ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Retailerul de fashion Answear ar putea deschide magazine cu prezenţă fizică şi în România după ce a cumpărat magazinele PRM în Polonia

06.10.2023, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

România a fost pe lista scurtă pentru un hub logistic regional Answear, însă investiţia a ajuns în Bulgaria Vânzările retailerului în România s-au apropiat de 40 mil. euro în 2022, conform reprezentanţilor companiei.

Retailerul polonez de fashion Answear.com ar putea des­chide şi în România ma­gazine cu pre­zenţă fizică, după ce grupul a cumpărat la începutul anului brandurile PRM şi Sneakerstudio din Polonia, branduri ce au venit şi cu magazine fizice, nu doar cu magazine online, a explicat Raluca Radu, country ma­nager Answear România, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am achiziţionat anul acesta în Polonia magazinele PRM, care au prezenţă atât online, cât şi offline şi cu această ocazie s-au lansat în Polonia magazine fizice şi Answear şi PRM. Ne gândim să testăm acest model şi pe alte pieţe şi sper ca România, fiind a treia piaţă din portofoliu, să fie una dintre candidate“.

Compania a mai discutat în trecut despre un posibil magazin fizic Answear în România, însă planurile nu s-au concretizat în contextul avântului pe care l-a avut comerţul online în ultimii ani. Acum, importanţa omnichannel s-a întors.

„Cred că anul acesta ne-am redescoperit şi plăcerea de a cumpăra offline şi cred că anul acesta a fost mai mult despre research online şi cumpărături finalizate în offline şi invers. Anul acesta a fost despre omni­channel, despre interacţiunea dintre aceste două canale“.

Pentru Answear, anul 2023 a însemnat o repoziţionare a businessului care s-a concretizat prin adăugarea a peste 100 de branduri noi în portofoliu, în special din zona brandurilor care sunt listate încă la alţi retaileri prezenţi pe plan local.

„Ne-am dat seama că este o concurenţă din ce în ce mai acerbă, atât online, cât şi offline. De asemenea, publicul din România poate să cumpere de peste hotare, poate să cumpere de la alte magazine online româ­neşti şi este foarte mult despre ce îi oferi clientului. Noi am decis să ne orientăm către punctul nostru forte, care este depar­tamentul de achiziţii. Vrem să aducem în România branduri care sunt la modă peste hotare, dar care încă nu sunt aduse de alţi retaileri în România. (...) Ne-am orientat foarte mult către branduri scandinave, către alte branduri pe care observăm că le caută românii“.

O tendinţă interesantă a anului 2023 vine dinspre achiziţiile transfrontaliere, ceea ce arată că românii se îndreaptă tot mai mult şi către retaileri internaţionali.

„Printre cele mai notabile lucruri pe care le-am tot discutat cu firmele de curierat ar fi faptul că anul acesta s-a cumpărat foarte mult transfrontalier pe zona de e-commerce, în sensul în care românii s-au îndreptat şi către retailerii internaţionali, nu doar către magazinele online cu prezenţă pe piaţa din România“.

Answear vrea să aducă în România în 2024 şi platforma Wear&Share, dezvoltată de grupul polonez în logica sustenabilităţii şi a economiei circulare.

„Tendinţa este mult mai pronunţată pe alte pieţe, deci pe piaţa din România nu am simţit atât de mult presiunea din partea clienţilor, dar pe alte pieţe trendul de sustenabilitate este mult mai prezent. (...) Avem proiectul Wear&Share, care a pornit de pe piaţa din Polonia şi unde încurajăm oamenii să împartă hainele pe care nu le mai poartă şi creăm o întreagă infrastructură şi logistică pentru a face mai uşor acest proces de recirculare a hainelor. În ultimii doi ani am exportat acest proiect pe toate celelalte pieţe şi anul viitor urmează să îl vedem şi pe piaţa din România“.

În 2022, Raluca Radu anunţa în cadrul emisiunii că România este pe lista scurtă pentru un hub logistic regional Answear, însă investiţia a ajuns în final în Bulgaria.

„A câştigat Bulgaria, din motive de costuri şi probabil de servicii oferite. Dar urmează să lansăm şi asta va însemna un timp de livrare mai scurt pentru piaţa din România. Nu a ţinut de autorităţi cât efectiv de funrizorii cu care am fost în discuţii. Au fost România, Bulgaria şi cred că Grecia a mai fost pe lista scurtă“.

În ceea ce priveşte piaţa de e-commerce din România, valoarea acesteia s-a ridicat la aproximativ 6,2 miliarde de euro în 2022, iar previziunile pentru acest an vizează o creştere de 10-16%. La nivelul segmentului de fasion se aşteaptă o creştre de sub 10% sau o menţinere a nivelului de anul trecut.

„Este foarte greu de estimat în acest moment pentru că în e-commerce şi în fashionul online ultimele trei luni din an sunt în general responsabile pentru mai bine de jumătate din vânzările anuale şi ne aproiem de acest sfert de an decisiv. De aceea este destul de greu de estimat“.

Afacerile Answear în România s-au apropiat de 40 mil. euro după o creştere de peste 30% în 2022, iar pentru acest an estimările sunt de plus 20%. Compania are 12 angajaţi în piaţa locală.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank