ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Eturia pariază pe investiţii în platforme şi personalizare pentru a atrage clienţi, iar în 2024 îi ţinteşte pe românii din diaspora şi vrea să se extindă peste graniţe

22.12.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

Eturia pariază pe investiţii în platforme şi personalizare pentru a atrage clienţi, iar în 2024 îi ţinteşte pe românii din diaspora şi vrea să se extindă peste graniţe

Grupul Eturia pariază pe dezvoltare prin intermediul platformelor online, iar în 2024 vrea să vândă mai multe vacanţe către românii din diaspora şi să se extindă peste graniţe, cel mai probabil într-o ţară europeană, a explicat Sorin Stoica, CEO şi cofondator al Eturia, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Una dintre priorităţile majore pentru 2024 este să ducem cât mai mult din vânzări în online. Deocamdată, anul acesta avem 7-8% din vânzări în online, anul viitor vrem să ducem în online circa 25-30% din vânzări“.

Prin grupul Eturia înţelegem astăzi agenţia de turism cu acelaşi nume, specializată în destinaţii exotice, precum şi compania de tehnologie şi b2b TravelHubX. În ultimii ani, investiţiile în tehnologie au crescut, compania TravelHubX având şi capacităţi interne de dezvoltare de soluţii software. Primele două platforme lansate de Eturia au fost Sejur Exotic şi Sejur Europa.

„Prima dintre ele este Sejur Exotic, o platformă unde clienţii îşi pot rezerva online o vacanţă de plajă în afara Europei în destinaţiile exotice pe care le avem în mod clasic. Sejur Europa este o platformă unde se întâmplă acelaşi lucru, dar în Europa“.

Platforma Sejur Exotic a fost dezvoltată pe o tehnologie proprie, în timp ce plaftorma Sejur Europa, lansată mai recent, a fost dezvoltată iniţial tot pe această tehnologie proprie, dar mutată ulterior pe o tehnologie cumpărată de la un furnizor din Spania. Cu totul, investiţiile în aceste tehnologii se ridică la peste 220.000 de euro.

„Şi pentru că acest software cumpărat ne dă şansa să venim şi cu alte produse, mai lucrăm şi la platorma Circuits by Eturia, care îi va da clientului să îşi proiecteze singur circuitul, să ia rent-a-car, să meargă dintr-o parte în alta, sau să aleagă o idee de itinerar de la noi şi să o personalizeze aşa cum doreşte“.

Astăzi, cea mai mare parte a clienţilor din online sunt clienţi din universul agenţiei de turism Eturia, însă compania vrea să ajungă şi la clienţi noi prin aceste canale. Una dintre direcţiile de promovare este către românii din Diaspora.

„Noi vrem să adresăm şi vom targeta destul de agresiv ca marketing anul viitor românii care trăiesc în alte ţări. Începem cu Spania, Italia şi Marea Britanie, pentru că din cercetările noastre tarifele pe care noi le avem sunt mai bune decât tarifele agenţiilor de turism de acolo, în principal datorită adaosurilor pe care le practică“.

Eturia studiază astăzi şi pieţele internaţionale, în sensul în care să se extindă şi să adreseze direct clienţii dintr-o ţară, în primă fază cel puţin prin intermediul online-ului. 

„Studiem asta. Avem o companie înfiinţată, Eturia Internaţional, şi avem în plan să ieşim pe o piaţă externă. Încă analizăm modelul de business şi încă nu suntem decişi când să intrăm, dar probabil în anul 2024 vom intra cu această platformă strict online pe o ţară din UE pentru că e mai uşor din punct de vedere al legislaţiei“.

Agenţia de turism Eturia a fost înfiinţată în 2007, iar pe măsură ce un astfel de jucător îşi creşte ecosistemul, „extinderea internaţională“ poate lua mai multe forme. Eturia a cumpărat în 2023 aproape 10% din acţiunile companiei Vio Travel din Singapore.

„Am cumpărat aproape 10% dintr-o companie care oferă servicii de incoming pentru turişti din toată lumea în Asia de Sud-Est. Suntem acţionari acolo. De ce? Trimitem foarte mulţi turişti acolo şi o parte din banii pe care îi plătim se întorc la noi ca acţionari. Asta face parte din ecosistem“.

Investiţiile Eturia s-au ridicat în total la circa 1 mil. euro în 2023, dintre care cea mai mare parte s-au dus în tehnologie, iar 400.000 de euro au fost investiţi în marketing.

O altă prioritate a companiei pentru anul 2024 este segmentul corporate, unde are deja clienţi, dar pe care vrea să lanseze o divizie dedicată anul viitor.

„Scopul nostru este să avem un cuvânt de spus pe piaţa de incentive, tot mai multe companii incentivează fie angajaţii, fie clienţii. Avem anul acesta o cifră de afaceri până într-un milion de euro în zona asta, dar potenţialul pe care îl vedem este mult mai mare“.

Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 21,5 mil. euro în 2022, iar în 2023 se îndreaptă spre 28,5-29 mil. euro. Acţionarii Eturia sunt Sorin Stoica şi Daniela Shah, fosta sa soţie, în timp ce în TravelHubX Eturia este acţionar majoritar, iar acţionarii minoritari sunt persoane fizice.

Sorin Stoica a explicat că Eturia vrea să se reorganizeze ca holding şi să atragă investitori. Compania a fost în discuţii şi pentru o posibilă listare la bursă.

„În Eturia suntem într-un proces în care ne uităm de oportunităţi. Vrem să ne reorganizăm compania ca holding, cu toate celalalte companii, să atragem investitori“.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank