ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Gina Tătaru, Littlebandit.ro: După cinci ani de import şi vânzare de haine de lână, trecem la producţie

07.10.2020, 18:00 Autor: Bogdan Alecu

„Avem o linie de credit la o bancă pentru a finanţa vânzările şi avem şi resurse proprii pentru a finanţa extinderea de 9.000 – 10.000 de euro pentru a extinde prima colecţie.“

Firma Tacoviv SRL, care deţine platforma Littlebandit.ro, are în plan trecerea de la importul şi comerţul de haine de lână la pro­ducţie, având în vedere cererea tot mai mare de pe piaţa locală.

„Noi avem o linie de credit la o bancă pentru a finanţa vânzările şi avem şi resurse proprii pentru a finanţa extinderea de 9.000 – 10.000 de euro pentru a extinde prima colecţie. Brandul va merge şi la export. Din ce în ce mai mult oamenii sunt  inte­resaţi de haine de ca­li­tate, haine care ţin mult mai mult şi nu mai sunt la fel de intere­saţi de cele de 10 lei. În cazul lânii nu plăteşti brandul ci calitatea materialului, aici nu con­tează atât de mult brandul“, a explicat Gina Tătaru, fondatoare şi proprietar al Littlebandit.ro.

În cazul hainelor de lână pentru copii s-a format inclusiv o piaţă paralelă cu cea de noi, cu cele purtate. „O pereche de pantaloni din lână nu se degradează uşor şi pot fi ulterior vânduţi şi recuperezi o parte din investiţie. Acest lucru nu se poate întâmpla cu bumbacul. Noi avem inclusiv opţiunea de buy-back, clientul poate trimite înapoi produsul după 12 luni iar în urma unui voucher poate fi cumpărat un alt produs“, a spus Gina Tătaru.

În cazul producţiei locale însă, firul de lână trebuie importat din vest sau de pe pieţe precum Australia sau Noua Zeelandă datorită condiţiilor în care sunt crescute oile pentru lână.

„În România nu avem filaturi care să producă această lână, deci nu poate fi vorba de a achiziţiona de pe piaţa locală. Avem lână merinos în Dobrogea, dar solul este mai acid iar iernile mult mai aspre decât cele din Noua Zeelandă spre exemplu şi aceste lucruri fac ca lâna să fie mai aspră şi nu doreşte nimeni aşa ceva pe piele. Se poate însă ca firul să fie cumpărat de la o filatură din Italia, Africa de Sud, Australia sau Noua Zeelandă, iar aici doar să fie prelucrat“, a explicat fondatoarea brandului.

Producţia de haine va fi realizată într-o fabrică din estul ţării, specializată pe haine pentru copii.

„Materia primă pentru haine va veni din Europa, este im­por­tant pentru clienţi să cunoască sursa deoarece contează tehnica şi ţara de origine, iar producţia va fi la o fabrică din Vaslui cu ex­perienţă în zona haine­lor de copii. În ultimii ani am realizat că este complicat să începi de la exterior la interior, iar noi vom porni de la interior. Noi recomandăm ca primele haine de lână cumpărate să fie cele de bază, de piele“, a spus antreprenorul.

Ea spune că cea mai mare provocare de la început a fost mentoratul, procesul prin care cineva învaţă antreprenorul care sunt primii paşi.

„Când am început, cea mai mare problemă a fost cea de mentorat, anterprenorul are nevoie de un sprijin la început. Acum sunt mulţi dispuşi să te înveţe. Pentru a lansa un business ai nevoie ca lumea să te cunoască, ai nevoie de cei 1.000 de clienţi de început iar acum este uşor să devii cunoscut. Noi am început în urmă cu cinci ani, online, pe facebook pentru a testa o idee. După aceea a urmat activitatea de import, iar după cinci ani următorul pas este acela de a avea brandul propriu şi să ne bazăm pe brandingul din ultimii cinci ani“, a explicat Gina Tătaru.

 

Littlebandit.ro în cifre

► 150.000 de euro cifră de afaceri în 2019

► 10.000 de euro următoarea investiţie.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank