ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul ceh Packeta vrea să investească 5 mil. euro în România în 2024. Magazinele online din China încep să ia faţa magazinelor online din Europa, în special pe segmentul de fashion

15.04.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Recent, grupul Packeta a fost preluat de fondurile de investiţii CVC Capital Partners şi Emma Capital, cu susţinre financiară de la R2G. ♦ Cifra de afaceri a ajuns la 21,7 mil. euro în 2023, după o creştere de 30%. 

Grupul ceh Packeta, care operează platforma de livrări cu acelaşi nume, are în plan investiţi de 5 milioane de euro pentru piaţa din România în 2024, mizând pe dezvoltarea de noi parteneriate şi dezvoltarea logistică, a explicat Alexandr Jeleascov, CEO Packeta pentru România, Bulgaria, Grecia, Italia şi Turcia, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Bugetul nostru este cu 30% mai mare faţă de cel de anul trecut. Vrem să investim 5 milioane de euro în 2024 în dezvoltarea de parteneriate noi, în integrarea de noi platforme, integrarea cu noi curieri, dezvoltarea logisticii şi dezvoltarea depozitelor în regiune“.

Grupul ceh Packeta a intrat în piaţa din România în anul 2017, sub numele iniţial de Coletăria.ro. Până în prezent a atras peste 1.000 de companii care utilizează platforma de livrări a companiei şi reţeaua de puncte pick up, care s-a menţinut la circa 1.000 de puncte din 2022 până azi. Packeta are şi o aplicaţie prin care persoanele fizice îşi pot trimite colete unele altora.

Recent, Packeta Group a fost achiziţionată de un consorţiu de investitori format din fondurile de investiţii CVC Capital Partners şi Emma Capital, cu susţinere financiară de la R2G.

„Primele două trimestre ne vom concentra pe eficientizare, după care vom analiza şi vom lua decizii în consecinţă. (...) Suntem într-o analiză a rezultatelor şi o analiză a următorilor cinci ani, inclusiv pe partea de investiţii o să venim foarte transparent atunci când finalizăm această analiză şi vom prezenta planurile noastre pe toate sectoarele“.

Reprezentantul Packeta nu a dat detalii la acest moment cu privire la planul de investiţii cu care au venit noii acţionari sau dacă acesta va presupune o activitate de M&A pe piaţa din România. În schimb, el a explicat că Packeta se va concentra şi mai mult pe comerţul transfrontalier.

„Partea de cross-border se va extinde foarte mult, dat fiind faptul că unul dintre noii investitori deţine şi alte entităţi în ţările vecine. Spre exemplu, în Grecia au cea mai mare reţea de lockere şi vrem să ne consolidăm poziţia. Planul este pentru următorii ani ca packeta să devină unul dintre cei mai importanţi jucători pe partea de out-of-home delivery şi pe cross-border din Europa Centrală şi de Est“.

Pe lângă reţeaua de puncte pick-up, Packeta operează în România două depozite, unul în Bucureşti şi unul în Oradea. Compania oferă acces direct la peste 16.500 de puncte pickup şi lockere din reţeaua proprie în patru ţări, România, Ungaria, Slovacia şi Cehia, zeci de transportatori din 33 de ţări şi aproape 150.000 de punte pickup din toată Europa.

Printre companiile româneşti care integrează serviciile Packeta pentru livrări transfrontaliere se numără jucători din domenii variate, de la fashion şi accesorii şi până la IT&C sau produse farmaceutice.

„Acum câţiva ani sellerii şi magazinele online din România erau axaţi pe o piaţă internă, dar acum pot face acelaşi lucru în regiune, de la ei de acasă, fără să deschidă depozite noi, fără să facă prea multe lucruri. Multe magazine online din România merg în special către pieţele vecine, Bulgaria şi Ungaria, apoi se extind în regiune, în Europa Centrală, în primă fază prin marketplace-uri, dar şi cu magazine online create de la zero“.

În ceea ce priveşte comerţul transfrontalier, Jeleascov a observat o tendinţă puternică ce prinde avânt în ceea ce priveşte platformele de fast-fashion din China .

„A apărut o modificare majoră în ultimul an legat de coletele care vin spre pieţele noastre, inclusiv România. Au început să devină foarte populare şi au o creştere fenomenală marketplace-urile din China, care le-au luat faţa într-o oarecare măsură magazinelor online consacrate din Europa. (...) Dacă nu o să intervină schimbări majore în legislaţie, noi presupunem că în următoarea perioadă numărul de achiziţii va depăşi cu mult achiziţiile de la magazinele online din Europa“.

Packeta a înregistrat în România afaceri de 21,7 mil. euro, în creştere cu aproape 30% faţă de 2022, la o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup de circa 300 de milioane de euro. Compania are în România 144 de angajaţi, iar la nivel de grup circa 2.000 de persoane.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank