ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Velin Ganev, Danubius: Comercianţii vor inovaţie. Pe plajă la Constanţa comercianţii deja folosesc noi device-uri

01.09.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Eficienţa devine tot mai importantă, iar comercianţii vor ca POS-ul şi casa de marcat să fie un singur instrument de plată, explică Velin Ganev, director general al Danubius, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România!, un proiect ZF şi CEC Bank.

„De la început de 2022 se observă că lumea doreşte să facă altceva, iar pandemia a fost traversată şi mulţi doresc dezvoltarea propriei afaceri. De aproape două luni am lansat un produs care îmbină POS-ul cu o casă de marcat şi un sistem de vânzare. Am venit cu această inovaţie pentru că cei din comerţ doresc un singur device. Noi milităm pentru digitalizare. Cei care au case de marcat cresc. Pe litoral, în Constanţa, astfel de device-uri sunt deja folosite atunci când se înca­sează pentru şezlon­guri şi umbrele şi tot acolo se plăteşte cu cardul - un om cu un device“, a spus Velin Ganev.

Comercianţii activi pe piaţa din România au înţeles care sunt avantajele digitalizării, mai ales în urma celor doi ani de pandemie în care tehnologia a susţinut o bună parte din activităţile economice la nivel global, însă, antreprenorii trebuie să pună accent şi pe cunoaşterea legislaţiei fiscale, consideră Velin Ganev.

„În zona de mobilitate există o mişcare interesantă - se datorează şi faptului că businessurile devin mai inventive. Spre exemplu nu vor să fie blocaţi într-o singură locaţie şi vor mobilitate, să poată încasa de oriunde. Vedem şi o revigorare şi în zona de comerţ tradiţional - magazinele la colţul blocului, începe să redevină ce a fost înainte de pandemie“, a explicat directorul.

„Partea de comerţ tradiţional şi livrări a adus o creştere de 20% faţă de perioada similară a anului trecut în prima jumătate din 2022. Acum să vedem dacă e va păstra până la final de an. Anul acesta mulţi au plecat din nou în concediu, foarte mulţi oameni au plecat şi vânzările se concentrează în zonele cu mulţi turişti.“

El a adăugat că obligativitatea conectării caselor de marcat la sistemul de comunicaţie al ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală), pentru creşterea transparenţei fiscale şi simplificarea procesului de raportare, a deschis apetitul comercianţilor pentru digitalizare.

La finalul anului 2021, al doilea an impactat de pandemie, Danubius Exim a raportat afaceri de aproape 29 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 26% faţă de anul precedent, iar la finalul anului în curs reprezentanţii şi-au propus să ajungă la o cifră de afaceri de peste 34 mil. lei. De asemenea, numărul de echipamente Datecs, vândute de Danubius pe piaţa din România, a depăşit 300.000 de unităţi.

În prezent, în cadrul companiei lucrează o echipă de 41 de angajaţi, iar până la finalul anului reprezentanţii Danubius au în plan să mai recruteze minim nouă persoane.

„Avem în plan ca în 2022 să creştem. Business-ul în sine se dezvoltă, iar acest lucru stimulează echipa şi probabil vom depăşi 50 de persoane.“

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank