ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Valentin Oeru, Setsail: În România vin anual 10-12 veliere. Este o piaţă tot mai mare, cu peste 100 de veliere

09.07.2021, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

 SetSail este o firmă de training pentru conducătorii de ambarcaţiuni, având până în prezent peste 1.000 de absolvenţi.

În România sunt deja peste 100 de ambarcaţiuni, din care tot mai multe participă la diverse competiţii în timpul anului, sau sunt închiriate de cei care doresc să petreacă un weekend sau mai multe zile la bordul unui velier sau iaht.

„Acum avem 6 veliere în proprietate dar putem opera până la 30 de veliere în cazul unui eveniment. Putem pune la dispoziţie şi echipaj, dar şi singur dacă ai permis. Pe velier nu mai ai zgomotul motorului, nu mai ai consumul de combustibil şi este mai ieftin decât un iaht care are un consum mare de carburant. Noi închiriem veliere la Marea Neagră şi se poate naviga în zona aceasta, sau pe o perioadă mai lungă se poate merge în Grecia. De asemenea se pot subînchiria ve­liere în Grecia, Croaţia, sau în Caraibe, oriunde în lume“, a spus Valentin Oeru, ma­naging partner al SetSail şi fon­da­tor al Regatta Corporate.

SetSail este o firmă de trai­ning pentru condu­cătorii de ambarcaţiuni, având până în prezent peste 1.000 de absol­venţi. Compa­nia de training pentru conducă­torii de ambar­ca­ţiuni organizează competiţia Corporate Regatta, în cadrul căreia par­ticipă mai multe echi­paje din care au făcut parte corporaţii pre­cum Kaufland, Netopia, BCR, Terragaz, Agreco, Kexcel.

În Marea Neagră media tarifului este de 500 de euro pe zi, 900 de euro două zile sau 400 de euro pe zi în timpul săptămânii. În Grecia, o ambaracaţiune cu trei cabine, de 12-13 metri lungime, costă 3.000 – 3.500 de euro în sezon dacă este un velier nou. Dar suma se poate împărţi la trei familii, velierele având trei cabine duble, cu baie.

„Ideea cu sailingul a por­nit acum 7 ani când mi-am luat permisul de ve­lier. Atunci am identifi­cat şi oportuni­ta­tea, având în ve­dere că nu­mărul velie­relor era unul redus pe piaţa locală. Pe timp de pan­demie aproape au dispă­rut evenimentele cor­po­rate dar a crescut numă­rul persoa­ne­lor care au dorit să în­chirieze un velier. Acum în 2021 există însă o creştere fulmi­nan­tă. Au re­apărut inclusiv evenimentele cor­po­rate, poate nu chiar la nivel de 2019 dar chiar şi aşa. Week­endurile sunt pline acum iar liber mai este în timpul săptămânii“, a spus Valentin Oeru.

El a subliniat că achiziţia unui velier este indicată doar atunci când este utilizat cel puţin trei luni pe an, altfel închirierea fiind o soluţie mai bună.

„Dacă nu petreceţi cel puţin trei luni pe an pe velier, atunci nu rentează investiţia în achiziţia unuia. Noi suntem şi distribuitori de ambarcaţiuni, iar anul acesta sunt livrate cinci. Unul dintre acestea, livrat în februarie, are un preţ de circa 200.000 de euro. În România mentenanţa este la 6-7 mii de euro pe an, cu asigurare, port. După al treilea-al cincilea an sunt multe consumabile care trebuie schimbate. Noi suntem inclusiv importatori de echipamente deoarece la un moment dat am avut probleme cu mentenanţa şi suntem distribuitori de vele, parâme, servicii de realizare a operaţiunilor“, a subliniat fondatorul Corporate Regatta.

SetSail a vândut în prima jumătate a lui 2021 cinci veliere, dintre care trei au mers către divizia de charter, iar două către clienţi.

„Pe lângă acestea mai sunt 7-8 ambarcaţiuni second importate. Circa 10-12 ambarcaţiuni noi ajung în fiecare an. Deja porturile sunt tot mai aglomerate. În Bulgaria infrastructura este mai dezvoltată şi acolo sunt mai multe ambarcaţiuni. O problemă în România o reprezintă carburantul ce ar trebui livrat velierelor“, a subliniat Valentin Oeru.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank