ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Eugen Saulea, Essa Group: Comerţul online schimbă modul în care retailerii recrutează personal. Creşterea comenzilor online inclusiv pentru produse alimentare sau nonalimentare din supermarketuri şi hipermarketuri a dus la modificarea felului în care retailerii recrutează personal

28.07.2021, 16:15 Autor: Bogdan Alecu

Digitalul alături de comerţul on­line schimbă procesul de recrutare a for­ţei de muncă, inclusiv în marile magazine.

„Anul acesta digita­lul se îm­bină cu resursa uma­nă. Dis­cu­tăm des­pre pic­ker, comerţ on­line. Cel mai căutat job în 2021 este acela de pre­parator de comenzi pen­tru comerţ on­line – pic­ker. Recrutările le facem la fel, atât cla­sic, cât şi online şi reu­şim cu greu să fa­cem faţă comenzilor ve­nite din par­tea retailerilor. Discu­tăm de joburi care se schimbă în funcţie de piaţă. Numai anul acesta am selectat şi re­cru­tat 400 de pickeri pentru co­mer­ţul online. Ei aleg produsele din magazin, le împachetează pe co­mandă. Noi sun­tem par­te­neri cu cinci beneficiari mari ai acestui serviciu“, spune Eugen Saulea, fon­datorul companiei Essa Group.

Essa Group, companie ce oferă servicii de merchandising şi de recrutare de personal, şi-a majorat cifra de afaceri cu 5% la finalul anului 2020, comparativ cu anul 2019, ajungând astfel la afaceri de 15 milioane de euro, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei au ca ţintă atingerea unei cifre de afaceri de 17 mil. euro.

Grupul ESSA, înfiin?at acum un deceniu, de?ine trei divizii, respectiv cea de merchandising -  care are o pondere de peste 60% în business -, structura de leasing personal (peste 15%) ?i structura de programe ?i proiecte de tip BTL (aproximativ 23%).

În ceea ce prive?te aportul mediului online în activitate pe care o desf??oar? grupul Essa, Eugen Saulea a ad?uga c? mediul online a fost ?i în trecut o surs? important? pentru afacere, care a contribuit la popularea bazelor de date cu aplica?ii conform profilului solicitat de c?tre parteneri.

„Anul trecut am demarat acest proiect în zona de food, iar anul acesta ne-am extins şi pe zona de non-food, de la frigidere la maşini de spalat şi frigidere în zona de electro. În plus, noi asigurăm acolo şi retururile, returnate. Pickerii le iau, le inventariază şi le duc în depozit. Cererile de recrutare veneau înainte direct pe post, precum 10 casieri, X lucrători comerciali. Anul trecut în martie am venit cu postul de lucrător polivalent bun la toate. Putea fi casier, putea aranja marfa pe raft dar şi să se ocupe de igienizare“, a explicat Eugen Saulea.

El spune că piaţa de retail a intrat în 2020 cu o cirză de personal, însă oferta a crescut în lunile martie-aprilie

„Aveam bazele de date populate peste necesar însă şi am oferit partenerilor mai multe alternative pentru un post. Acum iar avem o lipsă de personal. Oamenii au plecat. Sunt companii care au 400 de oameni lipsă. 2021 a început cu selecţie. Anul trecut retailerii au vândut bine, însă vânzările au scăzut. Acum angajaţii vor bani, dar nu mai sunt, pentru că au scăzut încasările. Acum trebuie să găsim soluţii inovative, să îl menţii fidel, dar şi în noile condiţii şi am venit cu bonusuri de performanţă, bonus de calitate, cantitate şi fidelitate. Fiind post de lansare, baza este undeva puţin peste salariul minim pe economie dar bonusul poate fi şi de un sfert din salariu sau întreg pachetul poate fi de 40-50% peste salariul de bază. Astfel ajung la peste 2.500 lei net“, a spus Eugen Saulea.

În Bucureşti vin lucrători comerciali de pe o rază de circa 100 km iar acest lucru înseamnă un cost mare de transport şi un efort considerabil.

„Noi preferăm să mergem pe o rază mai mică, cel mult până la jumătatea DN1 pentru că preţul transportului să fie similar cu cel al transportului în comun. Cine oferă salarii mai mici, aduce forţă de muncă din mediul rural“, a subliniat fondatorul grupului.

El explică faptul că în curând vor exista lucrători comerciali din zona Asiei de Sud-Est tocmai pentru că retailerii nu găsesc suficienţi angajaţi pe plan local.

„Noi voiam să aducem forţă de muncă din Sri Lanka dar a venit pandemia. Avaând în vedere costurile şi lipsa forţei de muncă, va fi mai avantajos să aducem din afara ţării forţă de muncă“, a spus Eugen Saulea.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank