ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Nicolae Trofin, Flip.ro: Ne extindem pe noi pieţe cu servicii şi atacăm segmentul companiilor

15.11.2022, 21:00 Autor: Bogdan Alecu

Flip Technologies, start-up-ul local fondat în 2019 care a dezvoltat un mar­ketplace pentru achiziţia şi vânzarea de tele­foane recondiţionate, mizează pe segmentul companiilor dar şi pe ţări precum Bulgaria sau Ungaria pentru a creşte.

„Ne extindem şi către persoane juridice, către firme. Avem deja 100.000 de tranzacţii pentru persoane fizice, ne-am extins deja în Bulgaria şi Ungaria şi următorul pas a fost să ne adresăm businessurilor din România. Pentru companii sunt două segmente – IMM-urile şi marile corporaţii. Cel mai re­cent parteneriat a fost cel cu Petrom. Vorbim despre sustenabilitate şi economie circulară. Un telefon de doi ani sau doi ani şi jumătate, schimbat de o companie, poate avea o nouă viaţă. După ce îl preluăm intră într-un proces de recondiţionare şi este oferit altor clienţi – companii sau persoane fizice. Sunt companii care au ca ţintă să fie neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2“, a spus Nicolae Trofin, Chief Sales Business Partnerships la Flip.ro, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

OMV Petrom a semnat un parteneriat cu Flip.ro, pentru susţinerea economiei cir­culare, peste 500 de telefoane mobile desti­nate casării fiind achiziţionate de platforma online pentru a fi recondiţionale şi revân­dute. Contractul dintre cele două companii, sem­nat pentru o perioadă de trei ani, preve­de preluarea a peste 2.500 de terminale mobile.

„Procesul operaţional de casare a unor telefoane în cadrul unor multinaţionale este unul dificil - înseamnă retragere, transport în centrul de IT, ştergerea datelor câte un telefon pe rând – noi confirmăm ştergerea şi eliminăm riscul de scurgere a informaţiilor. Mai este birocraţia. Şi mai vorbim de buget. De la Petrom preluăm în total 2.500 de telefoane şi acel buget poate merge către alte zone din companie. Mai departe discutăm de bugetul de achiziţii. În cazul IMM-urilor pot cheltui mai puţin pe achiziţii şi pot avea buget mai mare pentru investiţii. Aici vorbim de telefoane flagship de acum 1-2 ani care sunt mai bune decât multe alte telefoane de pe piaţă“, a explicat Nicolae Trofin.

Flip.ro a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 65 milioane lei (circa 13,2 mil. euro), de trei ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2021.

În prima parte a acestui an, start-up-ul şi-a propus să încheie anul 2022 cu venituri totale de peste 40 milioane euro, de trei ori mai mari decât în 2021.

Start-up-ul a avut rezultate spectaculoase încă din primul an de funcţionare astfel că a reuşit să atragă în total până acum investiţii de aproape 8,4 milioane euro, cea mai recentă şi cea mai mare rundă de finanţare având o valoare de 6,5 milioane euro, fondurile venind din partea eMAG Ventures. Planurile Flip de expansiune regională se axează pe Europa Centrală şi de Est.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank