ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Indira Abdulvoap, Logiscool: Curicula de predare este decisă cu jucătorii din IT, astfel încât să putem învăţa copiii limbaje de programare care vor fi cerute în viitor

26.07.2021, 00:06

Şcolile private sau publice trebuie să predea materii şi cunoştinţe care sunt utile în viitor, nu în prezent sau în viitorul apropiat tocmai pentru a-i pregăti pentru meseriile viitorului.

Logiscool, business activ în domeniul educaţiei, spe­cializat în predarea programării pentru elevi cu vârste cuprinse între 7 şi 17 ani, a demarat o serie de partene­riate cu companii din IT pentru a le preda elevilor limbaje de programare care le vor fi utile acestora.

„Din toamnă vom lansa un curs pentru elevii de liceu «powered by Amber Studio» din industria de gaming, iar ei vor veni în acest curs. Noi vom oferi specializare pe limbajul de programare utilizat de ei, iar elevii vor putea face un internship în cadrul acestei companii. Astfel îi pre­gătim şi pentru carieră. Parteneriatul este la nivel na­ţional, se poate accesa cursul online sau în cadrul şcolii. Astfel noi realizăm studii alături de companii pentru a ve­dea ce se va cere mai departe pe piaţa forţei de muncă“, a spus Indira Abdulvoap, general manager al şcolii de programare Logiscool România.

În plus, astfel de şcoli nu predau doar cunoştinţe legate de programare, ci şi cunoştinţe care să permită viitorului IT-ist o mai uşoară integrare într-o echipă.

„Ne focusăm atât pe partea de hardskills, de progra­mare, de învăţare, iar acum discutând cu multe persoane din educaţie vrem să discutăm şi despre softskills. Nu este vorba ca doar să ştii programare, ci să ştii să lucrezi în echipă“, a spus Indira Abdulvoap.

Logiscool a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 20% în 2020, ajungând la 3,5 mil. euro, pe fondul creşterii interesului atât din partea copiilor, cât şi a părinţilor, de a participa şi a-i înscrie pe cei mici la cursuri de formare în domeniul IT.

Anul trecut, Loigscool a deschis 25 de noi şcoli la ni­vel naţional, ajungând astfel la un număr total de 40 în Ro­mânia în peste doi ani de activitate. Acestea sunt deschise preponderent în Bucureşti şi Ilfov, altele fi­ind deschise atât în oraşe mari precum Timişoara (două cen­tre) şi Cluj-Na­poca (tot două centre), cât şi medii pre­cum Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin şi Bacău.

Cele 40 de centre Logiscool din România sunt deschise în regim de franciză, iar deschiderea unui astfel de centrul presupune o investiţie în valoare de 35.000-50.000 de euro, spuneau reprezentanţii într-un alt interviu acordat ZF.

De asemenea, extinderea numărului de locaţii de pe plan local a contribuit la creşterea volumului de elevi noi înscrişi anul trecut în cadrul şcolii.

„Avem o şcoală pilot în Bucureşti şi alte 14 în sistem de franciză iar în toamnă vom ajunge la 60 de şcoli în toată ţara. Toate oraşele mari sunt acoperite dar şi oraşe mai mici unde în perioada de pandemie s-a accelerat nevoia de alfabetizare digitală şi uniformizare a educaţiei. Din septembrie vom avea 60 de şcoli în 40 de oraşe. Fiecare şcoală adaptează cursurile în funcţie de orele elevilor. Cele mai multe se ţin în a doua parte a zilei, după ora 16.00 iar sâmbăta de dimineaţa până seara în sediile noastre. Noi avem colaborare şi cu afterschooluri cu licenţe pe o parte de curiculă“, a declarat fondatorul.

Ea a adăugat că segmentul B2C (business to consumer) generează în continuare cea mai mare parte din veniturile înregistrate de Logiscool România. Oraşele în care Logiscool este activ mai multe pe segmentul B2C sunt Bucureşti, Galaţi, Braşov, Alba-Iulia sau Cluj.

Recent, şcoala de programare a încheiat un parteneriat cu startup-ul românesc Tailent, specializat în tehnologia RPA (Robotic Process Automation), în vederea digitalizării activităţii.

În prezent, în cadrul reţelei Logiscool România lucrează o echipă de peste 200 de coordonatori şi traineri, la nivel naţional, şi în continuare, reprezentanţii Logiscool vizează extinderea echipei.

În ceea ce priveşte salariile din industria de IT, Indira Abdulvoap consideră că pandemia nu a adus creşteri salariale în sector, însă, a dus la creşterea interesului pentru acest domeniu şi a intnsificat nevoia companiilor de a avea personal calificat.

Planurile pentru anul în curs mai vizează deschiderea de noi centre şi creşterea cifrei de afaceri cu 20%.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.