a merge mai departe“. 

Nicuţa Enache s-a întors în urmă cu câţiva ani în România, după ce a lu­crat timp de 12 ani în Italia. Ea este una dintre româncele care au fost date exemplu destul de frecvent în ceea ce priveşte întoarcerea în ţară şi intrarea în antreprenoriat. Osteria Ciao Niki a fost fondată în 2014, iar în 2019 a deschis res­ta­urantul Ciao Niki, de patru ori mai mare decât prima locaţie, pri­ntr-o investiţie de circa 450.000 de euro. 

„Am apucat să funcţionez cu restauran­tul doar 6 luni, după care am închis. Mă gândeam sincer că nu voi reuşi să trec peste pan­demie. De aceea am şi păstrat Osteria, întrucât este inima businessului, de acolo a pornit, iar în pandemie am început să gătesc şi să lucrez de acolo şi au fost momente în care Osteria ţinea restaurantul“.  

În ceea ce priveşte ajutorul din partea sta­tu­lui, antreprenoarea a explicat că nu a primit nici după un an şi jumătate fondurile din aşa-numita Măsură 2, iar birocraţia şi erorile auto­ri­tăţilor au determinat-o să nu mai aplice pen­tru grantul destinat sectorului HoReCa. Aşa cum a relatat presa de mai multe ori în ulti­me­le săptămâni, mulţi antre­prenori din HoReCa nu au mai aplicat pentru grantul actual. 

„S-au piedut multe businessuri pentru că banii au ajuns foarte târziu şi mă întreb ce făceam dacă depindeam de banii ăştia. Pentru ultima măsură de la guvern nu am mai aplicat pentru că am obosit psihic şi fizic să tot pregătesc dosare, documente şi să stau doar în aşteptare şi să nu se întâmple nimic“. 

Pe parcursul anului 2020, Ciao Niki a început să şi livreze la domiciliu, însă a făcut-o mai mult cu oamenii proprii, întrucât Nicuţa Enache nu a fost mulţumită de colaborarea cu platformele de livrare de mâncare. 

„Nu aş mai lucra nici astăzi cu acele platforme, a rămas un tarif foarte mare acolo. Am încheiat colaborarea şi prefer să îmi aşez terenul, să mă gândesc la un viitor în care dacă suntem nevoiţi să închidem vom lucra noi pe site-ul nostru, cu oamenii noştri“. 

Cifra de afaceri înregistrată atât pe Osterie, cât şi pe restaurant, s-a situat la circa 1,8 mil. lei în 2020, în scădere cu aproape 15% faţă de 2019, conform datelor de pe platforma Confidas. Cu toate acestea, impactul este mai mare în contextul în care 2020 a fost primul an întreg de funcţionare al restaurantului deschis prin investiţia de 450.000 de euro. 

Invitata a menţionat că anul 2021 este mai bun decât 2020, mai ales odată cu relaxarea restricţiilor pe perioada verii, întrucât clienţii au început să se reîntoarcă la mese. 

„La restaurant avem o terasă mare care este plină seară de seară, iar comenzile acasă merg în continuare, precum şi micile evenimente. (...) Faţă de 2020, astăzi oamenii sunt dispuşi să cheltuie mai mult, să consume mai mult, atât la restaurante, cât şi în ieşiri, vacanţe, etc“. 

Ciao Niki lucrează în prezent cu circa 30 de angajaţi, revenind astfel la numărul de angajaţi de la începutul pandemiei. 

„Eu nu am dat pe nimeni afară, am ţinut toţi oamenii. După toată nebunia cu lockdown-ul au fost oameni care au plecat singuri pentru alte meserii, dar astăzi angajăm iar şi suntem la aproximativ 30 de oameni“.
 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.