ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Adrian Polec, un antreprenor român, vrea să construiască o fabrică de baterii electrice de 250 mil. euro lângă Bucureşti care va fi complet automatizată şi va avea 100 de angajaţi. "Un om ne costă 12.000 de euro, un robot ne costă 11.000 de euro"

04.09.2020, 00:07 Autori: Bogdan Alecu , Georgiana Mihalache

Adrian Polec, acţionar în cadrul Prime Motors Industry: Avem 32 de angajaţi în prezent. În viitoarea fabrică vom crea 100 locuri de muncă, va fi complet automatizată, vom avea punct de control uman. Un om ne costă 12.000 de euro, un robot ne costă 11.000 de euro. Diferenţa este că un robot lucrează permanent.

Antreprenorul Adrian Polec, acţionar în cadrul Prime Motors Industry, companie din care Rombat deţine 35%, are în plan dezvoltarea unei fabrici de baterii pentru maşini electrice în urma unei investiţii de 250 mil. euro.

„Vom extinde fabrica unde producem baterii cu o capacitate cumulată de 200 MWh, la peste 1 GWh. Am achiziţionat un nou teren unde dorim să extindem producţia în 2025. 250 mil. euro va fi investiţia în a doua fabrică, din fonduri private şi credite bancare. Pandemia ne-a ajutat pentru că a accelerat tranziţia către autovehicule electrice, sisteme de stocare 2-3 ani. Ne-am dori ca şi în România să venim cu iniţiativă, să ne mişcăm înainte cu legislaţia“, a spus Adrian Polec acţionar al Prime Motors Industry.

Rombat a preluat anul trecut an 35% din acţiunile companiei Prime Motors Industry SRL Bucureşti, producător de baterii Li-Ion şi vehicule electrice.

„Avem 32 de angajaţi în prezent. În viitoarea fabrică vom crea 100 locuri de muncă, va fi complet automatizată, vom avea puncta de control uman. Un om ne costă 12.000 de euro,  un robot ne costă 11.000 de euro. Diferenţa este că un robot lucrează permanent. Automa­tizarea este soluţia viitorului“, a explicat Adrian Polec.

Compania Prime Motors produce la Cernica cele trei tipuri de baterii, cea de tracţiune care propulsează auto­vehiculul, bateria de control, de 12 volţi şi bateria care ţine de sistemele autonome.

„Noi producem celule pentru toate ti­purile de baterii pentru diverşi pro­du­cători. Noi credem că este esenţial ca aces­te produse să existe şi în Europa, la n­ivel de continent mai sunt doar două com­panii care produc celule de baterii, res­tul sunt jucători din Asia care au in­ves­tit. Ne-am uitat şi în piaţă şi am văzut aceas­tă necesitate. Cu mult curaj am în­ce­put să producem celule Li-Ion“.

El a pornit businessul în urmă cu şapte ani cu 100.000 de euro buget în care trebuia să facă un autovehicul prin conversie care să fie 100% electric.

Costul total de utilizare trebuia săfie mai mic decât al unui autovehicul cu combustie internă, inclusiv GPL şi care să fie omologat.

„Doi ani mai târziu am făcut primul Logan electric, l-am şi comercializat şi de aici am pornit, am învăţat multe lucruri despre baterii, despre celula lithium ion, producând iniţial cu terţi şi ulterior să avem propria fabrică“, a spus antreprenorul.

Producţia de lângă Bucureşti începe în contextul în care şi grupul german Draexlmaier şi-a anunţat intenţia  de a construi o fabrică de baterii pentru maşini electrice la Timişoara.

 

Prime Motors în cifre

► 12 mil. euro a investit Rombat în fabrica de baterii a Prime Motors

► 35% din Prime Motors este deţinut de Rombat

► 1 milion de celule poate produce fabrica de baterii în prezent

 

Cu ce probleme

se confruntă Prime Motors

► Lipsa forţei de muncă pregătite pentru trecerea accelerată la maşinile electrice

► Finanţare redusă în România şi nevoia de a ieşi pe pieţele externe pentru capitalizare

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank