ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Compania Magnolia vrea să deschidă trei florării noi în 2023 şi ţinteşte Bucureştiul, Timişoara şi Craiova. Gabriel Molnar: „Problema nu este să deschizi multe locaţii, ci să le deschizi cu cultura potrivită”

20.07.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Magnolia a cumpărat în 2022 compania Floridelux.ro de la antreprenorul Marius Dosinescu, într-o tranzacţie care s-a finalizat în acest an. ♦ Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la circa 74 mil. lei în 2022, iar în acest an ţinteşte o creştere de 10%.

Reţeaua de florării Magnolia continuă extinderea la nivel naţional şi pregăteşte în acest an o nouă locaţie în Capitală, precum şi alte două florării noi, în Timişoara, respectiv Craiova, a explicat Gabriel Molnar, cofondator Magnolia, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Vrem să des­chi­dem un magazin mai mare în Bucureşti pe care intenţionăm să îl construim de la zero şi aici aşteptăm nişte autorizaţii. Partea asta birocratică este foarte supărătoare pentru noi, durează foarte mult din mo­mentul când vrei să faci ceva până iei toate avizele, autori­zaţiile, asta ne ţine pe loc. (...) Vor fi câ­teva sute de mii de euro într-un singur magazin şi mai sunt încă două care ur­mea­ză şi sunt în ne­gocieri. Discutăm acum de Timi­şoara şi de Craiova“.

Reţeaua de florării Magnolia avea la finalul anului trecut un număr de 20 de locaţii, dintre care cinci deschise în sistem de franciză. Compania este cunoscută în primul rând pentru modelul de vânzare online, în care florile reprezintă de cele mai multe ori parte a unui cadou. Antreprenorul spune că extinderea nu e despre numărul de locaţii, ci despre cât de eficiente sunt acestea.

„Problema nu este să deschizi multe, ci să le deschizi cu cultura potrivită. Dacă punem ca indicator doar câte magazine deschidem, riscăm să se piardă cultura, acea orientare către client, practic serviciile de calitate. Nu cred că e corect să punem ca indicator doar numărul de magazine, ci numărul de magazine în cultura organizaţiei. Acesta ar trebui să fie un indicator de performanţă. Şi asta e o provocare“.

Magnolia a cumpărat în 2022 compania Floridelux.ro de la antreprenorul Marius Dosinescu, într-o tranzacţie care s-a finalizat în acest an şi care a reprezentat prima mutare de M&A a familiei Molnar. Această achiziţie a adus şi o locaţie fizică Floridelux, dar noii proprietari au decis să o închidă.

„Floridelux era un concurent pentru noi, dar avea o nişă puţin diferită de a noastră, segmentul de clienţi era uşor diferit. Prin această achiziţie ne-am dorit pratic o creştere a cotei de piaţă şi, în acelaşi timp, o segmentare uşor diferită de a noastră. Şi numele brandului arată nişa pe care încercăm să o abordăm“.

Atât Magnolia, cât şi Floridelux sunt două nume care au investit anual în tehnologie şi digitalizare mult peste cât ne-am aştepta să investească un business de florării. Spre exemplu, Magnolia a investit peste 1 milion de euro în ultimii ani în tehnologie. Chiar şi cu aceste lucruri în comun, integrarea nu a fost una simplă.

„Pentru noi a fost o provocare foarte mare. Am crezut că e uşor, dar fiind atât de avansaţi şi noi şi ei, integrarea a fost foarte dificilă. (...) Pentru noi a fost prima experienţă prin care să achziţionăm o altă comanie. E mult mai dificil decât credeam. În afară de cultura organizaţională, practic la nivel de software sunt multe provocări“.

Dincolo de finalizarea acestei integrări şi de locaţiile noi, Gabriel Molnar spune că se axează în 2023 pe stadardizarea şi procedurarea modelului Magnolia, astfel încât cultura companiei să se poată păstra în cazul unei dezvoltări accelerate.

Compania a început să fie tot mai atractivă pentru investitori, întrucât este curtată atât de fonduri de investiţii, cât şi de cei care vor să o aducă pe Bursa de la Bucureşti.

„Am avut discuţii şi propuneri de a lista firma noastră la bursă, precum şi discuţii legate de vânzare. Însă nu am eu acum deschiderea către asta. Nu aş putea spune că avem nevoie de bani pentru extindere, avem nevoie să rezolvăm nişte probleme interne înainte de a face extinderea.“

Cifra de afaceri Magnolia la nivel de grup s-a ridicat la aproximativ 74 mil. lei în 2022, iar pentru 2023 compania ţinteşte o creştere de 10%. Numărul de angajaţi se apropie astăzi de 200 de oameni.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank