ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! George Şerban, director general şi cofondator BestKids: Vânzările din online ne-au adus o creştere de 35% în semestrul I din 2020

14.09.2020, 18:15 Autor: Alex Ciutacu

♦ Pandemia a adus creşteri atipice pentru retailerul online BestKids, de la un plus 150% pentru jucăriile de exterior, la un plus de 1.500% pentru produsele de igienă.

Retailerul online de jucării BestKids a înregistrat o creştere de 35% în prima jumătate a anului 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care vânzările din canalul online au depăşit aşteptările companiei, a explicat George Şerban, director general şi co-fondator al BestKids, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„S-a schimbat modelul de business, iar la S1 avem o creştere de 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care 90% din business este online“, a declarat George Şerban, co-fondator al businessului online cu afaceri de peste 13,4 mil. lei în 2019.

Retailerul şi-a închis temporar ma­gazinul situat în Cluj din cauza crizei sani­tare, iar reprezentanţii companiei au luat decizia de a continua momentan opera­ţiunile doar prin inter­me­diul online-ului, pe o perioadă nedeter­mi­nată. Astăzi, compania lucrea­ză cu 12 angajaţi.

„Este de menţionat că odată cu intrarea în izo­lare am decis să închi­dem magazinul din Cluj. De­cizia este luată pe perioadă nedeterminată şi am decis ca cel puţin pentru moment partea de offline să rămână închisă. În acest moment activăm doar în online, suntem atenţi şi aşteptăm să vedem dacă revenim în offline şi în ce formă“, a detaliat antre­pre­norul.

Luna martie, care a adus criza sanitară în România, a generat incertitudine pentru retailerul online de jucării, întrucât a lovit înainte de săr­bă­to­ri­le pascale – un eveniment de vân­zări im­por­­tant pentru orice retailer din sector.

„Cu toate acestea, la finalul martie, în­ce­putul aprilie când a fost izolarea for­ţată la domiciliu şi multe companii au fost nevoite să închidă offline-ul, a fost un boom neaşteptat, o creştere a comenzilor care s-a suprapus şi cu Paştele, care era ori­cum un moment bun pentru noi, astfel încât pe luna aprilie şi mai vânzările noas­tre au crescut cu 90% faţă de aceeaşi pe­ri­oadă a anului 2019“, a explicat George Şerban.

Astfel, pandemia a adus creşteri atipice pentru retailerul online BestKids, de la un plus 150% pentru jucăriile de exterior, la un plus de 1.500% pentru produsele de igienă.

Compania a decis să îşi schimbe parţial modelul de business şi a plecat de la mutarea gândită în 2019, de a schimba depozitul cu care lucrează.

„Am decis să realizăm un parteneriat cu o firmă cunoscută de logistică, care ne ajută în acest moment pe tot ce înseamnă depozitare. Acum grupul este în acelaşi parc logistic“.

Investiţiile pentru această mutare şi pentru adaptarea platformei la noua realitate bazată pe online s-au ridicat la 50.000 de euro, iar pentru anul viitor BestKids nu a specificat o sumă, însă are în vedere consolidarea modelului actual. Una dintre oportunităţile la care compania nu s-a încadrat în prezent este IMM Invest, întrucât businessul nu a scăzut în perioada pandemiei.

„Pentru că businessul nostru nu a scăzut nu putem beneficia de proiecte importante cum ar fi IMM Invest. Schimbând modelul de business avem şi un apetit fantastic de finanţare“, a spus George Şerban.

 

Care sunt principalele probleme identificate de BestKids:

♦ Finanţarea bancară, însă este o problemă parţial rezolvată. Nu suntem unde ne dorim, însă încercăm să atragem finanţare şi din alte direcţii, nu doar din colaborarea foarte bună cu băncile. Vom încerca şi anumite fonduri.

♦ Infrastrutura rutieră este o problemă mare pentru că noi livrăm prin curierat şi ne încurcă.

♦  Lipsa încrederii între companii şi antreprenori. Există, dar depinde şi pe fondul a ce s-a format pentru că pe de o parte există o relaţie între noi, dar pe de altă parte ştiu clar că în ultima perioadă ni s-au cerut garanţii inclusiv când făceam achiziţii, sau ni s-a cerut plata în avans, lucru care nu se întâmpla atât de des înainte.

Deci există această neîncredere oarecum întemeiată de situaţia economică, sanitară în care ne aflăm.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank