ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul City Grill vrea să se extindă în mai multe oraşe din ţară şi se uită spre Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Constanţa după ce a demarat investiţiile la Braşov

20.09.2023, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

♦ Restaurantul Cerbul Carpatin din Braşov era programat pentru a fi deschis în această vară, dar investiţia a fost întârziată de etapa de autorizaţii.

Grupul City Grill a început extinderea la nivel naţio­nal, odată cu proiectul re­deschiderii restaurantului Cerbul Carpatin din Bra­şov, iar în prezent analizează noi oportu­nităţi în oraşele Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Constanţa, a explicat Daniel Mischie, CEO al grupului City Grill, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Unul dintre planurile pe care le avem în perioada ur­m­ă­toare este să ieşim din Bucureşti şi avem o locaţie în care deja am început lucrările în Braşov. Sun­tem foarte preocupaţi de acest lucru, dar în momen­tul de faţă avem o frână din punctul de vedere al autori­za­­ţii­lor de construire acolo, pen­­tru că este un monument isto­ric. Dar intenţio­năm ca în perioada urmă­toare să facem paşi spre alte oraşe din Ro­mânia şi avem echipa noastră de dezvoltare care face research pe câteva oraşe“.

City Grill a intrat într-un parteneriat cu proprietarul imobilului care a găzduit res­taurantul istoric Cerbul Carpatin pentru a redeschide această locaţie sub umbrela gru­pului. Investiţiile se ridică la 1,5 milioane de euro şi restaurantul trebuia iniţial să devină operaţional în această vară.

„Am închiriat locaţia respectivă, sun­tem în proces de reamenajare, este mo­nu­ment istoric şi procesul durează. Până în mo­mentul de faţă, în Braşov am investit îm­preună cu partenerul de acolo 500.000 de euro şi avem un buget pentru 1 milion de euro în locaţia respectivă“.

Grupul City Grill a fost fondat în anul 2004, iar în spatele său se află Daniel Mis­chie şi Dragoş Petrescu. Grupul astăzi ope­rează 20 de localuri sub brandurile City Grill, Caru’ cu Bere,

Hanu’ lui Manuc, Pes­căruş, Hanul Berarilor şi Buon­giorno.Italian, la care se adaugă şi un hotel sub brandul La Boheme. Toa­te cele 20 de localuri au fost dezvoltate în Bucu­reşti-Ilfov. În ceea ce pri­veşte extin­derea la nivel na­ţional, grupul este deschis la astfel de parteneria­te cu proprie­ta­rii de imobile, aşa cum este cazul proiec­tului Cerbul Carpatin din Braşov.

„Una din strategiile noastre este ca proprietarii de spaţii să fie şi partenerii noş­tri şi-atunci partea de investiţie care apar­ţine proprietarului este strict în clădire, par­tea de investiţie care aparţine operato­rului este tot ce înseamnă mese, scaune, frigide­re, mijloace fixe. În momentul în care ope­ratorul se înţelege cu proprietarul că astea sunt investiţiile fiecăruia dintre ei, atunci putem merge mai departe şi proprietarul devine partener cu noi în această afacere“.

Daniel Mischie a subliniat că grupul City Grill este deschis la „reşaparea“ unui brand vechi dintr-un oraş, precum şi la parteneriate cu branduri sau restaurante care deja există în anumite oraşe şi care vor să intre sub umbrela grupului.

În 2023, City Grill a finalizat o serie de investiţii care s-au întins pe mai mulţi ani, pentru renovarea sau remodelarea unor locaţii, precum cele de sub brandurile Hanul Berarilor, Pescăruş şi Buon­giorno.Italian.

„În Hanul Berarilor a fost un proces de lungă durată având în vedere clădirea principală din Poenaru Bordea, care este monument istoric clasa A şi care a intrat în renovare. Finalizăm după ani de zile o investiţie care ne face plăcere să fie dată în folosinţă. În acelaşi timp, există un proces de redesign pentru Hanul Berarilor din Pache Protopoescu, Casa Elena Lupescu, şi în acest sens finalizăm investiţiile pe brandul Hanul Berarilor“.

Întrebat de valoarea investiţiilor pentru Hanul Berarilor, CEO-ul City Grill a ex­plicat că doar pentru Hanul Berarilor din strada Poenaru Bordea investiţiile s-au ridi­cat la 15 milioane de euro în ultimii 13 ani. De asemenea, grupul a investit în renova­rea restaurantului Pescăruş din Parcul He­răstru şi a finalizat o investiţie de aproape 2,5 milioane de euro pentru renovarea celor trei localuri Buongiorno.Italian.

„Toate aceste investiţii au fost făcute pe durata mai multor ani, mare parte dintre ele sunt proprietatea grupului şi acum ne vom orienta spre alte investiţii din punctul de vedere al achiziţiilor, renovărilor şi punerii în funcţiune ca restaurante“.

În 2022, grupul City Grill a inaugurat şi primul hotel boutique din portofoliul grupului, sub brandul La Boheme, cu 20 de camere, acesta fiind amplasat lângă restaurantul Hanul Berarilor din centrul Capitalei. Planul pentru hoteluri cuprinde încă două unităţi de tip boutique, iar valoarea totală a investiţiilor este de circa 10 milioane de euro.

„Al doilea hotel, care este tot în proprietatea grupului, se va deschide în Corbeanca şi urmează un al treilea hotel, care este în centrul istoric şi în momentul de faţă avem planurile depuse pentru autorizaţia de construcţie. Este un business nou, pe care grupul l-a început în 2022, suntem impresionaţi de anvergura bună pe care o avem, cu un grad de ocupare de 80% încă din prima lună de deschidere“.

Grupul City Grill a încheiat anul 2022 cu afaceri de circa 235 de milioane de lei şi se aşteaptă la o creştere în acest an. Numărul de angajaţi se situează la circa 1.350, dintre care 170 sunt din ţări non-UE.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank