ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Fondul de investiţii Bold Film Studio vrea să finanţeze două producţii cinematografice în 2023, respectiv patru pe an în 2024-2025

03.11.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Bold Film Studio a atras până acum circa 800.000 de euro de la investitori, iar investiţia pentru un film se ridică la 500-600 de mii de euro în România. 

Fondul de investiţii Bold Film Studio are în plan finanţarea a două producţii cinemato­grafice în anul 2023, iar din perioada 2024-2025 vrea să ajungă să finanţeze patru filme pe an, a explicat Cristian Anastasiu, director executiv al Bold Film Studio, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank

„În 2023 vom avea două filme de cinema pe care le vom băga în producţie, un nou proiect cu Bogdan Olteanu şi încă o altă comedie cu Igor Cobileanski, iar în 2024 şi 2025 sperăm să ridicăm ritmul undeva la patru producţii pe an“. 

Bold Film Studio este un proiect anunţat în 2022, care se promovează drept primul fond de investiţii de film din România. Primul plasa­ment al acestui fond se concretizează în acest an prin producţia locală „Taximetrişti“, un film regizat de Bogdan Theodor Olteanu, reprezentând o ecranizare a piesei de teatru cu acelaşi nume. Filmul va ajunge în cinematografe în data de 3 februarie 2023. 

„Bold Film este primul fond de investiţii de film din România şi sub egida acestui brand se reuneşte atât fondul de investiţii efectiv, cât şi casa de producţie şi distribuţie independentă cu acelaşi nume. Casa de producţie şi distribuţie a fost înfiinţată acum doi ani în octombrie 2020 şi a avut deja două proiecte pe zona de distribuţie cu multiple drepturi în România şi în regiune, respectiv filmele «Miracol» şi acum în noiembrie «Oameni de treab㻓. 

Anastasiu nu a oferit prea multe informaţii despre oamenii care au investit în fond, însă compania a comunicat anterior că este vorba despre investitori atât din zona corporate, cât şi din zona de angel investors. 

„Noi vrem să investim în primul rând în filme care au o latură comercială puternică, noi considerăm că ne putem situa în acel punct optim dintre calitatea artistică a filmelor de festival finanţate în principal din surse de stat şi succesul public al acelor producţii hipercomerciale care mizează în principal pe vedete şi influenceri“. 

Fondul a strâns până acum circa 800.000 de euro în decursul unui an de zile, iar o parte din aceşti bani se vor îndrepta către „Taximetrişti“, atât pe partea de producţie, cât şi pe partea de promovare. 

„În principiu, bugetul petnru un film comercial în România pentru a fi sustenabil din punct de vedere al randamentului se situează undeva între 500-600.000 de euro, dar pe viitor ne putem gândi şi la proiecte mai ambiţioase“. 

Pentru viitoarele producţii vor fi atraşi bani atât de la investitorii deja implicaţi, cât şi de la alţi investitori, la care se adaugă o strategie de a atrage bani din advertising. 

„Nu rămânem cantonaţi în aceeaşi investitori şi fiecare proiect succesiv nu înseamnă că va beneficia de participarea aceloraşi investitori. Este o formulă rotativă prin care în funcţie de numărul de proiecte care primesc undă verde în anul respectiv se alocă o parte din fondurile respectiv în mod egal către proiectele care vor intra în producţie în anul respectiv“. 

Totodată, Bold Film Studio vrea să intre şi în producţia de seriale şi are discuţii în prezent cu Netflix, DisneyĂ şi Voyo.  

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank