ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Raluca Giosan, fondatoare, Delicitate: Vom investi în extinderea capacităţii şi în a doua locaţie. Vrem să ieşim şi la export

09.11.2020, 16:40 Autor: Alex Ciutacu

♦ Producătorul de deserturi Delicitate pregătea investiţia de peste 100.0000 de euro pentru 2020, însă criza sanitară a dus la amânarea acesteia.

Producătorul de deserturi Delicitate din Suceava pregăteşte o investiţie prin care îşi va mări capacitatea de producţie şi va deschide a doua locaţie de desfacere, în Iaşi, ur­mând să atace pieţele externe în ur­mătorii ani, a declarat Raluca Giosan, fondatoare, Deli­citate, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în par­te­neriat cu CEC Bank.

„Ne dorim să amenajăm un la­borator mai mare, să creştem capa­cit­atea de producţie şi să deschidem un nou punct de desfacere în Iaşi. A venit perioada aceasta şi am preferat să aşteptăm pentru a vedea cum se aşază lucrurile. (...) Investiţia se va ridica la peste 100.000 de euro şi avem în plan să atragem şi o finanţare pe fonduri euro­pene”, a explicat Raluca Giosan, care a fondat Delicitate în urmă cu doi ani. 

Ea plănuieşte şi extinderea spre pieţele externe, întrucât deserturile produse în România sunt căutate în pieţele vestice, dar această dezvoltare va presupune investiţii suplimentare. 

„Aveam în vedere chiar să trecem de hotare pentur că produsele noastre, mai ales cele din Bucovina, sunt foarte apreciate în Germania, Austria şi chiar Italia. Cozonacii noştri care au ajuns peste graniţe au fost foarte apreciaţi. (...) Va fi nevoie de o investiţie mai mare pe care nici nu am calculat-o în acest moment, întrucât luăm lucrurile etapizat. Realizăm investiţia pentru extinderea în România, iar apoi vom face o investiţie mai mare pentru export”. 

Delicitate şi-a dublat vânzările în 2020, în ciuda faptului că producătorul de deserturi a primit o lovitură dură în urma restricţiilor care au afectat sectorul HoReCa şi industria de evenimente. 

„Se preconiza un an foarte bun, aveam multe contracte pentru evenimente şi aveam ocupată întreaga capacitate de producţie pentru 2020. Am închis timp de o lună, dar în aprilie am redeschis pentru a opera în timpul sărbătorilor pascale. (...) Ceea ce ne-a scos din vâltoare a fost atragerea de noi clienţi, revenirea clienţilor vechi, practic o vânzare la locaţie care a compensat acea lipsă de evenimente”. 

În cazul în care o nouă serie de restricţii se va abate asupra economiei, Raluca Giosan a spus că va putea opera ca în aprilie, înainte de Paşte, în contextul în care comenzile pentru sărbătorile de iarnă au început deja să vină. 

„Vom face ce am făcut şi în aprilie. Nu este uşor să asiguri livrarea în termen scurt, dar vom face faţă, muncim mult pentru un rezultat bun. Au început deja comenzile pentru sărbătorile de iarnă, cumva satisfăcător pentru că vom putea epuiza tot ce putem oferi cu mult înainte de sărbători”. 

Producătorul de deserturi ia în calcul vânzarea prin intermediul canalelor online, însă are nevoie de extinderea capacităţii de producţie pentru a putea face faţă comenzilor. În acelaşi timp, compania nu plănuieşte să intre cu produse în pe rafturile retailerilor. 

Delicitate are în prezent 9 angajaţi, iar în 2020 se îndreaptă către o cifră de afaceri de 1 mil. lei, mai mult decât dublu faţă de 2019. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Delicitate: 

♦ În perspectivă, cred că ar fi vorba de lipsa unei strategii de ţară

♦ Pe termen scurt, ne lipseşte infrastructura rutieră şi nu vorbesc aici doar de domeniul meu, ci de o dezvoltare a tuturor domeniilor de activitate. Am putea maximiza mult cam toate activităţile pe care le desfăşurăm dacă am avea o infrastructură bună

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank