ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! George Barbu, ABN Systems International: Ne dorim foarte tare să producem în România, dar nu sunt capacităţi

09.12.2021, 00:06

Compania vinde în peste 25 de pieţe şi se îndreaptă spre Orientul Mijlociu, India şi fostul spaţiu sovietic. Brandul propriu Tellur reprezintă peste 20% din vânzări.

În România nu există suficiente capacităţi de producţie pentru a realiza pe plan local echi­pamente elec­tro­nice de la zero sau acce­so­rii tele­com, a explicat George Barbu, CEO şi ac­ţionar al ABN Sys­tems Inter­na­tional, com­pa­nie ce deţine bran­dul Tellur, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parte­neriat cu CEC Bank.

„Ne dorim foarte tare să produ­cem în România, chiar dacă nu noi, să producem cu cineva de aici. Avem în portofoliul Tellur, un pro­dus pe care ne-am chinuit să îl facem în România, dar din păcate nu am re­u­şit să facem decât o parte din el. Este vorba despre FreshDot, un su­port magnetic de te­le­fon pentru ma­şi­nă, care are şi odo­ri­zant. Nu a fost uşor, dar am reuşit să fa­cem măcar re­zer­vele de la zero în România“. 

Compania locală ABN Systems Inter­na­tio­nal este un inte­grator şi dis­tri­buitor de echi­pa­men­te electronice şi ac­ce­so­rii telecom care a înce­put să îşi facă un nume în urmă cu aproape două de­ce­nii din vânzarea de căşti pen­tru call-center.

În prezent compa­nia operează atât brandul propriu Tellur, cât şi un portofoliu de circa 30.000 de produse pe care le vinde pe canale b2b, dar şi către retail, magazine online.

„La Iaşi am produs o perioadă husele de telefon. Este o fabrică acolo care se ocupă cu aşa ceva. Din păcate, ceea ce ţine de tehnologie nu poate fi produs în România oricât de mult ne dorim noi să facem acest lucru. Suntem obligaţi să producem în Asia şi motivele sunt nenumărate, le ştim cu toţii. Le producem acolo, dar sunt dezvoltate într-o mai mică sau mai mare măsură aici în România“. 

Astfel, pentru produsele proprii Tellur compania lucrază cu parteneri de producţie din Asia, respectiv China, unde are deja relaţii de business bine puse la punct, cu ajutorul cărora trece şi prin contextul actual, marcat de o criză globală a cipurilor şi de creşterile de preţ pentru transportul China-România. Cu toate acestea, compania caută activ parteneri pentru a produce pe plan local. 

„Ne dorim să putem face în România. Nu sunt capacităţi, iar dacă se poate găsi ceva termenele de livrare sunt foarte lungi, costurile sunt mult mai mari. Tehnologia ajunge mai repede acolo decât aici şi sunt multe aspecte, dar nu renunţăm, vom continua să căutăm soluţii“. 

Lansat în urmă cu aproximativ şapte ani, brandul Tellur a ajuns să reprezinte mai bine de 20% din businessul total al ABN Systems International. În cadrul acestui portofoliu compania produse şi comercializează şi produse din categoria de smart home. 

„Am reuşit în fiecare din ultimii ani să îl ducem la peste 20%, noi încercăm să dezvoltăm compania, să ne dezvoltăm cu totul, dar cu mult accent pe brandul propriu pentru că aşa putem face diferenţa între noi şi concurenţii sau ceilalţi distribuitori de pe pieţele în care activăm, evident cu atenţie foarte mare şi cu focus foarte puternic pe export, dar asta nu înseamnă că neglijăm piaţa din România sau pieţele pe care suntem prezenţi“. 

Produsele companiei ajung astăzi în peste 25 de ţări de pe 3 continente, iar în prezent este în discuţii avansate cu un distribuitor pentru Orientul Mijlociu şi cu o altă companie care va reprezenta brandul Tellur în spaţiul din fosta Uniune Sovietică. 

„Tocmai am făcut prima livrare în Ucraina săptămâna trecută şi ne uităm mai departe către America Latină şi suntem foarte avansaţi în a deschide piaţa din India“. 

În ceea ce priveşte extinderea portofoliului, compania extinde partea de distribuţie în fiecare săptămână, iar la nivelul brandului propriu lucrează la produse noi. 

„Avem deja stabilită categoria de căşti de call-center sub brandul Tellur pentru că este cumva în ADN-ul nostru, şi urmează pe termen scurt, în prima parte din 2022, o categorie de produse Tellur creată din materiale ecologice sau reciclabile“. 

ABN Systems International a înregistrat în 202 afaceri de circa 19,7 mil. euro, iar pentru 2021 ţinteşte o creştre de peste 10%. Compania are circa 70 de angajaţi. 

Potrivit platformei de informaţii financiare Confidas, George Barbu deţine 45% din acţiunile companiei, în timp ce Remus Bogdan Nedelea are o participaţie de 45%, iar Ilie Nedelea o participaţie de 10%. Trebuie menţionat că ABN Systems International lucrează împreună cu Tradeville pentru a ajunge până la finalul anului pe Bursa de la Bucureşti. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.