ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Mihai Pătraşcu, evoMAG: Suntem în etape avansate cu anumite discuţii de finanţare. Vrem să investim în showroom-uri, marketplace, mai multe produse sub brand propriu şi eficientizare

08.10.2021, 17:20 Autor: Alex Ciutacu

Afacerile evoMAG s-au ridicat la 32,5 mil. euro în 2020, iar ţinta pentru 2021 este de 35 mil. euro.

Retailerul evoMAG are în derulare discuţii avansate pentru a atrage o finanţare, după ce a anunţat anul acesta intenţia de a ridica din piaţă între 2 şi 5 milioane de euro pentru a accelera dezvoltarea companiei, a explicat Mihai Pătraşcu, CEO al evoMAG, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Pentru proiectele pe care le avem în desfăşurare şi pe care dorim să le întărim din ce în ce mai mult căutăm între 2 şi 5 milioane de euro. Sunt deja deschise discuţii, deja în unele etape suntem destul de avansaţi pe anumite direcţii, dar nu excludem nicio altă posibilitate de finanţare. Ne interesează foarte mult partenerul şi să păstrăm direcţia pe care o avem. Considerăm că se poate creşte mult în comerţul online din România“. 

Datele de pe platforma Confidas arată că în acţionariatul Evolution Prest Systems, compania din spatele evoMAG, se afla şi familia Moruz prin compania Mida Soft Business. Întrebat cum arată acţionariatul retailerului, Mihai Pătraşcu a declarat că deţine controlul total în acest moment.  

„În proporţie de 100% am controlul. Dorim să oferim un pachet minoritar, dar nu exclu­dem nici posibilitatea de a învăţa foarte mult de la posibi­lul investitor. Căutăm şi finan­ţare, dar căutăm şi expertiză“. 

Cu o prezenţă de 16 ani în piaţă, antreprenorul se uită spre toate posibiltăţile de finanţare, de la private equity la venture capital şi până la piaţa de capital, dar procesul de creştere prin finanţare va începe doar cu una dintre aceste etape. 

„Deja cu unii suntem destul de avansaţi, sperăm ca în perioada următoare lucrurile să capete mai mult sens, dar putem spune că suntem un business de 16 ani, validat în piaţă, avem creştere de la an la an şi o echipă experimentată, într-o piaţă care creşte. (...) Încercăm să nu complicăm lucrurile aşa că probabil vom lua o decizie să mergem cu prima etapă şi următoarele să vină în funcţie de rezultatele pe care le avem“. 

Capitalul va fi atras pentru accelerarea dezvoltării companiei pe direcţiile strategice de investiţii stabilite deja, iar acestea se împart pe patru piloni: deschiderea de noi showroom-uri în oraşele mari, dezvoltarea şi finalizarea marketplace-ului, dezvoltarea sub brand propriu pe categorii mai puternice de produse, respectiv automatizarea şi eficientizarea. 

„Anul acesta putem spune că am luat categoria de sisteme PC şi am făcut câteva investiţii în această direcţie astfel încât putem spune că avem sisteme PC marca evo, pe care le punem la dispoziţie clienţilor. (...) Sistemele PC sub brand propriu sunt asamblate de către colegii noştri la depozitul din România“. 

evoMAG trece printr-un proiect de transformare pe mai multe paliere care cuprinde, printre altele, traininguri în oameni, automatizări, investiţii în logistică, respectiv investiţii pentru un nou depozit în 2020. 

„Dacă anul trecut am avut anumite investiţii în valoare de 200.000 de euro, estimăm că anul acesta urcăm la 300.000 de euro tot în aceleaşi direcţii de dezvoltare, şi-anume creşterea eficienţei fluxurilor de lucru“

Compania are în vedere şi ieşirea peste graniţe, poate chiar printr-un parteneriat sau prin listarea într-un marketplace. 

Afacerile companiei din spatele evoMAG au crescut cu peste 43% în 2020, ajungând la 32,5 milioane de euro, iar pentru anul în curs ţinta este de 35 de milioane de euro. Compania a ajuns la aproximativ 85 de angajaţi. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank