ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Willy Dicu, Teilor: Cea mai preţioasă bijuterie vândută în online a fost la aproximativ 5.000 de euro, comparativ cu una de 70.000 de euro în magazin

06.10.2021, 10:00 Autor: Alex Ciutacu

Retailerul de bijuterii a deschis în acest an piaţa din Ungaria, unde pregăteşte deja şi al doilea magazin pentru finalul anului sau începutul anului viitor.

Clienţii încep să aibă mai multă încredere în comerţul online şi să achiziţioneze bijuterii prin acest canal, însă valoarea achiziţiei rămâne în continuare mai mică decât într-un magazin fizic din reţea, a explicat Willy Dicu, CEO al Teilor, în emi­siunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În online avem un coş mai mic, acolo se merge mai mult spre cadouri, mai mult spre bijuterii entry-level şi mediu. Cred că cea mai preţioasă bijuterie vândută în online a fost undeva la 5.000 de euro, comparativ cu o achiziţie de 70.000 de euro în online.“ 

Compania a investit în online, un canal care s-a dovedit cu atât mai important în martie 2020, când lockdown-ul a făcut ca vânzările Teilor să scadă cu 98%. În acel punct, online-ul a fost temporar singurul canal de vânzare. 

„Ne-am folosit de oportunitate să accelerăm focusul pe comerţ online, dar nu am putut să recuperăm atât de mult într-un timp atât de scurt. Am recuperat o pate din pierderi, dar observăm că investiţiile în online de anul trecut dau roade anul acesta. (...) Anul acesta când s-a aplatizat puţin creşterea din piaţă pe online, noi reuşim să ne dublăm vânzările pe acest canal.“ 

Canalul online este cu atât mai important astăzi, când o parte din clienţi intră în magazinele Teilor şi vor să vadă direct un produs pe care l-au analizat în prealabil în magazinul online. Astfel, cele două canale se întrepătrund constant în cazul retailerului de bijuterii. 

„E bine ştiut că odată ce preţul creşte nu îţi mai vine să cumperi online, dar cu toate astea creşterea până la aproape dublu faţă de anul trecut continuă să existe pe online. Şi pe lângă creştere e încrederea consumatorilor în online. Trebuie şi noi să oferim instrumente, imagini, opţiuni, pentru a putea înţelege cum arată bijuteria în realitate.“ 

Investiţiile Teilor pentru anul 2021 totalizează peste 8 milioane de euro, reprezentând investiţii în magazine noi, relocări de magazine, digital, stocuri, dar şi un plan de business transformation ce se ridică la 1 milion de euro. 

„În noiembrie am pornit un proiect de transformare de business pentru Teilor, care a crescut timp de 20 de ani foarte bine ca un retailer naţional, dar acum ne reinventăm pentru un retailer omnichannel internaţional. (...) Încercăm să păstrăm agilitatea internaţională aducând structură, organizare, planificare, procese, sisteme şi managementul datelor din multinaţionale. Asta îmi mănâncă cel mai mult timp.“ 

În total, reţeaua de bijuterii are 55 de magazine fizice, dintre care şase sunt sub brandul Teilor Exclusive, unde se vând serii limitate de bijuterii lucrate manual şi incrustate cu diamante şi pietre preţioase. Până la finalul anului 2021, reţeaua va ajunge la 61 de magazine, dintre care 53 în România, patru în Polonia, trei în Sofia, Bulgaria şi unul în Ungaria, aceasta din urmă reprezentând ţara în care retailerul a intrat pe parcursul acestui an. 

„Oportunităţile de locaţii noi pot apărea de la o zi la alta, mai ales în Europa. Pandemia a perturbat tot ce înseamnă retailul şi o folosim ca o ocazie pentru că în trecut era imposibil să accesezi anumite locaţii. Acum, pentru că anumite companii se chinuie, din păcate, putem accesa locaţii, iar planul se schimbă rapid la nivel micro.“ 

Compania Teilor este fondată şi controlată de antreprenorul Florin Enache din Piteşti. Potrivit datelor ZF, compania se pregăteşte să vină spre Bursa de la Bucureşti. 

Teilor a înregistrat în 2020 afaceri de peste 140 de milioane de lei, iar pentru anl 2021 ţinteşte o creştere până la 230 de milioane de lei. Numărul de angajaţi a crescut cu circa 80 de la începutul anului, depăşind nivelul de 380 de oameni. Retailerul vrea să mai angajeze încă 50 de persoane până la finalul anului, respectiv peste 100 de oameni în 2022. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank