ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Alexandru Şeremet, BMW Group: Achiziţia şi restaurarea unui automobil istoric este o investiţie inclusiv în cultură. În România sunt oameni care restaurează chiar şi în zeci de ani un automobil Dacia, cu toate că munca lor nu va fi valorificată niciodată financiar

09.09.2021, 00:06

Fenomenul restaurării automobilelor istorice prinde avânt şi în România, pe măsură ce şi pe plan local se formează o cultură a automobilului, cultură care a lipsit în perioada comunistă. Totodată, astfel sunt menţinute în viaţă şi meserii necesare, de la restaurarea lemnului sau tapiţeriei.

„În urmă cu câteva săptămâni a fost organizat un eveniment de către Retromobil Club România alături de FIVA, Federaţia Internaţională a Vehiculelor Istorice, şi a pus Bucureştiul pe harta discuţiilor despre restaurări. Devine o provocare tot mai mare să restaurezi un automobil sau un obiect de artă deoarece meşteşugurile care au stat în spatele creării automobilelor interbelice spre exemplu încep să dispară, nu mai sunt oameni care să facă acele lucruri. Automobilul este universal şi restaurarea nu trebuie dedicată doar milionarilor, ci trebuie să fie interesantă pentru toţi. În România sunt oameni care restaurează chiar şi în zeci de ani un automobil Dacia, cu toate că munca lor nu va fi valorificată niciodată financiar, iar ei conservă bucăţi din istoria noastră. Un automobil istoric este valoros deoarece ne arată cum funcţiona un obiect de acum 40-60 de ani în faţa noastră“, a explicat Alexandru Şeremet, director de comunicare, BMW Group România, care alături de Retromobil se ocupă şi de organizarea Concursului de Eleganţă de la Sinaia.

„Concursul de Eleganţă de la Sinaia a ajutat la formarea culturii şi pasiunii pentru automobil în România, unde sunt şi cei care restaurează un automobil Dacia, dar şi cei care restaurează un Ferrari. Retromobil alături de noi, BMW Group România drept organizatori am decis să amânăm evenimentul din cauza pandemiei şi acum sperăm că anul viitor vom organiza evenimentul în siguranţă“, a subliniat Alexandru Şeremet.

Următoarele provocări pentru restaurarea automobilelor vine din zona electronicii. Dacă până acum la maşinile produse anterior anilor ‘70 electronica era una simplă şi viza strict partea de lumini şi aprindere a motorului, începând cu anii ‘80 îşi fac apariţia primele sisteme electronice precum tempomatul, sistemele audio devin mai performante şi apar tot mai des instalaţiile de climatizare.

„Spre exemplu, un automobil istoric este unul cu o vechime mai mare de 30 de ani şi deja vorbim de maşini din anii ‘80 cu elemente de electronică învechită, pentru care nu mai găsim circuitele integrate necesare. Pe piaţa automobilelor istorice a existat o reorientare în ultimii

10 ani, să conservi maşina, să o readuci într-o stare bună şi funcţională fără a schimba nimic. În funcţie de cât de rar este, cât de bine a fost restaurat, ce istorie are în spate, are o valoare sau alta. De partea cealaltă, maşinile de epocă pot fi şi o investiţie, poţi investi mii sau zeci de mii de euro iar aceşti bani se conservă în valoarea maşinii care nu cunoaşte o depreciere precum una nouă“, a explicat Alexandru Şeremet.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.