♦ Mallul are circa 100 de chiriaşi şi o suprafaţă totală de aproximativ 35.000 mp.
Cinematografele au resimţit cele mai lungi perioade de restricţii care le-au afectat activitatea în comparaţie cu alte tipuri de chiriaşi din mall pentru care au existat diverse soluţii de a continua şi prin intermediul online-ului, a explicat Maria Crăciun, center manager, Veranda Mall, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Dacă mă uit per ansamblu la profilul chiriaşilor noştri, probabil că industria cinematografelor a fost cea mai lovită de această pandemie pentru că a avut aproximativ un an în care am fost închişi. Este foarte greu pentru ei. Punctual, pe Veranda avem partenerul nostru Cinemax şi suntem în contact foarte strâns cu el, încercăm să găsim soluţii să depăşească cu bine această perioadă marcată de restricţii şi de închiderea efectivă a zonelor de cinematograf“.
Invitata a explicat că problema industriei este una mai complexă, în contextul în care perioadele de restricţii care au ţinut sălile închise au afectat şi conţinutul, respectiv fluxul de filme noi, multe dintre pelicule având premiera amânată.
„Încercăm să găsim cu partenerii metode alternative pentru a ieşi din acest impas, adică spaţiile de cinematograf şi sălile care sunt noi, arată bine şi oferă un grad de confort telespectatorilor pot fi reconfigurate şi pentru alte tipuri de evenimente în măsura în care aceste restricţii le permit cinematografelor să organizeze asemenea tipuri de activităţi, respectiv teatru pentru copii, întruniri, etc“.
Mallul Veranda a fost deschis în urmă cu cinci ani în zona Piaţa Obor din Capitală, având o suprafaţă iniţială de aproape 28.000 mp. În urma unui proiect de extindere care s-a ridicat la 10 mil. euro şi care a fost finalizat în 2019 suprafaţa acestuia a fost extinsă cu circa 7.500 mp. Centrul are aproape 100 de chiriaşi.
„Din fericire această perioadă pentru Veranda a însemnat păstrarea chiriaşilor noştri într-o proporţie foarte mare, am avut puţine cazuri în care a trebuit să ne despărţim de chiriaşi pentru că nu au făcut faţă acestei perioade. Cei mai loviţi vă pot spune că sunt cei din domeniul de fashion, deci cei care comercializau îmbrăcăminte, vorbesc de doi antreprenori mici care aveau un singur magazin pe care nu l-au putut susţine din diferite raţiuni şi am asistat la ieşirea lor. Dacă vorbim de intrări, pe lângă restaurante şi un magazin de pantofi care a intrat oarecum pre-pandemic, putem vorbi de o optică medicală nouă, un spaţiu care va comercializa bere artizanală sau un spaţiu de joacă nou pentru copii“.
Cu toate acestea, traficul din mall este încă sub nivelul din 2019, în contextul perioadelor succesive de restricţii, care continuă în prezent cu obligativitatea prezentării unui certificat verde la intrarea în mall.
„Vorbim de o scădere undeva la 30% a traficului, cu precizarea că în ultima perioadă am remarcat o creştere sensibilă a acestuia, astfel încât suntem încrezători că toată această campanie şi toate eforturile autorităţilor şi ale mediului privat ne vor duce către o normalitate cât de curând“.
Compania Veranda Obor a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 31,4 mil. lei, potrivit platformei de informaţii financiare Confidas. Numărul de angajaţi al companiei se ridică la 18 persoane, în contextul în care pentru servicii precum curăţenie Veranda apelează la parteneri externi.
Întrebată dacă Veranda mai pregăteşte vreo extindere în perioada următoare, Maria Crăciun spune că nu există un plan pe termen mediu în acest sens, însă totul depinde de evoluţia zonei Obor.
„Ne uităm în primul rând la ce se întâmplă cu zona, acesta este primul nostru indicator. Imediat lângă mall există o zonă industrială cu foarte mare potenţial şi probabil că la un moment dat această zonă se va transforma într-o zonă mai modernă, fie rezidenţială, fie de birouri, depinde de proprietari, dar în perioada următoare în funcţie de investiţii, de posibilităţile de finanţare şi de schimbarea zonei ne uităm la acest lucru. Pe termen mediu nu avem în calcul încă o extindere, însă totul depinde de direcţia în care va evolua zona în care ne aflăm“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE