ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Laura Hizo, ciocolatier artizan, Maximilian Chocolat: Românii sunt foarte deschişi la a încerca lucruri noi. Am simţit o susţinere pentru afacerile locale

16.08.2021, 16:30 Autor: Alex Ciutacu

♦ Atelierul are parteneriate de vânzare cu businessuri precum Florăria Magnolia sau Librăriile Cărtureşti, iar o mare parte din cifra de afaceri este realizată prin clienţi corporate şi vânzări B2B. 

Românii sunt deschişi către nou atunci când vine vorba despre ciocolata artizanală şi despre produse noi, iar contextul anului trecut a generat un sentiment de susţinere din partea clienţilor faţă de afacerile locale şi ceea ce oferă ele, a explicat Laura Hizo, ciocolatier artizan şi fondatoare, Maximilian Chocolat, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Mi se pare că românii sunt foarte deschişi la a încerca lucruri noi şi de calitate, sunt dornici de a afla mai multe informaţii despre lucrurile făcute artizanal, ingrediente, cu toate că nu avem o tradiţie în zona de ciocolată artizanală în România, iar mult timp probabil am avut acces la produse care nu erau neapărat foarte calitative raportat la standardele internaţionale. Acum lumea este foarte deschisă la a afla procesul de producţie şi ingredientele“. 

Laura Hizo activează de mai mulţi ani pe consultanţă în atragerea de fonduri europene, iar în ultimii ani a trecut prin mai multe cursuri şi masterclassuri pentru a învăţa arta ciocolatei artizanale. La finalul lui 2019, ea a deschis la Cluj atelierul de ciocolată Maximilan Chocolat, printr-o investiţie iniţială de 45.000 de euro, unde circa 38.000 de euro au venit printr-o finanţare din programul Start-Up Plus. 

„A venit o zi în care mi-am dorit să am ceva al meu, să produc ceva care să aducă oamenilor bucurie şi să văd produse care ies din mâinile mele. A fost o modalitate pentru mine de a-mi exprima atât creativitatea, cât şi feminitatea. În acest context am început să fac în concediul maternal cursuri de ciocolaterie artizanală, în mai multe locaţii, am fost şi în Belgia, am făcut şi online“. 

Maximilian Chocolat vinde atât în locaţia proprie din Cluj, unde este situat laboratorul, cât şi prin propriul site online. Totodată, modelul Laurei Hizo este unul bazat pe parteneriate în reţeaua de distribuţie. 

„Am început de curând o colaborare cu Florăria Magnolia şi sperăm şi să ne extindem. Avem o colaborare bună şi cu gelateria Moritz Eis, unde avem spaţiu de desfacere şi prezentare destul de generos şi mai avem o serie de colaborări. Mai avem parteneriate şi cu câteva biobăcănii, iar pe partea de tablete de ciocolată am intrat şi în librăriile Cărtureşti“. 

Per total, produsele ajung astăzi în Cluj, Bucureşti şi Oradea, iar antreprenoarea speră să extindă acoperirea prin intermediul parteneriatelor existente, dar şi prin parteneriate noi. Totodată, ea pune accent pe vânzări corporate. 

„Procentul cel mai mare din vânzări este pe zona de business, B2B, pachete corporate, întrucât avem o gamă largă de pachete corporate, cadouri pentru angajaţi, coalboratori, în special pe perioada de iarnă, şi pe zona de evenimente unde putem pregăti mărturii, candy baruri pentru evenimente corporate sau private“. 

Cifra de afaceri pentru primul an complet de funcţionare s-a ridicat la 127.000 de lei în 2020, iar pentru 2021 antreprenoarea ţinteşte o creştere de 50%. Echipa Maximilan Chocolat este formată în prezent din trei persoane, dar aceasta ar putea fi extinsă pe perioada iernii, când sunt mai multe comenzi. 

„Am vrea să avem persoane pe care să le şi instruim din timp, astfel încât atunci când lucrurile se aglomerează să putem beneficia de aportul lor şi de ei ca resursă umană. Vrem să formăm persoane care să cunoască şi apoi în funcţie de necesităţi să mai creştem echipa“. 

Pe viitor, antreprenoarea are în vedere atragerea de noi finanţări nerambursabile, în contextul în care pe termen mediu sau lung se întrevede nevoia pentru un spaţiu de producţie mai mare. 

„Ne-ar plăcea să avem o unitate de producţie mai mare, spaţiul în care ne desfăşurăm activitatea momentan este destul de restrâns, în momentul în care cerinţa şi capacitatea de producţie va creşte, cu siguranţă va fi nevoie de un spaţiu mai mare şi mai tehnologizat“. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank