ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Răzvan Grancea, Fra Express: Avem nevoie de Schengen pentru a atrage investiţii în România. Spre Ungaria pierdem şi 15 ore în vamă

19.04.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Timpul petrecut în vamă de camioane ţine la distanţă atât transportatori, cât şi investitori, în condiţiile în care nu se poate livra corespunzător în regim just in time dacă un camion poate sta câteva ore sau peste zece blocat în vamă. „Avem nevoie de Schengen acum deoa­rece stăm şi 15 ore în vamă spre Ungaria. Este enorm. De aceea noi nici nu transportăm mult din România, din cauza tim­pului pierdut în vamă“, a explicat Răzvan Grancea, CEO al Fra Express, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

Fra Express, companie de transport rutier internaţio­nal, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,2 mili­oane de euro, cu 343,5% mai mare faţă de 2022. Profitul net realizat a fost de apro­ximativ 1,2 milioane de lei. Rezultatele sunt obţi­nute în contextul unei con­tractări a cererii pe piaţa europeană de trans­port rutier de mar­fă, care a determinat scă­derea ritmului de creşte­re pe rutele inter­naţio­nale, de la 6,4% în 2022 la 3,4% anul tre­cut. Pen­tru 2024, Fra Ex­press preconizează realizarea unei cifre de afaceri de 15 milioane de euro.

„Majorarea cu peste 340% a cifrei de afaceri din 2023 a fost susţinută prin creşterea semnificativă a portofo­liului de clienţi. Evoluţia a venit ca urmare a abordării unei noi nişe de piaţă, reprezentată de companii cu cerin­ţe de transport rutier expres şi care au nevoie de flote mari pentru tipuri variate de marfă. Şi volumul trans­porturilor a crescut substanţial, motiv pentru care am extins colaborarea cu noi clienţi pentru a putea acoperi toate nevoile subcontractorilor noştri. Rutele de transport internaţional pe care le acoperim în prezent sunt alese în mod strategic, astfel încât să ne permită să atragem un număr cât mai mare de subcontractori“, a declarat Răzvan Grancea.

Compania asigură servicii de transport rutier expres de marfă preponderent pe rutele internaţionale. Piaţa internă reprezintă aproximativ 1% din activitatea Fra Express, care îşi concentrează eforturile şi atenţia pe dezvoltarea acoperirii la nivel european. Clienţii compa­niei provin majoritar din industria constructoare de maşini şi aeronautică.

„Am avut recent o discuţie cu aeroportul din Ora­dea. Noi vedem acolo potenţial mare, dar este şi Buda­pes­ta aproape, iar noi nu suntem în Schengen“, a spus CEO-ul.

În acest an, Fra Express îşi propune realizarea unei cifre de afaceri de peste două ori mai mare, respectiv de 15 milioane de euro. Pentru obţinerea acestor rezultate, compania are în vedere atragerea de noi clienţi, creşterea numărului de parteneri şi extinderea rutelor de transport internaţionale.

În paralel, Fra Express îşi intensifică eforturile pentru a ţine sub control fluctuaţiile preţurilor la combustibil din statele membre UE prin parteneriate puternice cu subcontractorii şi negocieri continue.

„Gestionăm provocările specifice pieţei europene de transporturi rutiere cu ajutorul echipei dedicate Fra Express şi pe baza strategiei companiei. În acest sens, avem încheiate deja contracte cu mai mulţi subcontractori care deţin flote de camioane de nouă generaţie, aliniate la standardele europene. Astfel, putem răspunde cerinţelor tot mai stricte în ce priveşte decarbonizarea şi evita transferul taxelor de mediu în costurile clienţilor. De asemenea, asigurăm soluţii rapide în rezolvarea oricărei probleme care poate surveni şi asigurăm transparenţă totală asupra modului nostru de lucru. Punem accent în relaţia cu fiecare client pe respectarea termenelor şi condiţiilor agreate, dar şi a tarifelor oferite prin contracte garantate“, a completat Răvan Grancea.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank