ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Reţeaua de săli de fitness Stay Fit Gym accelerează dezvoltarea şi vrea să ajungă la 55 de locaţii până în 2025. Investiţiile se ridică la 25-30 mil. Euro

07.07.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Fondatorii companiei vor opera o majorare de capital de cel puţin 3 mil. euro alături de fondul de investiţii Morphosis Capital Cifra de afaceri a Stay Fit Gym s-a dublat în 2022, ajungând la 4 mil. euro, iar ţinta pentru 2023 este de 8,2 mil. euro.

Stay Fit Gym, al doilea cel mai mare lanţ de săli de fitness din piaţa locală, apasă pe­dala de acceleraţie pentru expansiune şi vrea să ajungă la 55 de locaţii până la finalul anului 2025, aproape dublu faţă de planul iniţial, ceea ce va presupune un buget de in­vestiţii de circa 25-30 mil. euro în acest an şi în următorii doi, a explicat Alexandru Lascăr, CEO al Stay Fit Gym, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în par­teneriat cu CEC Bank.

„Atunci când am făcut parteneriatul cu Morphosis Capital ne-am propus să deschi­dem între 25 şi 30 de centre. Între timp, vă­zând cum funcţionează lucrurile şi viteza pe care putem s-o avem în dezvoltare şi văzând rezultatele centrelor pe care le deschidem, am reorganizat planul şi în momentul de faţă pot confirma că avem un plan în care tindem să ajungem la 55 de locaţii până la final de 2025“.

Stay Fit Gym este o companie fondată în 2012 de antreprenorii români Alexandru Lascăr, Marius Preodişteanu şi Laurenţiu Lascăr, iar ambiţiile de extindere din prezent sunt alimentate şi de faptul că la finalul anului 2021 fondul de investiţii Morphosis Capital a preluat pachetul majoritar în cadrul companiei.

Reţeaua cuprinde astăzi 20 de săli, ur­mând ca o nouă locaţie să fie deschisă în luna iulie, în Piatra Neamţ. Anul 2023 presupune investiţii totale de circa 10 mil. euro pentru 12 sau 13 locaţii, dintre care patru au fost deja deschise.

„Planul nostru pentru 2023 este de 12-13 locaţii. Spre nenorocul nostru, nu au fost încă predate toate de către proprietari aşa cum ne-ar fi plăcut, să fie lună de lună câte un centru nou, pentru că în ultimele 14 luni am deschis în medie un centru pe lună. Ne-am fi dorit şi anul acesta să facem la fel, însă se fac mai multe predări în a doua jumătate a anului. Sunt şi trei malluri noi în care intrăm şi care abia se deschid“.

Compania dezvoltă atât la nivel de Capitală, cât şi la nivel naţional. În prezent, Bucureşti, plus Voluntari, înseamnă 11 locaţii Stay Fit Gym, iar Alexandru Lascăr este convins că va fi loc de cel puţin 20 de locaţii.

„Avem câte două locaţii în Sibiu, Piteşti, Galaţi şi toate vor primi încă o locaţie în următoarele 6-12 luni, avem locaţii în Buzău şi deschidem acum în Piatra Neamţ şi Vâlcea cu o locaţie, la care se va mai adăuga una în următoarele 6 luni. Vom face pasul în viitorul foarte apropiat spre zona de vest a ţării, vom deschide Timişoara şi o vom lua probabil spre Cluj“.

Dacă Stay Fit Gym încheie anul 2023 cu 29-30 de locaţii, următoarele 25-26 de locaţii în următorii doi ani vor presupune investiţii de 15-20 mil. euro. Pentru a le finanţa, compania se bazează pe o majorare de capital din partea acţionarilor existenţi, un nou împrumut şi pe capitaluri proprii.

„La 25 de centre vom avea un buget între 15 şi 20 mil. euro, lucrăm deja cu echipa Morphosis, am reuşit să le stârnim inclusiv celor din fond interesul de a face o creştere de capital. Facem cu toţii o creştere de capital la nivel de acţionariat, vom accesa încă un împrumut, toată lumea e optimistă şi apăsăm acceleraţia la maxim. Planurile sunt făcute, sperăm să nu ne stea situaţia macroeconomică în cale, în rest suntem pregătiţi“.

El a explicat că majorarea de capital va fi de cel puţin 3 mil. euro. Însă ce determină atât compania, cât şi fondul de investiţii să accelereze dezvoltarea acum? Lascăr spune că piaţa este subdimensionată.

„În momentul actual nu e o surpriză că piaţa este subdimensionată, mai ales dincolo de Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, unde mai există oraşe cu potenţial, precum Craiova. Acolo vom deschide două centre în următoarele trei luni cred. Noi în fiecare oraş în care mergem facem un studiu de piaţă, vedem jucătorii locali, vedem ce spaţii sunt disponibile, pentru că în fitness este o constrângere semnificativă locaţia geografică, iar dacă vedem oportună la acel moment o nouă locaţie, îi dăm înainte“.

Compania se extinde atât prin locaţii dezvoltate de la zero, cât şi prin achiziţii. În 2022, cinci dintre locaţiile deschise au fost achiziţii.

„Căutăm să facem asta, însă nu mereu reuşim, din mai multe puncte de vedere, căutăm doar clădiri autorizate sau autorizabile, căutăm centre unde să aibă logică investiţia. Absolut toate centrele pe care le luăm trebuie să le şi renovăm sau să schimbăm echipamentele, să aibă logică investiţia iniţială prin achiziţia businessului, la care adăugăm un CAPEX cu renovarea şi schimbarea echipamentelor, şi trebuie cumva să dea şi cifrele. Intenţionăm să cumpărăm, dar doar atunci când găsim“.

De asemenea, planurile de extindere se bazează pe estimările din rapoartele companiilor de consultanţă care arată că penetrarea serviciilor de fitness în România ar putea creşte cu 50% în următorii ani.

„Ne uităm la procentul de oameni care vin la sălile de fitness, care în România este între 4 şi 5%, însă avem rapoarte de la Deloitte, Kearney, care ne spun că până în 2025-2026 sperăm la o rată de penetrare de 7,2-7,5% din populaţie. Este un trend bun de creştere şi un drive pentru noi pentru că putem accelera şi creşte numărul de locaţii. Se mizează pe o creştere de 15-20% anual, poate mai mult“.

Piaţa săililor de fitness a primit, în teorie, un impuls la începutul acestui an, odată cu adoptarea proiectului de lege prin care companiile pot cumpăra abonamente de fitness pentru angajaţi, deductibile din profitul fiscal, la care nu plătesc taxe adiţionale. Impactul se lasă încă aşteptat la nivel de piaţă.

„Aveam nişte aşteptări mai mari, ca să fim foarte sinceri, însă după aceea am realizat că lucrurile nu se întâmplă chiar de pe o zi pe alta, oamenii trebuie educaţi, dar în sensul că trebuie să le explicăm oamenilor din companii că s-a implementat legea, mulţi încă nu ştiu de ea, poate va trebui să o comunicăm şi noi mai bine. Multe bugete erau deja create şi nu s-au putut schimba peste noapte doar pentru că s-a dat legea“.

Cifra de afaceri a companiei a ajuns la 4 mil. euro în 2022, după circa 2 mil. euro în 2021. Acum, Stay Fit Gym ţinteşte afaceri de 8,2 mil. euro în 2023. Compania are aproximativ 100 de angajaţi în mod direct şi aproximativ 220 de colaboratori.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank